Ville i turde få en til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2014

modesty

Hej derude 

kort og godt, ville i turde for en mere når første barn er født i uge 32 og andet barn i uge 29?

Barn nr 2 gik bort efter blot 4 Dage grunde hjerneblødninger. Derudover rev moderkageb sig løs (renløsning 11 cm) han blev født ved aks, som gik alt andet end godt.

nr 1 er sensitiv oghar motoriske udfordringer men er ellers ok han tog i øvrigt 36 timer at føde hvor jeg til sidst (efter 30 timer) fik epi og vedrop 

skal siges jeg ville blive fulgt tæt skal have progesteron og ceklage. 

udyb gerne hvorfor.

Jeg har læst din uddybende forklaring længere nede i tråden, og nej - det ville jeg ikke turde. Jeg tænker at sandsynligheden for for tidlig fødsel og komplikationer virker ret stor. Og efter det forløb I har været igennem med nr. 2, det tror jeg ikke at min psyke ville kunne klare én gang til.

Men det er jo svært at sige når man ikke er fagperson. Vi herinde aner jo intet om hvad risici er ved endnu en graviditet (og det gør lægerne måske ikke engang?). 

Desuden er det jo forskelligt hvordan vi mennesker tackler sådanne situationer, og måske du og din mand er mere hårdhudede end jeg ville være.

Derudover synes jeg også at man skal tænke igennem hvad det vil gøre ved jeres nuværende barn at skulle opleve sådan en proces (igen) hvis det skulle gå galt. 

Og selvfølgelig skal man også overveje hvilke komplikationer det nye barn ville opleve, og om I er stærke nok og klar til et barn der kan risikere at blive født endnu tidligere end de to andre, med hvad det indebærer af hospitalsindlæggelser, (eventuelle livslange) følgekomplikationer o.s.v.

Men altså - vi mennesker er forskellige og prioriterer forskelligt her i livet, så det er kun noget du kan afgøre. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2014

Mami

Hej tak for svar

jeg har over 50% chance for endnu en FTF.

Så om jeg føder før tid igen er ikke til at sige og det er det der så svært!

Jeg hsr fået lagt plan fra riget men skal føde på Skejby.

Planen er, start januar skal jeg ha lavet ceklage i fuld narkose, og så går vi igang, nær jeg bliver gravid skal jeg igang med progesteron frem til uge 36, efter nf skal jeg scannes vaginalt og udenpå uge 16, Md scanning i uge 19, scanning i uge 23 og deres hver 2 uge

så planen er der men samtidig kan de jo ikke garantere moderkagen ikke svigter igen eller jeg føder samme uge eller tidligere næste gang og det ved jeg ikke om jeg vil kunne klarer.

På det psykiske plan skal jeg i et forløb for sårbare gravide fordi der vil være meget angst forbundet med endnu en graviditet og frygten for at miste igen er enorm

med til historien hører min mand og jeg altid har drømt og 3-4 børn så det er svært at de 2 jeg har er så hårde min logik sige nej men mit hjerte siger ja, vi hsr pladsen, økonomien og overskuddet, men frygter også Oliver føler sig tilsidesat han er stadig ekstremt mor syg, græder voldsomt når nogen går osv.. Så aftalen er at er det ikke bedre til januar så udskyder vi det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.