Svær svigerfamilie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2014

Anonym trådstarter

lille-fisen skriver:

Det er en kompliceret situation kan jeg godt se, så det er svært at give råd. 

Men som andre siger tror jeg en pause fra dem er klogt. Nu har du undskyldt og forsøgt at forklare og så er det tid til at stoppe med at tage alverdens beskyldninger på dig. For at der kan ske en forsoning skal det være noget alle parter vil. Hvis de ikke vil det lige nu er der ikke så meget at gøre ved det. Det hjælper desværre ikke altid blot at ville det og være virkelig virkelig flink. 

Jeg synes du på en neutral måde skal gøre det klart for dem at du ønsker i har et godt forhold til hinanden og at du bestemt ønsker at din kæreste og du skal ses med hans familie. 

Det vigtigste er simpelthen at din kæreste og du hver især og sammen finder jeres ståsted i forhold til den her situation. I kan kun styre hvordan i selv håndtere det, men ikke ændre hvordan hans familie håndterer det. Hvis din kæreste har behov for ikke at se familien en tid, så synes jeg ikke du skal presse på for at han ser dem - de lyder ret kontrollerende og han har nok brug også at finde sit eget ståsted og sætte en grænse for hvad de skal blande sig i. Det er jo en del af det at blive "rigtig" voksen og forælder at familien også lærer at respektere hans holdninger og den måde han gør tingene på - også selvom de er uenige. De skal simpelthen lære at respektere ham og fx stoppe med at se ham som lillebror, der lige skal have at vide hvordan man gør. Den respekt får man ikke altid igennem at være flink - nogen gange må man kridte banen op for at vise præcis hvor grænsen går

Mange mange tak for dit svar! Det gav mig virkelig noget, og jeg er virkelig glad for at du tog dig tid. Jeg vil vise det til min kæreste for han ved godt jeg har skrevet, og jeg tror vi kan bruge det til noget sammen. Super tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2014

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Nu er det ikke for at jokke i det. Men jeg studser lidt over det du siger. Valgte din bror ikke netop sin egen familie- nemlig sin kone og børn? Her tænker jeg nemlig at min familie er min mand og børn, og efter dem kommer mine forældre og søskende. Så at vælge sin egen egen familie, betyder i mit hovede at vælge sin mand/kone og børn. Ikke forældre, søskende, fætre, kusiner osv. 

Hvorfor skriver du det? Jeg er faktisk glad for det svar og jeg synes ikke der er nogen grund til at stille spørgsmål til de andres søde svar. Det vile være rart hvis du kommenter mit spørgsmål i stedet for at stille spørgsmåltegn ved de andre når de prøver at hjælpe.

Anmeld

25. oktober 2014

Anonym trådstarter

newsence skriver:

Du har forklaret OG sagt undskyld og så stopper den der... Du skal ikke have dårlig samvittighed overhoved... De SKAL på is. Det skal gøres klart for dem at I ønsker et forhold men at I ikke finder jer i det mere... Så gør det klart at de skal holde sig væk så længe de er sådan men at DEN dag de er parate til at opfører sig ordenligt da er de velkommen i samme sekund... Så det er dem der i kva deres opførsel der vælger jer fra...

derudover skal din kæreste gøre det klart for dem at han ER far og at det på ingen måde accepteres at de har det sådan fordi I har brugt donor.. Punktum her må der ikke være noget som helst og I skal slå hårdt ned på den mindste ting.. Fuld accept eller de er ude af jeres liv.. Ingen snor eller noget... Der bliver I nød til at være hårde og kontante... 

Sig og at du har undskyldt og det holder du fast i men at du ikke vil undskylde for det mere og så er det op til dem..

syntes din din kæreste gør det rigtige bed at holde pause fra dem I skal blot gøre det klart for dem hvorfor og at det er 100% op til DEM og kun dem om I skal have et forhold eller ej men at den dårlige opførsel stopper NU 

Tusind tak for svaret. Det er dejligt at høre at der er nogen der ikke synes det hele er min skyld. Jeg bliver nemlig så ked af det og jeg synes jeg har gjort alt hvad jeg kunne. Men når du skriver sådan tænker jeg at det er på tide at jeg står lidt op for mig selv og min kæreste også. At jeg ligesom gerne må. Mange tak for det

Anmeld

25. oktober 2014

Anonym trådstarter

Jeg synes det var et godt svar fordi du kan sætte dig ind i min situation. Jeg ved ikke hvorfor hun vil skrive til dig om det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.