vil jeg stå uden indtægt???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.175 visninger
16 svar
1 synes godt om
27. oktober 2014

Anonym trådstarter

Hej. er lige anonym da jeg har familie medlemmer herinde.

sagen er den at jeg ved uheld er blevet gravid.

er pt. ledig på dagpenge men de udløber i juni.

altså vil mine dagpenge jo udløbe inden barsel vil indtræde.

hedder det så kontanthjælp?..

og når jeg så bliver 25 i oktober. skal min kæreste så forsørge mig derefter?.

vi har i forvejen hus og biler hunde og et barn så vi har jo en del udgifter. så derfor kom vi til at snakke om, om han så skal forsørge mig?

nogle i samme situation?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2014

migxher

Hmm, uden at være sikker, så vil jeg faktisk tro han skal forsørge dig, hvis han tjener nok vel og mærke, er det ikke noget med at der er en grænse, at den anden  part skal tjene mere end, et eller andet beløb jeg ikke kan huske. (:

Anmeld

27. oktober 2014

L-Mortil3

migxher skriver:

Hmm, uden at være sikker, så vil jeg faktisk tro han skal forsørge dig, hvis han tjener nok vel og mærke, er det ikke noget med at der er en grænse, at den anden  part skal tjene mere end, et eller andet beløb jeg ikke kan huske. (:

Jo hvis ens partner tjener mere end 2*kh den er god nok 

Anmeld

27. oktober 2014

Liiine!!

Jeg har forstået reglerne sådan -

Altså ja når du kommer ud af dagpenge skal han forsørge dig hvis han altså tjener det dobbelte af kontant hjælp, når du så skal på barsel får du jo barsels penge svarende til kontant hjælp og i den periode skal han jo ikke forsørge dig. 

Anmeld

27. oktober 2014

L-Mortil3

Anonym skriver:

vi har i forvejen hus og biler hunde og et barn så vi har jo en del udgifter. så derfor kom vi til at snakke om, om han så skal forsørge mig?

nogle i samme situation?

Det med dagpenge kontra KH har jeg desværre ikke styr på, men er det ikke noget med a kasse også, mht over 25år så skal din kæreste forsørge dig hvis han tjener mere end 2*kh før skat. Jeg tror jeg ville høre en sagsbehandler ad mht overgang dp / KH , man skal vist opfylde nogle krav og meget andet efter de nye regler. Har desværre aldrig prøvet det, men det var lige mine umiddelbare tanker.

Anmeld

27. oktober 2014

Sissel

Han skal forsørge dig hvis hans indkomst er mere end 25.000 før skat.. 

Anmeld

27. oktober 2014

L-Mortil3

LineNie skriver:

Jeg har forstået reglerne sådan -

Altså ja når du kommer ud af dagpenge skal han forsørge dig hvis han altså tjener det dobbelte af kontant hjælp, når du så skal på barsel får du jo barsels penge svarende til kontant hjælp og i den periode skal han jo ikke forsørge dig. 

Som jeg læser det er hun pt "udannelsesparat" dette ændre sig ikke pga sygdom eller barsel, så som jeg læser det, er det ham der skal forsørge under barsel  men det er min opfattelse haha så jeg tager forhåbentlig fejl :-)

Anmeld

27. oktober 2014

got2b

Anonym skriver:

nogle i samme situation?

Hvis du er 25 eller derover så skal han forsørge dig, eller et sted så jeg ik helt sikker, men hvis du gerne vil vide det, så find det jobcenter du vil tilhøre og få en tid til en samtale, jeg skal selv på kontanthjælp" hvilket jeg slet ik er glad for " jeg vil få 10,980, så omkring 8/9000 om måneden, og min kæreste skal ikke forsørge mig, nu jeg os kun aften år og han er 26. Se om du ik kan få en tid til en samtale (:

Anmeld

27. oktober 2014

Anonym trådstarter

Sissel skriver:

Han skal forsørge dig hvis hans indkomst er mere end 25.000 før skat.. 

det er den..så jeg vil intet få?

Anmeld

27. oktober 2014

Anonym trådstarter

L-Mortil2 skriver:

Som jeg læser det er hun pt "udannelsesparat" dette ændre sig ikke pga sygdom eller barsel, så som jeg læser det, er det ham der skal forsørge under barsel  men det er min opfattelse haha så jeg tager forhåbentlig fejl :-)

Ja det tænker jeg nemlig også..

tænker at han skal forsørge mig. han tjener mere end 2xkh.

tænker at han så også skal under barsel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.