hej de damer bliver nødtil at høre jer ad om jeg er uretfærdig.
min datter er 3,3 år
jeg er alenemor. og venter lillebror til januar.
sagen er den at vi har aftalt hele dagen at når vi har spist aftensmad og hun har været i bad skal vi hygge på sofaen med slik.
vi sætter os ud for at spise aftensmad.
og hun prikker bare til maden og vil ikke spise.
jeg har agt flere gange til hende at hvis hun ikke spiser får hun ingen slik, og hun brokker sig self helt vildt.
og ber hende spise hendes mad utrolig mange gange og hvis hun ikke vil spise så må hun gerne forlade bordet. Men det vil hun ikke. Efter en halv times kamp tager jeg hendes tallerken og ber hende forlade bordet. Og siger ingen slik i dag.
hun bliver naturligvis møghamrende sur og går ind i stuen og smækker døren.
jeg rydder af bordet og går ind og ber hende gøre sig klar til at komme i bad. Men er naturligvis stadig sur på mig. Men hun bløder lidt op og går med ud i bad.
hun har siden hendes far flyttede for 2 mdr siden sagt hver eneste dag at hun vil have slik og jeg siger nej. Og har en kamp med hende næsten dagligt om at man ikke får slik i hverdagene.
nogen gange får hun self lov. Også når vi er hos bedsterne. Men hold nu op hvor synes jeg hun er strid.
Men nu hvor jeg så har nægtet hende slik i dag fordi hun ikke ville spise hendes mad er jeg så uretfærdig når jeg nu har lovet vi skulle hygge i dag?
Aner ikke om jeg skal have dårlig samvittighed over for hende.
Anmeld