Skolen skal lære unge at blive gravide

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.475 visninger
11 svar
17 synes godt om
27. oktober 2014

Baby.dk

Fra Avisen.dk

Fremover skal seksualundervisningen ikke kun handle om, hvordan man ruller et kondom korrekt på. Efter at fertilitetslæger har kaldt barnløshed for en folkesygdom, skal de unge også lære, at det gælder om at få børn, mens tid er.

Det er organisationen Sex og Samfund, der har truffet beslutningen, skriver Berlingske mandag.

- Når man ser på seksualundervisningen i de ældste klasser, så handler stort set alt om ikke at få børn, så der er fokus på prævention, brugen af prævention og muligheden for abort.

Læs resten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2014

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg syntes det er helt fint

De skal selvfølgelig lære hvordan man undgår graviditet, men også hvordan man opnår den, når tid er. Ryster selv engang imellem på hovedet af, hvor lidt nogle kvinder ved om hvornår de fx. bedst opnår gravidtet, da de tror at de kan blive gravide under HELE cyklus og ik kun ved ægløsning....

Anmeld

27. oktober 2014

Kokosnødden

Jeg synes at første skridt på vejen er at omdøbe "De unge mødre" til "De socialt udsatte mødre".

Jeg ved godt, at jeg måske generaliserer en lille smule, men virkeligheden er, at det er bedre fjernsyn at sidde og se unge udsatte mødre, end unge mødre, der klarer sig godt og har en "normal" hverdag med undervisning/arbejde og fritidsaktiviteter. 

Fra erfaring ved jeg, at rigtig mange unge i dag har en opfattelse af, at hvis man er ung og forælder, så er man = socialt udsat og har værre muligheder for at få en uddannelse etc.

Jeg er selv 23 og er gravid med nummer to. Fik den første som 20 årig. Både min mand og jeg er i gang med videregående uddannelse og arbejder lidt ved siden af - uden nogen som helst problemer. Jeg ville ønske, at man ville lave et program, hvor man fulgte de gode eksempler på unge forældre, og på den måde kunne fjerne nogle af de mange fordomme, der er om unge forældre i dag. 

Anmeld

27. oktober 2014

migxher

Mom skriver:

De skal selvfølgelig lære hvordan man undgår graviditet, men også hvordan man opnår den, når tid er. Ryster selv engang imellem på hovedet af, hvor lidt nogle kvinder ved om hvornår de fx. bedst opnår gravidtet, da de tror at de kan blive gravide under HELE cyklus og ik kun ved ægløsning....

Enig. Det er utrolig så uvidende nogen er omkring hvordan man rent faktisk bliver gravid (:

Anmeld

27. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Kokosnødden skriver:

Jeg synes at første skridt på vejen er at omdøbe "De unge mødre" til "De socialt udsatte mødre".

Jeg ved godt, at jeg måske generaliserer en lille smule, men virkeligheden er, at det er bedre fjernsyn at sidde og se unge udsatte mødre, end unge mødre, der klarer sig godt og har en "normal" hverdag med undervisning/arbejde og fritidsaktiviteter. 

Fra erfaring ved jeg, at rigtig mange unge i dag har en opfattelse af, at hvis man er ung og forælder, så er man = socialt udsat og har værre muligheder for at få en uddannelse etc.

Jeg er selv 23 og er gravid med nummer to. Fik den første som 20 årig. Både min mand og jeg er i gang med videregående uddannelse og arbejder lidt ved siden af - uden nogen som helst problemer. Jeg ville ønske, at man ville lave et program, hvor man fulgte de gode eksempler på unge forældre, og på den måde kunne fjerne nogle af de mange fordomme, der er om unge forældre i dag. 

Enig blev selv mor første gang som 21årig - havde uddannelse og fast job på plads . Venter nummer 2 her til dec og har stadig samme faste job som for 3år siden  

kæresten har også uddannelse, og arbejdet nogen år, men har dog fortrudt feltet og er nu igang med nummer 2 uddannelse som han klarer rigtig godt  

vi ville være røvsyge at have med i DUM jo ;-P haha

ej, men synet på unge/yngre forældre er desværre præget af billedet i medierne - eller dvs det synes jeg faktisk ikke i praksis, for vi har aldrig nogensinde oplevet dumme henvendelser eller skeptiske blikke - men jeg ved at mange yngre mennesker lader sig skræmme af mediebilledet og tror at dåbsattesten er afgørende for at man bliver overvåget af kommunen fx :-S men sådan er det jo ikke! Det er, som du siger, de socialt udsatte forældre, unge som gamle, der bliver kigget over skulderen og ikke alle under 25  

Anmeld

27. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mom skriver:

Havde en kollega på 27 der helt seriøst tog en test hver gang de havde haft sex under pb!! Hun vidste ikke noget om ægløsning og processen i det hele taget!!!  Jeg var totalt i chok da hun fortalte det.

Anmeld

27. oktober 2014

esioul

Aalborg_Pigen skriver:

Fra Avisen.dk

Fremover skal seksualundervisningen ikke kun handle om, hvordan man ruller et kondom korrekt på. Efter at fertilitetslæger har kaldt barnløshed for en folkesygdom, skal de unge også lære, at det gælder om at få børn, mens tid er.

Det er organisationen Sex og Samfund, der har truffet beslutningen, skriver Berlingske mandag.

- Når man ser på seksualundervisningen i de ældste klasser, så handler stort set alt om ikke at få børn, så der er fokus på prævention, brugen af prævention og muligheden for abort.

Læs resten

Lad de unge være unge. De skal nok finde ud af hvordan man får børn, hvis de virkelig brænder for det 

Anmeld

27. oktober 2014

L-Mortil3

Jeg synes det er fair nok de lærer om hvordan man bliver det, hvis de også lærer om "konsekvensen" ved graviditet, hvad det indebærer , økonomisk, følelsesmæssigt, ansvaret m.m.

Anmeld

27. oktober 2014

Kærlighediminmave

Jeg ville ønske at vi var begyndt før. Jeg er nu 25 og har forsøgt et halvt år indtil videre. Det har altid været noget jeg har lært at vi skulle vente til efter uddannelsen osv. Nu føler jeg bare tiden løber fra os

Anmeld

27. oktober 2014

CaWi

Jeg lærte i morges i radioen (en læge/gyn var med over tlf) at ægløsning kommer 14 dage før første mens dag. Ikke nødvendigvis 14 dage efter første mens dag, da ikke alle har en cyklus på 28 dage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.