Skolen skal lære unge at blive gravide

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Kokosnødden skriver:

Jeg synes at første skridt på vejen er at omdøbe "De unge mødre" til "De socialt udsatte mødre".

Jeg ved godt, at jeg måske generaliserer en lille smule, men virkeligheden er, at det er bedre fjernsyn at sidde og se unge udsatte mødre, end unge mødre, der klarer sig godt og har en "normal" hverdag med undervisning/arbejde og fritidsaktiviteter. 

Fra erfaring ved jeg, at rigtig mange unge i dag har en opfattelse af, at hvis man er ung og forælder, så er man = socialt udsat og har værre muligheder for at få en uddannelse etc.

Jeg er selv 23 og er gravid med nummer to. Fik den første som 20 årig. Både min mand og jeg er i gang med videregående uddannelse og arbejder lidt ved siden af - uden nogen som helst problemer. Jeg ville ønske, at man ville lave et program, hvor man fulgte de gode eksempler på unge forældre, og på den måde kunne fjerne nogle af de mange fordomme, der er om unge forældre i dag. 

Vi fik selv vores første barn da vi var 20 år, og da jeg var 27 år havde vi ikke mindre end 3

Jeg forklejener slet ikke mediernes magt, men jeg kan kun sige at vi aldrig har mærket fordomme omkring vores alder, selvom vi begge var under uddannelse imens vi fik nr. 1 (manden var stadig da vi fik nr. 2), men har derimod mødt mange positive tilkendegivelser fordi vi valgt som vi gjorde.

Også tænker jeg lidt, at hvis man er parat til børn i en "ung" alder så bør man også være parat til ikke at lade sig påvirke af, hvad alle andre mener  så længe man ved at msn gør det godt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg synes at første skridt på vejen er at omdøbe "De unge mødre" til "De socialt udsatte mødre".

Jeg ved godt, at jeg måske generaliserer en lille smule, men virkeligheden er, at det er bedre fjernsyn at sidde og se unge udsatte mødre, end unge mødre, der klarer sig godt og har en "normal" hverdag med undervisning/arbejde og fritidsaktiviteter. 

Fra erfaring ved jeg, at rigtig mange unge i dag har en opfattelse af, at hvis man er ung og forælder, så er man = socialt udsat og har værre muligheder for at få en uddannelse etc.

Jeg er selv 23 og er gravid med nummer to. Fik den første som 20 årig. Både min mand og jeg er i gang med videregående uddannelse og arbejder lidt ved siden af - uden nogen som helst problemer. Jeg ville ønske, at man ville lave et program, hvor man fulgte de gode eksempler på unge forældre, og på den måde kunne fjerne nogle af de mange fordomme, der er om unge forældre i dag. 

Men de gode melder sig ikke til disse programmer. 

Vil lige tilføje at jeg helt bestemt ikke mener at alle mødre fra DUM virker dumme eller uansvarlige - der er nogle iblandt men der er bestemt også nogle som klarer det udmærket.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.