Taxakørsel med barn på 1,5 år.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.325 visninger
17 svar
33 synes godt om
1. november 2014

Sinyin

jeg har brug for råd om, hvad andre har gjort!

Vi skal til Hong Kong i det nye år med vores datter som vil være 1,5 år på det tidspunkt. 

Vi har været der før da vi har familie der, og ved vi vil køre en del i taxa.- De køre "spændende" som i mange andre lande og går ikke ud fra de har barnesæder til bilerne, og der ringet man heller ikke efter en taxa som har. 

Så hvad vil i gøre, eller har gjort?? Skal ferien gøres "besværlig" eller skal vi bare tage hende med i taxaen og spændes fast men en af os?? 

Håber på nogen gode svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2014

Troldemommi

sinyin skriver:

Vi skal til Hong Kong i det nye år med vores datter som vil være 1,5 år på det tidspunkt. 

Vi har været der før da vi har familie der, og ved vi vil køre en del i taxa.- De køre "spændende" som i mange andre lande og går ikke ud fra de har barnesæder til bilerne, og der ringet man heller ikke efter en taxa som har. 

Så hvad vil i gøre, eller har gjort?? Skal ferien gøres "besværlig" eller skal vi bare tage hende med i taxaen og spændes fast men en af os?? 

Håber på nogen gode svar

Vil det være muligt at kunne låne eller leje en autostol til hende?

ikke jeres egen, den vil koste en formue at få med i flyet 

Monica 

Anmeld

1. november 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg har været der, men det var dog uden min datter. Jeg ville enten tage metro toget rundt eller få fat i en autostol netop fordi deres taxaer kører som du skriver "spændende"

Anmeld

1. november 2014

Sandratoft

sinyin skriver:

Håber på nogen gode svar

Jeg ville tage metroen. En lejet autostol er også besværlig at slæbe rundt med. 

Ville ikke turde og tage chancen, når nu de kører spændende  

Anmeld

1. november 2014

lineog4

Jeg er non lidt uansvarlig, men jeg ville hoppe ind i taxaen... 

Ja autostol et at foretrække osv. Men vil man rejse så bevæger man sig ud i den zone hvor trygheden ophæves. Jeg elsker at rejse og nyder faktisk at bevæge mig ud af tryghedszonen også sammen med mine børn - ja jeg ved jeg lige der er uansvarlig 

Anmeld

1. november 2014

fo82

lineog4 skriver:

Ja autostol et at foretrække osv. Men vil man rejse så bevæger man sig ud i den zone hvor trygheden ophæves. Jeg elsker at rejse og nyder faktisk at bevæge mig ud af tryghedszonen også sammen med mine børn - ja jeg ved jeg lige der er uansvarlig 

Jeg ville nok ikke kalde dig uansvarlig, du er bare ikke pylret  

hvad er risikoen mon for at det går galt lige den ene gang en turist sidder sig i taxaen?

Nu er jeg gammel chauffør og ingen chauffør gambler med passagerens liv og lemmer (hvis de er rigtige i hovedet) - der skal jo lige som være nogen til at betale for turen. Og det er dyyyyrt hvis man laver en skade, det er både reparation og mistet fortjeneste.

Stol på at chaufføren ved hvad de gør, de har kørt mange flere km bag rattet end den alm billist. 

Anmeld

1. november 2014

FruStolpe

Jeg ville enten bruge autostol eller finde en anden transportform. 

Jeg sætter mine børns sikkerhed over alt andet, og ville aldrig nogensinde tilgive mig selv hvis der skete dem noget... 

Anmeld

1. november 2014

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
lineog4 skriver:

Hvor er jeg glad for at læse dit indlæg - jeg troede kun, det var mig, der gjorde sådan, når jeg /vi er ude at opleve verden 

Anmeld

1. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Troldemommi skriver:

Vil det være muligt at kunne låne eller leje en autostol til hende?

ikke jeres egen, den vil koste en formue at få med i flyet 

Monica 

Vi har da haft autostol med som håbdbagage

Anmeld

1. november 2014

Troldemommi

mor:) skriver:

Vi har da haft autostol med som håbdbagage

Okay det vidste jeg ikke, men tror ikke den går i alle flyselskaber 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.