super uheldigt jordemoder besøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2014

Christine

OneNight skriver:

Puha bliver simpelthen nød til at få det her ikke særlig heldige eller behagelige besøg hos jordemoderen ud af kroppen...

jeg har i dag været til anden samtale ved hende, jeg er 28 uger henne og det eneste hun rigtigt kunne bruge tiden på i dag var at fortælle mig at det og det ikke var sundt for mit barn (fx den cola jeg drikker en gang om ugen) og ende faktisk ud med nærmest at opfordre mig til at holde mig langt væk fra min mor fordi hun ryger i hendes lejlighed ellers skulle jeg bede hende om at stoppe på stedet da det er mit ansvar at holde mit barn LANGT væk fra røg...

jeg er nok en af de mennesker der godt kan se at nogle ting er skadelige men med fare for at blive haglet ned så mener jeg bare at mange har panik over alt og dette giver da først barnet allergi fx. 

kan sgu ikke lige finde ud af om det vil hjælpe mig at skifte jordemoder da jeg virkelig gik hjem med en lyst til at sætte mig ned og tude fordi jeg ikke følte hun mente jeg eller min familie var god nok for dette barn eller om det bare er mig der er en kæmpe hormonbombe som tager at for nært...

kan det virkeligt passe jeg skal afskære mit barn fra familien der ryger eller gør andre ikke vildt sunde ting??

beklager meget det sure opstød men gud hvor har jeg brug for lidt støtte et sted fra i dag  

Det kommer an på om hun ryger indenfor når du er der? Hvis ja, så er det ikken no brainer for mig. Fostre, børn og røg hører ikke sammen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2014

Disa

Puha jeg frygter at mit første jordmorder besøg bliver som dit.

Jeg har det sådan at det er lovligt at tænke selv og gøre ting med måde. Jeg har selv skåret alt cola fra, jeg er ikke så vild med smagen efter jeg er blevet gravid, men det koffein der er i cola er heller ikke sundt for det lille hjerte der i forvejen galoperer der ud af, derfor fraråder man cola. Det er bestemt ikke bedre at drikke light i stedet for, så hellere alm. cola i moderate mængder.

Man kan nok sammenligne det lidt med et glas vin, nogle skærer det helt fra, andre vil gerne nyde et halvt eller kvart glas når de er til familie komsammen. Alt med måde.

Du skal nu nok blive en helt fantastisk mor alligevel, tag det du kan bruge fra din jordmoder og lad det andet sive ud af det andet øre, du er jo heller ikke den første i verden der er gravid.  

Det er ikke en sygdom vi har fået, men vi skal passe på os selv.

Anmeld

23. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
OneNight skriver:

Puha bliver simpelthen nød til at få det her ikke særlig heldige eller behagelige besøg hos jordemoderen ud af kroppen...

jeg har i dag været til anden samtale ved hende, jeg er 28 uger henne og det eneste hun rigtigt kunne bruge tiden på i dag var at fortælle mig at det og det ikke var sundt for mit barn (fx den cola jeg drikker en gang om ugen) og ende faktisk ud med nærmest at opfordre mig til at holde mig langt væk fra min mor fordi hun ryger i hendes lejlighed ellers skulle jeg bede hende om at stoppe på stedet da det er mit ansvar at holde mit barn LANGT væk fra røg...

jeg er nok en af de mennesker der godt kan se at nogle ting er skadelige men med fare for at blive haglet ned så mener jeg bare at mange har panik over alt og dette giver da først barnet allergi fx. 

kan sgu ikke lige finde ud af om det vil hjælpe mig at skifte jordemoder da jeg virkelig gik hjem med en lyst til at sætte mig ned og tude fordi jeg ikke følte hun mente jeg eller min familie var god nok for dette barn eller om det bare er mig der er en kæmpe hormonbombe som tager at for nært...

kan det virkeligt passe jeg skal afskære mit barn fra familien der ryger eller gør andre ikke vildt sunde ting??

beklager meget det sure opstød men gud hvor har jeg brug for lidt støtte et sted fra i dag  

Min kæreste ryger (dog ikke indenfor) så skulle han da ikke have lov til at være far hvis vi havde din jordemoder

Ej jeg tager de forkellige vejledninger ret afslappet og drak cola som det passede mig (ikke hver dag) 

Men skulle jeg besøge en ryger som ryger indendørs - så vil jeg bede personen om at ryge i eksempelvis køkkenet mens vi er der

Anmeld

23. oktober 2014

OneNight

Mange tak for alle jeres svar betyder af en eller anden grund rigtigt meget at der er andre i verdenSom  tænker som mig  

Alt med måde og min mor tager hensyn til selv den mor med barnevogn der kommer på gaden hvor hun holder smøgen bag ryggen og har hun taget et sug holder hun sgu endda vejret til de er forbi så er slet ikke i tvivl om at hun kommer til at tag meget hensyn...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.