Taxakørsel med barn på 1,5 år.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ville hoppe ind i en taxa uden autostol - ligesom jeg gør herhjemme, hvis vi skal med taxa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2014

lineog4

fo82 skriver:

Jeg ville nok ikke kalde dig uansvarlig, du er bare ikke pylret  

hvad er risikoen mon for at det går galt lige den ene gang en turist sidder sig i taxaen?

Nu er jeg gammel chauffør og ingen chauffør gambler med passagerens liv og lemmer (hvis de er rigtige i hovedet) - der skal jo lige som være nogen til at betale for turen. Og det er dyyyyrt hvis man laver en skade, det er både reparation og mistet fortjeneste.

Stol på at chaufføren ved hvad de gør, de har kørt mange flere km bag rattet end den alm billist. 

Risikoen er nok lige stor om jeg hopper ind i taxaen som turist eller blot her hjemme, men skulle jeg altid kalkulere risikoen ved tingene måtte jeg nok blive her hjemme - og det ville ikke en gang gå for de fleste skader sker netop i hjemmet.

Nej jeg er nok ikke pylret og alligevel er jeg dødsens angst for noget skal ske mine mirakler, men jeg er lige så angst for jeg glemmer at leve... Og må indrømme lige der i den store verden hvor sanserne arbejder på højtryk der kan jeg netop glemme angsten for der skal ske dem noget. 

Anmeld

1. november 2014

lineog4

PT skriver:

Hvor er jeg glad for at læse dit indlæg - jeg troede kun, det var mig, der gjorde sådan, når jeg /vi er ude at opleve verden 

Nu ved du der i hvert fald også er mig - må erkende jeg lidt "glemmer" alt det der kan ske når jeg er midt i en kæmpe oplevelse. Ikke at jeg bliver dumdristig, men måske lidt - kan huske alles skræmte blikke da jeg fortalte vi med vores datter på den gang 4 år og mig gravid i uge 24 havde reddet på kamel ud i Sahara og sover i beduin telte, men jeg glemte faktisk det kunne være farligt. Havde jeg pengene var vi jorden rundt og jeg er sikker på jeg og ikke mindst min mand kunne beskytte dem. Før afgang ville jeg nok have tænkt mange katastrofe tanker, men på turen ville det hele være glemt 

Anmeld

2. november 2014

EnGodMor

Jeg ville helt klart tage en autostol med, eller finde ud af noget med at leje en.

Hvad prisen end måtte være, ville jeg personligt være ligeglad med, ville bestemt aldrig tilgive mig selv, hvis der skete mit barn noget. 

Og menneskeliv skal ikke Gøres op i penge. 

Med den størrelse dit barn har ville jeg ikke tage nogle chancer. 

Håber i får en fantastisk tur.

Anmeld

2. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
lineog4 skriver:

Nu ved du der i hvert fald også er mig - må erkende jeg lidt "glemmer" alt det der kan ske når jeg er midt i en kæmpe oplevelse. Ikke at jeg bliver dumdristig, men måske lidt - kan huske alles skræmte blikke da jeg fortalte vi med vores datter på den gang 4 år og mig gravid i uge 24 havde reddet på kamel ud i Sahara og sover i beduin telte, men jeg glemte faktisk det kunne være farligt. Havde jeg pengene var vi jorden rundt og jeg er sikker på jeg og ikke mindst min mand kunne beskytte dem. Før afgang ville jeg nok have tænkt mange katastrofe tanker, men på turen ville det hele være glemt 

Altså lige i det her tilfælde med autostol - så kan I ikke beskytte så meget hvis I kommer ud for et biluheld. 

Anmeld

2. november 2014

lineog4

mor:) skriver:

Altså lige i det her tilfælde med autostol - så kan I ikke beskytte så meget hvis I kommer ud for et biluheld. 

Det er jeg godt klar over.  Og kan også godt se jeg i manges øjne lige på det punkt er uansvarlig  Men det var hvad jeg ville gøre, hoppe ind i taxaen, har også hoppet ind i taxa her i DK. hopper også ind i lokale busser som også kan køre som død helvede, og det samme jo egentlig her i DK. 

Anmeld

2. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
lineog4 skriver:

Det er jeg godt klar over.  Og kan også godt se jeg i manges øjne lige på det punkt er uansvarlig  Men det var hvad jeg ville gøre, hoppe ind i taxaen, har også hoppet ind i taxa her i DK. hopper også ind i lokale busser som også kan køre som død helvede, og det samme jo egentlig her i DK. 

Og det er jo også helt fair

Anmeld

2. november 2014

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
lineog4 skriver:

Jeg er altså også god til at glemme at være bange og skræmt, når vi er afsted. 

Jeg nyder det i stedet, og så kan man nogle gange tænke bagefter, når man er kommet hjem, hvordan man dog gjorde det og det, men da man stod i det, var det jo ikke et problem

Åh ja, hvis bare pengene ikke stod i vejen for en jordomrejse  jeg tager den bare langsomt - et land af gangen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.