vil jeg stå uden indtægt???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2014

Metal

Er du på dagpenge eller arbejdsmarkedsydelse? Og fuldtidsforsikret?

Hvis din dp-ret udløber før juli 2015, har du ret til 3/4 år på arbejdsmarkedsydelse og vil derfra kunne gå på barsel på den sats (60 % eller 80 % af dagpengene). På arbejdsmarkedsydelse er du ikke underlagt forsørgelsespligt som eksempelvis på kontanthjælp.  

Tjek med din a-kasse om du er berettiget.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2014

L-Mortil3

Anonym skriver:

Ja det tænker jeg nemlig også..

tænker at han skal forsørge mig. han tjener mere end 2xkh.

tænker at han så også skal under barsel

Det er i hvertfald min vurdering af hvordan loven er skrevet, jeg håber jeg tager fejl, for det bliver da noget nær umuligt lyder det til med hus, bil, barn 

Anmeld

27. oktober 2014

jojomama

Ehm.... Kan man overhovedet få kontanthjælp, hvis man ejer et hus? Jeg tænker, at en bolig (hvis man ejer vel at mærke) er sidestillende med en opsparing, men jeg aner intet om det.. 

Anmeld

27. oktober 2014

Anonym trådstarter

kreafina skriver:

Ehm.... Kan man overhovedet få kontanthjælp, hvis man ejer et hus? Jeg tænker, at en bolig (hvis man ejer vel at mærke) er sidestillende med en opsparing, men jeg aner intet om det.. 

Ja ved mindre man har meget friværdi så kan de kræve man bruger det.

Anmeld

27. oktober 2014

Anonym trådstarter

Metal skriver:

Er du på dagpenge eller arbejdsmarkedsydelse? Og fuldtidsforsikret?

Hvis din dp-ret udløber før juli 2015, har du ret til 3/4 år på arbejdsmarkedsydelse og vil derfra kunne gå på barsel på den sats (60 % eller 80 % af dagpengene). På arbejdsmarkedsydelse er du ikke underlagt forsørgelsespligt som eksempelvis på kontanthjælp.  

Tjek med din a-kasse om du er berettiget.  

Ja den ydelse læste jeg godt om. Men tænkte at man nok ikk kunne være på barsel på den ydelse..

Er pt på dagpenge.

Anmeld

27. oktober 2014

Metal

Anonym skriver:

Ja den ydelse læste jeg godt om. Men tænkte at man nok ikk kunne være på barsel på den ydelse..

Er pt på dagpenge.

Du vil selvfølgelig overgå til barselsdagpenge når du skal på barsel, og satsen vil så være baseret på satsen på arbejdsmarkedsydelsen. Forhør dig ved a-kassen, er 99 % sikker på at du har ret til barsel på arbejdsmarkedsydelse, ligesom du vil have på alm dagpenge. 

Anmeld

27. oktober 2014

EnGodMor

Gå ind på borgere.dk. 

Og så ind under "orlov og barsel" 

Så får du svar på dine spørgsmål

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.