lille-fisen skriver:
Det er en kompliceret situation kan jeg godt se, så det er svært at give råd.
Men som andre siger tror jeg en pause fra dem er klogt. Nu har du undskyldt og forsøgt at forklare og så er det tid til at stoppe med at tage alverdens beskyldninger på dig. For at der kan ske en forsoning skal det være noget alle parter vil. Hvis de ikke vil det lige nu er der ikke så meget at gøre ved det. Det hjælper desværre ikke altid blot at ville det og være virkelig virkelig flink.
Jeg synes du på en neutral måde skal gøre det klart for dem at du ønsker i har et godt forhold til hinanden og at du bestemt ønsker at din kæreste og du skal ses med hans familie.
Det vigtigste er simpelthen at din kæreste og du hver især og sammen finder jeres ståsted i forhold til den her situation. I kan kun styre hvordan i selv håndtere det, men ikke ændre hvordan hans familie håndterer det. Hvis din kæreste har behov for ikke at se familien en tid, så synes jeg ikke du skal presse på for at han ser dem - de lyder ret kontrollerende og han har nok brug også at finde sit eget ståsted og sætte en grænse for hvad de skal blande sig i. Det er jo en del af det at blive "rigtig" voksen og forælder at familien også lærer at respektere hans holdninger og den måde han gør tingene på - også selvom de er uenige. De skal simpelthen lære at respektere ham og fx stoppe med at se ham som lillebror, der lige skal have at vide hvordan man gør. Den respekt får man ikke altid igennem at være flink - nogen gange må man kridte banen op for at vise præcis hvor grænsen går
Mange mange tak for dit svar! Det gav mig virkelig noget, og jeg er virkelig glad for at du tog dig tid. Jeg vil vise det til min kæreste for han ved godt jeg har skrevet, og jeg tror vi kan bruge det til noget sammen. Super tak 
Anmeld