"Varmepude" af stofbleer??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.670 visninger
11 svar
2 synes godt om
25. oktober 2014

Frk_Louise

Er sikker på, at min jordemoder har sagt noget om, at jeg kan lave en hjemmelavet varmepude bare ved at varme en stofble. Nu prøvede jeg så at søge på nettet for at finde ud af hvor længe, den skal varmes og om den skal være våd eller noget.

Men jeg finder kun sider, hvor man skal putte ris eller andet inden i..

Nogen, der har erfaring med bare stofbleer? Ligger ikke lige inde med 1 kg ris og jeg har seriøst ondt i lænden - kan ikke strække mine ben helt ud og jeg kan kun ligge ned! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2014

Frk_Louise

Frk_Louise skriver:

Er sikker på, at min jordemoder har sagt noget om, at jeg kan lave en hjemmelavet varmepude bare ved at varme en stofble. Nu prøvede jeg så at søge på nettet for at finde ud af hvor længe, den skal varmes og om den skal være våd eller noget.

Nogen, der har erfaring med bare stofbleer? Ligger ikke lige inde med 1 kg ris og jeg har seriøst ondt i lænden - kan ikke strække mine ben helt ud og jeg kan kun ligge ned! 

Ingen, der ved det?? 

Anmeld

25. oktober 2014

Mor Christa

Da jeg lå med bl under 1. Graviditet og ikke havde en varmepude endnu, gjorde jeg stofbleer våde og kom den i microovnen.. Kan ikk huske hvor længe de fik, men bare til de var varme.. Skulle dog have manden til at lave nye med 5-10 minutters mellemrum.. Købte dagen efter en elektronisk varmepude :-)

Anmeld

25. oktober 2014

Frk_Louise

Mor Christa skriver:

Da jeg lå med bl under 1. Graviditet og ikke havde en varmepude endnu, gjorde jeg stofbleer våde og kom den i microovnen.. Kan ikk huske hvor længe de fik, men bare til de var varme.. Skulle dog have manden til at lave nye med 5-10 minutters mellemrum.. Købte dagen efter en elektronisk varmepude :-)

Har også lige sat manden igang. Det gik dog ikke så godt med første forsøg, der gik en lille smule ild i den. Hehe

Men vi prøver med en våd nu  

Anmeld

25. oktober 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Ved det desværre ikke. Men ellers kom den ned i noget varmt vand og så bagefter ned i en pose evt med noget udenom hvis det er ubehageligt med plastikken. Det brugte jeg med mine veer inden vi tog afsted

Anmeld

25. oktober 2014

Mor Christa

Frk_Louise skriver:

Har også lige sat manden igang. Det gik dog ikke så godt med første forsøg, der gik en lille smule ild i den. Hehe

Ild ?! 

Ja, de skal være våde :p

Anmeld

25. oktober 2014

Frk_Louise

Mor Christa skriver:

Ild ?! 

Ja, de skal være våde :p

Ja, den var jo også helt tør. Så vi burde jo nok egentlig kunne have tænkt os til, at det ikke ville fungere  

Men var jo nærmest desperat til sidst.. Det virkede heldigvis med at gøre den våd. Men som du skrev, så skal den varmes igen ofte. Må vist hellere få investeret i en rigtig varmepude, ellers kan min mand jo løbe frem og tilbage fra køkken til stue hele dagen  Tak for hjælpen!

Anmeld

25. oktober 2014

Mor Christa

Frk_Louise skriver:

Ja, den var jo også helt tør. Så vi burde jo nok egentlig kunne have tænkt os til, at det ikke ville fungere  

Men var jo nærmest desperat til sidst.. Det virkede heldigvis med at gøre den våd. Men som du skrev, så skal den varmes igen ofte. Må vist hellere få investeret i en rigtig varmepude, ellers kan min mand jo løbe frem og tilbage fra køkken til stue hele dagen  Tak for hjælpen!

Hehe, det var præcis det der gik op for mig ;-) og en rigtig varmepude er fuld værd med smerter i lænd :-D 

det var så lidt ;-)

Anmeld

25. oktober 2014

Annemette07

Frk_Louise skriver:

Om ikke andet kan du hvert fald bruge et viskestykke �� det gør jeg

Anmeld

26. oktober 2014

Pikku Myy

Frk_Louise skriver:

Gik der ild i en stofble i mikroovnen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.