Hej Alle Sammen !
Jeg har brug for noget håb !
Siden jeg blev gravid, er der automatisk en del ting som har ændret sig for mig. I ved det sikkert godt alle jer, som har været igennem en graviditet - som kvinde gennemgår man en del forandringer både fysisk, MEN samtidigt også psykisk !
Mit problem er, at min partner synes jeg har ændret mig markant - det synes jeg nu ikke, jeg er nok nærmere bare modnet. Jeg har brug for at vide, at manden også på et tidspunkt forstår hvilken forandring det skaber i livet, når to pludseligt bliver til tre !?
Hvordan ændrede jeres mænd sig på godt og ondt, da de blev fædre ? Tænker alt fra livssyn, holdninger, venner, alkohol, bopæl osv. - og hvornår begyndte de at forstå virkeligheden, var det først da de så barnet, eller ?
Tusind tak !!
For det første kan man jo ikke regne med at en person ændrer sig bare fordi der kommer et barn. Nogle mennesker kan ændre på sig selv, med hårdt arbejde, men man kan ikke tage som en selvfølge at det sker.
Snakken om hvem der skal op om natten, hvor meget man kan gå i byen og hænge ud med vennerne o.s.v., vil jeg mene at man skal have inden PB hvis man som kvinde kan se at manden bliver nødt til at lægge sit liv en del om. Det burde være en naturlig del af overvejelserne omkring at sætte et barn til verden, at man får snakket de ting igennem.
Jeg håber ikke at du havde regnet med at din mand bare ville ændre "livssyn, holdninger, venner, alkohol, bopæl osv." bare fordi han bliver far? Uden at det er noget I har snakket igennem og han har sagt at han ville arbejde på.
Ingen af os har ændret os m.h.t. holdninger, livssyn, de ting vi gerne vil have ud af livet o.s.v.
Det har været sværest i forhold til vores karrierer. At begge kan få tid og plads samtidig med at sønnen ikke skal have for lange dage i institution.
Derudover er det lidt svært at svare på dit spørgsmål fordi der ikke er nogen konkrete eksempler. Hvordan er det han mener at du har ændret dig? Hvordan er det helt konkret at du vil have at han ændrer sig?