En, to, tre... stik (en lille update)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.546 visninger
14 svar
18 synes godt om
27. oktober 2014

LilleMie

I fredags fik jeg min menstruation og vi meldte os til første forsøg med ICSI på en privat klinik (da vi har et barn i forvejen). Det er helt vildt, at vi endelig er kommet dertil 

Jeg skal i kort behandling, så jeg er først startet op på hormoner i går. Og puha det er svært at stikke sig selv  Jeg endte med at opgive/panikke og fik kæresten til at gøre det, og det gjorde heldigvis ikke ondt. Men i dag skal jeg altså selv, og jeg er allerede vildt nervøs. Jeg har hele mit liv haft nålefobi, dog kan jeg godt blive stukket nu, hvis bare jeg ikke ser sprøjten og kigger væk. Det er bare svært, når jeg selv skal føre sprøjten  

Men hvis der kommer en lillebror/søster ud af det, så er det jo det hele værd 

Alt inden for hep, gode råd og erfaringer bliver modtaget med kyshånd 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2014

nielsen80

Jeg hepper

Derudover er det min erfaring, at det er sværest med det stikkeri, de første par gange. Jeg tog altid fat i en god mavedelle( eneste tidspunkt man er glad for den) og førte langsomt nålen ind. Jeg var ikke god til at gøre det med et hårdt stik, så tog det i omgange, hvor jeg langsomt pressede nålen ind. Jeg tænkte altid på, hvor sej jeg var imens, og sørgede for at give mig selv skuldreklap efter Vores aftale de første gange herhjemme var også, at manden gjorde alting klar(dosis indstilling m.m), så jeg KUN skulle fokusere på at stikke.Nålene er jo tynde, og meget skarpe, så det er vitterligt overvindelsen der er værst. Det skal du nok klare - jeg kom faktisk til et punkt, hvor jeg hellere ville tage en sprøjte end den skide næsespray man får ved lang behandling.

held og lykke, håber det lykkes første gang, så nålene ikke bliver en vanesag for dig.

Anmeld

27. oktober 2014

LilleMie

nielsen80 skriver:

Jeg hepper

Derudover er det min erfaring, at det er sværest med det stikkeri, de første par gange. Jeg tog altid fat i en god mavedelle( eneste tidspunkt man er glad for den) og førte langsomt nålen ind. Jeg var ikke god til at gøre det med et hårdt stik, så tog det i omgange, hvor jeg langsomt pressede nålen ind. Jeg tænkte altid på, hvor sej jeg var imens, og sørgede for at give mig selv skuldreklap efter Vores aftale de første gange herhjemme var også, at manden gjorde alting klar(dosis indstilling m.m), så jeg KUN skulle fokusere på at stikke.Nålene er jo tynde, og meget skarpe, så det er vitterligt overvindelsen der er værst. Det skal du nok klare - jeg kom faktisk til et punkt, hvor jeg hellere ville tage en sprøjte end den skide næsespray man får ved lang behandling.

held og lykke, håber det lykkes første gang, så nålene ikke bliver en vanesag for dig.

Tak skal du have  Jeg satser også på, at det bliver bedre med tiden og at det bliver første og eneste cyklus, der bliver fyldt med sprøjter  Jeg tror også bare, jeg skal prøve at gøre det hele klar hurtigt og uden at tænke, og så bare gøre det. I går blev det værre for hver gang nålen nærmede sig min hud og jeg fortrød. Til sidst lå jeg i fosterstilling på sengen og turde ikke mere... Den oplevelse skal jeg have rystet af mig, og vil gerne stolt kunne fortælle manden, hvor sej jeg har været i dag!

Jeg tror, at jeg vil arbejde lidt på et mantra (ligesom du tænkte på hvor sej du var), som jeg kan fortælle mig selv hele tiden, mens jeg stikker mig, for at få fokus væk fra dårlige tanker! Og ja det er helt klar overvindelsen og det psykiske der er værst, for stikket i går gjorde slet ikke ondt!

Anmeld

27. oktober 2014

LilleMie

nielsen80 skriver:

Jeg hepper

Jeg gjorde det sgu, jeg har stukket mig selv for første gang! Det krævede en løbetur med indbygget hjernevask af mig selv, men gik så direkte ind, vaskede mig og stak (havde gjort alt klar på nær at sætte nålen fast). Jeg er skide stolt og det gjorde slet ikke ondt.

Igen tak for din opmuntring og deling af erfaring tidligere. Det var guld værd 

Jeg satser på, at kort behandling giver gode resultater, så jeg slipper for at prøve lang, for den næsespray har jeg kun hørt dårligt om!

Anmeld

27. oktober 2014

nielsen80

LilleMie skriver:

Jeg gjorde det sgu, jeg har stukket mig selv for første gang! Det krævede en løbetur med indbygget hjernevask af mig selv, men gik så direkte ind, vaskede mig og stak (havde gjort alt klar på nær at sætte nålen fast). Jeg er skide stolt og det gjorde slet ikke ondt.

Igen tak for din opmuntring og deling af erfaring tidligere. Det var guld værd 

Jeg satser på, at kort behandling giver gode resultater, så jeg slipper for at prøve lang, for den næsespray har jeg kun hørt dårligt om!

Du er SEJ!!!!

For du snart står med to streger og aldrig skal tænke på at stikke dig igen.

Anmeld

27. oktober 2014

friis

Jeg skal inesmineres for anden gang i morgen .. Jeg stikket også folk tit i forbindelse med mit job , men da jeg skulle gøre det selv for første gang for knap to måneder siden , tog det mig en halv time at tage mig sammen! 

Men jeg blev noget overrasket over at det ikke kunne mærkes .

jeg vælger også måden med at tage godt fat i maven og så stikket nålen langsomt ind - en gang i mellem har det svidet lidt når væsken kommer ind , men har opdaget det svider mindre hvis jeg spænder mavemusklerne 

Jeg har som en anden ting også vendt nålen så det spidse vender op af og stukket den lidt skævt ind , så det spidse ligesom får den til at glide lettere gennem huden - faktisk et tip fra en anden tråd her inde! 

Har netop taget ovitrelle/ægløsnings sprøjten , så nu er vi klar til i morgen en gang 

Al held og lykke til jer - jeg står gerne til rådighed med svar på spørgsmål eller andet , der ville kunne hjælpe!

Anmeld

28. oktober 2014

LilleMie

friis skriver:

Jeg skal inesmineres for anden gang i morgen .. Jeg stikket også folk tit i forbindelse med mit job , men da jeg skulle gøre det selv for første gang for knap to måneder siden , tog det mig en halv time at tage mig sammen! 

Men jeg blev noget overrasket over at det ikke kunne mærkes .

jeg vælger også måden med at tage godt fat i maven og så stikket nålen langsomt ind - en gang i mellem har det svidet lidt når væsken kommer ind , men har opdaget det svider mindre hvis jeg spænder mavemusklerne 

Jeg har som en anden ting også vendt nålen så det spidse vender op af og stukket den lidt skævt ind , så det spidse ligesom får den til at glide lettere gennem huden - faktisk et tip fra en anden tråd her inde! 

Har netop taget ovitrelle/ægløsnings sprøjten , så nu er vi klar til i morgen en gang 

Al held og lykke til jer - jeg står gerne til rådighed med svar på spørgsmål eller andet , der ville kunne hjælpe!

1000 tak  Det er så dejligt at høre andres erfaringer, og at jeg ikke var helt unormal i min panik den første dag. I dag klarede jeg heldigvis stikket fint nok. Jeg har fundet ud af, at jeg ikke må tænke for meget. Jeg skal bare sige, så er det nu, finde alt frem og gøre det. Det har hjulpet meget, at finde ud af, at jeg faktisk ikke kan mærke det, hverken stikket eller selve indsprøjtningen.

Jeg har fået noget mere medicin med hjem, som jeg skal begynde at tage i weekenden. Bare tanken om at den ligner en almindelig sprøjte (denne ligner mere en insulin-pen), gør at jeg gruer meget for det første stik... Nå men jeg kommer nok igennem det, det skal jeg jo, og ellers må jeg jo få manden til at stikke mig igen den første gang

Uh spændende med insemineringen i dag, jeg krydser fingre for, at det går godt og der er et ønskebarn på vej til jer 

Anmeld

29. oktober 2014

friis

Er det ægløsningssprøjten du har fået med hjem ? Den ligner hvertfald sådan en insulin pen , men der gemmer sig desværre også en sprøjte inden under alt indpakningen - hvis det da er den ��

det gik fint nok igår , under insiminationen gjorde det vanvittigt ondt , livmoderhalsen havde krøllet dig lidt sammen og hun måtte først "finde den frem" , hun måtte skifte til de gammeldags instrumenter og så da hun skulle fører karteteret op måtte jeg simpelthen knibe en tåre - er ellers ikke sart , men hold nu kæft jeg har aldrig oplevet noget ligende!

det var nok bare en uheldig gang , for sidst gjorde det skam ikke ondt og hun blev da også noget overrasket over jeg fik så ondt .

i dag har jeg mærkelige trykkende fornemmelser i højre side , som også var siden med ægget - så det tyder på der i det mindste er noget i gang der inde  

vi ser om 14 lange dage 

Anmeld

30. oktober 2014

LilleMie

friis skriver:

Er det ægløsningssprøjten du har fået med hjem ? Den ligner hvertfald sådan en insulin pen , men der gemmer sig desværre også en sprøjte inden under alt indpakningen - hvis det da er den ��

det gik fint nok igår , under insiminationen gjorde det vanvittigt ondt , livmoderhalsen havde krøllet dig lidt sammen og hun måtte først "finde den frem" , hun måtte skifte til de gammeldags instrumenter og så da hun skulle fører karteteret op måtte jeg simpelthen knibe en tåre - er ellers ikke sart , men hold nu kæft jeg har aldrig oplevet noget ligende!

det var nok bare en uheldig gang , for sidst gjorde det skam ikke ondt og hun blev da også noget overrasket over jeg fik så ondt .

i dag har jeg mærkelige trykkende fornemmelser i højre side , som også var siden med ægget - så det tyder på der i det mindste er noget i gang der inde  

vi ser om 14 lange dage 

Ih hvor spændende, at du mærker, at der sker lidt derinde. Håber det betyder at der kommer to streger til jer snart 

Nej, det er Gonal-F, jeg synes ligner en insulinpen Den anden jeg har fået med hjem hedder Orgalutran, som vidst skulle gøre, at æggene ikke løsnede sig før tid, og den skal jeg vidst begynde at tage i weekenden. Jeg skal til scanning i dag for at se æggenes udvikling og om dosis skal reguleres, og så får jeg introduktion til den nye medicin også Ægløsningssprøjten har jeg ikke fået recept på endnu, men det kan være, at jeg gør i dag.

Jeg mærker heldigvis ikke noget til hormonerne endnu, jeg har dog kun stukket mig 4 gange nu, men jeg håber, at det holder ved

Anmeld

30. oktober 2014

friis

LilleMie skriver:

Ih hvor spændende, at du mærker, at der sker lidt derinde. Håber det betyder at der kommer to streger til jer snart 

Nej, det er Gonal-F, jeg synes ligner en insulinpen Den anden jeg har fået med hjem hedder Orgalutran, som vidst skulle gøre, at æggene ikke løsnede sig før tid, og den skal jeg vidst begynde at tage i weekenden. Jeg skal til scanning i dag for at se æggenes udvikling og om dosis skal reguleres, og så får jeg introduktion til den nye medicin også Ægløsningssprøjten har jeg ikke fået recept på endnu, men det kan være, at jeg gør i dag.

Jeg mærker heldigvis ikke noget til hormonerne endnu, jeg har dog kun stukket mig 4 gange nu, men jeg håber, at det holder ved

Håber der er en masse store æg til dig i dag  

jeg har som sådan heller ikke mærket til at tage hormonerne , andet end overdrevet meget udflåd .

men det giver jo næsten sig selv , når alt arbejder på højtryk  

denne gang havde jeg en del hovedpine de sidste dage med hormonerne , men det er gået over igen efter stop ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.