super uheldigt jordemoder besøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.331 visninger
13 svar
23 synes godt om
22. oktober 2014

OneNight

Puha bliver simpelthen nød til at få det her ikke særlig heldige eller behagelige besøg hos jordemoderen ud af kroppen...

jeg har i dag været til anden samtale ved hende, jeg er 28 uger henne og det eneste hun rigtigt kunne bruge tiden på i dag var at fortælle mig at det og det ikke var sundt for mit barn (fx den cola jeg drikker en gang om ugen) og ende faktisk ud med nærmest at opfordre mig til at holde mig langt væk fra min mor fordi hun ryger i hendes lejlighed ellers skulle jeg bede hende om at stoppe på stedet da det er mit ansvar at holde mit barn LANGT væk fra røg...

jeg er nok en af de mennesker der godt kan se at nogle ting er skadelige men med fare for at blive haglet ned så mener jeg bare at mange har panik over alt og dette giver da først barnet allergi fx. 

kan sgu ikke lige finde ud af om det vil hjælpe mig at skifte jordemoder da jeg virkelig gik hjem med en lyst til at sætte mig ned og tude fordi jeg ikke følte hun mente jeg eller min familie var god nok for dette barn eller om det bare er mig der er en kæmpe hormonbombe som tager at for nært...

kan det virkeligt passe jeg skal afskære mit barn fra familien der ryger eller gør andre ikke vildt sunde ting??

beklager meget det sure opstød men gud hvor har jeg brug for lidt støtte et sted fra i dag  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2014

DortheL

OneNight skriver:

Puha bliver simpelthen nød til at få det her ikke særlig heldige eller behagelige besøg hos jordemoderen ud af kroppen...

jeg har i dag været til anden samtale ved hende, jeg er 28 uger henne og det eneste hun rigtigt kunne bruge tiden på i dag var at fortælle mig at det og det ikke var sundt for mit barn (fx den cola jeg drikker en gang om ugen) og ende faktisk ud med nærmest at opfordre mig til at holde mig langt væk fra min mor fordi hun ryger i hendes lejlighed ellers skulle jeg bede hende om at stoppe på stedet da det er mit ansvar at holde mit barn LANGT væk fra røg...

jeg er nok en af de mennesker der godt kan se at nogle ting er skadelige men med fare for at blive haglet ned så mener jeg bare at mange har panik over alt og dette giver da først barnet allergi fx. 

kan sgu ikke lige finde ud af om det vil hjælpe mig at skifte jordemoder da jeg virkelig gik hjem med en lyst til at sætte mig ned og tude fordi jeg ikke følte hun mente jeg eller min familie var god nok for dette barn eller om det bare er mig der er en kæmpe hormonbombe som tager at for nært...

kan det virkeligt passe jeg skal afskære mit barn fra familien der ryger eller gør andre ikke vildt sunde ting??

beklager meget det sure opstød men gud hvor har jeg brug for lidt støtte et sted fra i dag  

Jeg kan godt forstå dig - Jeg ville nok også blive lidt ked/ harm osv...

Men, når det så er sagt, så kan jeg altså godt følge hende - især det med røg. Når du har født, vil du da også have dit lille barn til at sidde som passiv ryger? Jeg tænker, at det lille barn jo ikke har noget valg, det er jo dig, der skal vælge for ham/hende! 

Hilsen, en tidligere stor-ryger 

Anmeld

22. oktober 2014

WilliamDSTN

OneNight skriver:

Hop op og fald ned på det, som du selv siger nogle mennesker går helt over i den anden gryft, og bliver totalt emsige med alt, jeg drikker light sodavand og spiser lidt slik i ny og næ og det skal alle mennesker have lov til hvis du ikk mener du kan holde ud at have sådan en jordmoder må du skifte, jeg ville ikk kunne holde ud at en jordmoder talte sådan til mig.

Anmeld

22. oktober 2014

Vik

Ihhh de vilde hormoner først og fremmest skal du slappe lidt af. Med cola ville jeg nok mene at hun overreagere , men når det kommer til røg, så har jeg nul tolerance. Tænk bare på de små lunger!! Det er ikke rart for os voksne at komme ind i lokale fuld med røg, hvordan tror du det føles for en baby?!?

Anmeld

22. oktober 2014

Michella2

Ja jeg ville da heller ikke have brudt mig om sådan et besøg 

Alt med måde jo, og ja røg er skadeligt, det ved alle og enhver, men familien afskærer man jo ikke pga det altså! Ej men altså! 

Jeg havde skiftet hvis jeg ikke følte mig komfortabel med hende.

Anmeld

22. oktober 2014

OneNight

Som sagt kan jeg godt se at det er skadeligt i store mængder men mor familie ville ALDRIG  side og ryge lige overfor Bette pigen og hjemme ved mig selv er der ingen rygning udover på altanen uden for så ville bestemt ikke være en hverdags ting med røg...blev bare så frustreret og gik hjem og græd da jeg snakkede med min mor og det syntes jeg bare ikke er okay da det Skal være en person man skal stole på

Anmeld

22. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Altså, hun er da totalt forudindtaget og ikke særlig velovervejet i hendes måde at tale til dig på! 

Fair nok at informere om ting, sådan helt faktuelt. Men det er sgu da folks eget valg hvordan de vil leve deres liv.! Om de vil tage chancen og ryge under graviditet, farve deres hår osv. Det er måske dumt, men faktisk ikke ulovligt! 

At du drikker en cola - so what! Så skulle hun da bare vide hvor meget junk RIGTIG mange gravide propper i hovedet haha. Men at jeg spiste mcD igår betyder jo ikke at jeg aldrig ser en grøntsag ;-P så hop du op og fald ned på den kommentar! 

det med røg og din mor... Slap af.. Hun kunne jo evt opfordre dig til at snakke med din mor om passiv rygning og babyer i stedet for at forlange at du dropper kontakten eller beder hende stoppe 100%.. Sådan hænger verden jo ikke sammen! Mine forældre ryger også, men aldrig indendørs når der er børn! De er jo nøjagtig ligeså oplyste som os andre, så selfølgelig viser de da hensyn!  

Anmeld

22. oktober 2014

tarkoflen

Hold nu op hvor skulle min datter have taget alvorlig skade, hvis cola en gang om ugen er forfærdeligt! Lad mig bare afsløre at jeg drak sodavand mere end en gang om ugen 

Med hensyn til rygning, så er jeg ultra sart og ville ikke udsætte mit barn for at komme i et rygerhjem jævnligt, men jeg kan heller ikke fordrage røg og bliver skidt af det selv. Men du kan jo ikke stoppe med at se din mor, det er noget pjat at sige til dig. Jeg ville overveje at snakke med min mor om, hvorvidt det kunne være godt for hende, nu hvor baby er på vej, at hun røg udenfor derhjemme, men omvendt, så er det hendes hjem og hendes liv. Det kunne jo bare være kærkomment, hvis hun har lyst til at ændre vaner. Har hun ikke det, skal l selvfølgelig stadig komme der, men jeg ville nok oftere have hende på besøg end komme i hendes hjem af hensyn til baby. Men som sagt, jeg er også mega sart  

nå lang historie kort, jeg synes du skal bede om en anden JM, det er vigtigt at det er en du kan komme til med dine bekymringer, og efter den svada, kan jeg ikke forestille mig, at du har lyst til det. Ring derind og bed om en tid hos en anden, det havde jeg gjort! Og hvis det trælse skulle ske, at det er hende der møder op på fødestuen, så bed om en anden, det er du i din fulde ret til.

Anmeld

23. oktober 2014

Bb2015

Jeg kan godt forstå du har lidt svært ved at lytte blindt til din jordemoder! Jeg fik faktisk bare at vide (til mit første og hidtil eneste møde) at man skulle begge sin sunde fornuft og følge hvad Sundhedsstyrelsen anbefalet, men samtidigt sagde hun til mig at så længe jeg ikke har haft problemer med vægten så kan jeg egentlig lidt fortsætte som før.

Drikker ligesom dig cola engang imellem (sjældent da vi køber noget andet sodavand i stedet) og har for nyligt brudt min ingen-kaffe-regel med en lille en fra starbucks, som er det første kaffe jeg har fået under graviditeten, og kan simpelthen ikke så hvordan en ugentlig cola skulle kunne ødelægge babys fremtid helt - det er måske lidt hysterisk! 

Min mor, bror og svigerinder ryger desuden også og selvom de gør det udenfor så siddet det jo i tøjet og er ikke sundt, men det synes jeg altså også er lidt noget vrøvl at sige at man ikke må se sin familie hvis ikke de stopper med at ryge.. Mange mennesker har røget under graviditeten (min mor også) og under opvæksten og har fået helt sunde og raske børn (her er jeg selv et godt eksempel!).. 

Har desuden en svigerfar som er læge og altså også har den der "aaaarh, det gør da ikke noget" mine når jeg nervøs spørger til noget nogen på nettet (nogle gange mange på nettet) har sagt er usundt for baby. Senest var det spabad hvor hverken han eller jeg kunne forstå hvad faren skulle være.. 

Husk på hvor meget at alle disse forbudte ting er noget nyt og hvor mange mennesker der har det helt fint den dag i dag. Selvfølgelig skal man bruge sin sunde fornuft og du kan jo mødes med din mor udenfor hendes hjem hvis du er utryk omkring røgen, men tag den nu endelig med ro og nyd graviditeten 

Jeg undskylder den lange tråd 

Anmeld

23. oktober 2014

Svane83

Nogle jordmødre kan simpelthen være så forudindtaget at de bare ikke er til at snakke med.

1 cola om ugen.... come on det er der sgu da ingen der tager skade af.

Da jeg var gravid med min datter på nu 3 år drak jeg seriøst meget mælk.... sådan 2-3 L om dagen... 

Nå men det havde hun også travlt med, der var jo meget fedt i mælk.... øh nu drikker jeg kun skum mælk så mon ikke det går tror du....?

Mht. røg så skal man selvfølgelig passe på men ligefrem at anbefale at man cutter al kontakt....ahhhh det er måske lige at stille hårdt mod hårdt. 

Hun skal sådan set bare informere dig om risikoen ved passiv rygning og så er det jo op til dig at bruge hovedet for resten, at sende dig hjem grædefærdig det er sgu ikke iorden.

Op med humøret du lyder helt fornuftig og selvfølgelig tager din mor da hensyn når baby kommer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.