Råd-tråd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.166 visninger
11 svar
18 synes godt om
21. oktober 2014

Ronja_R

Hej alle jer!

Ja jeg sidder og kigger mange debatter igennem om dagen for at gøre mig klog på det at skulle til at være mor. Men synes det kunne være sjovt at lave en "råd-tråd" hvor jer der har lyst skriver de vigtigste/bedste råd der har kommet jer til gavn! Råd om graviditet, fødsel, pleje, amning, det at være mor - you name it 

Håber i vil være med på den! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvil i dig selv, stol på din mavefornemmelse og husk at børn er meget forskellige. det kommer man rigtig langt med  

Anmeld

21. oktober 2014

Troldemommi

Lad være med at bekymre dig, det skal nok gå godt alt sammen 

Og invester i en god ammepude 

Monica 

Anmeld

21. oktober 2014

LilleMie

Sorter i alle de råd du får! Du kan blive bims alle alle de forskellige holdninger og velmente råd fra nær og fjern. (Find evt. nogle få som du stoler på, f.eks. din sundhedsplejerske, en veninde mv. og lyt primært til dem)

Det tager tid at lære at amme, og ro er din bedste ven. I skal jo lige lære hinanden at kende. (Når jeg nu ser tilbage på mit ammeforløb, forstod jeg ikke hvorfor jeg stressede så meget over at baby ikke have taget 25 g nok på, endte med brystpumpe og hvad ved jeg)

Du behøver ikke bliver overvældet af grænseløs kærlighed, når du ser dit barn for første gang (Det tog mig lang tid at erkende det, men jeg er glad for, at jeg havde læst, at det var normalt inden, ellers var det blevet et nederlag og et tabu. Jeg var selvfølgelig glad for hende fra start af og følte et bånd, men kærligheden voksede langsomt frem, vi skulle bare lige lære hinanden at kende)

At børn ikke er ens, så lad være med at sammenligne (Det er næsten umuligt at lade være, men babyer udvikler sig ikke ens, og det skaber mange frustrationer at sammenligne)

Anmeld

21. oktober 2014

Leneur

Graviditet: Tag alle de pauser du vil. Lav en masse mad og få i fryseren til når den bette er der, for selvom I er 2 ( jeg var alene) så går der meget tid med den bette.

Efter fødslen: Smør en tallerkenfuld madder om morgenen og stil på køl, så kan du altid få lidt at spise, når du skal amme. Lad nullermænd være nullermænd og tag en lur, når dit barn alligevel sover, for så er der lidt at stå imod med. Lad farmand tager over med det han kan, for selvom han ikke gør det på DIN måde, så gør han det bedste han kan. Hvis du kan og har lyst, så få lidt tid alene uden bebs, gør altså godt med en pause fra det hele og til allersidst NYD det, for tiden løber meget hurtigt og kommer ikke igen... 

Anmeld

21. oktober 2014

Bak

Hvis baby er ked af det, så er det en af følgende: ren numse, sulten eller træthed Hvis ingen af dem virker så start forfra i "cirklen", for det kan godt være den du startede med alligevel Sådan i grove træk selvfølgelig  

Anmeld

22. oktober 2014

Røverdatter

Ronja_R skriver:

Hej alle jer!

Ja jeg sidder og kigger mange debatter igennem om dagen for at gøre mig klog på det at skulle til at være mor. Men synes det kunne være sjovt at lave en "råd-tråd" hvor jer der har lyst skriver de vigtigste/bedste råd der har kommet jer til gavn! Råd om graviditet, fødsel, pleje, amning, det at være mor - you name it 

De fleste vil jo én det bedste. Også læger og sygeplejersker, MEN jeg vil råde dig til altid at kigge på din baby, mærk efter i dig selv - før du tager nogle drastiske beslutninger. Sundhedsplejerske er til god hjælp, men her bør du også sortere - jeg har hørt om mange tilfælde hvor det har stresset mere end gavnet at sp var på banen med råd/regler/statistikker.

Kig ikke på statistik, men dit barn

Amning: det gør mega ondt i starten, og gør også at din nattesøvn er helt hen i vejret (for det meste), men fat mod - for det bliver bedre!! Med garanti. Jeg har overlevet sår, rifter og to gange brystbetændelse, natteroderi. Det er virkelig meget normalt i starten at man oplever dette i forbindelse med amning - men alt bliver bedre med tiden. Jeg husker at fra 3 måneders alderen blev alt pludseligt nemmere og vupti - havde næsten glemt alt om hvordan det var i starten

Ro, hvile - få evt nogen i familien til at komme med mad, eller hav noget forberedt og klar til at spise. Drik masser af vand!

Anmeld

22. oktober 2014

Hønsemor

Ronja_R skriver:

Hej alle jer!

Stol på dig selv! Ingen andre end du og din mand kender jeres barn bedst..

Så når mor eller svigermor begynder at sige 'da du/..... var i den alder så .....' for ja det helt sikkert gjort og ja det virkede helt sikkert også på jer, men I er ikke jeres barn og I skal selv finde jeres løsninger - men lyt og prøv, hvis I føler det er vejen frem

Baby går ikke i stykker af at lægge og græde lidt mens du lige er på toilettet

Anmeld

22. oktober 2014

aarhusmor

Det vigtigste er at vide følgende: Babyer og børn er bare ikke ens!

Nogen sover igennem fra starten, andre først når de er 2,5 år.

Sørg for at få hjælp fra andre, så du kan få de søvn af og til.

Husk, at alt hvad du selv viser, er hvad dit barn lærer.

Giv barnet tøj på i Vuggestue, BH og skole, som må blive beskidt.

Brug fast afsat tid hver dag, hvor kun dit barn og jeres nærvær er i centrum.

Hvis I skal købe hund, så vent til barnet er over 6 år.

Det er mine erfaringer.

Anmeld

22. oktober 2014

Clisolka

Mit bedste råd som mor til 2 - stol på dig selv som mor, du kender dit barn bedst 

Efterhånden som du lærer dit barn at kende, jo nemmere bliver det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.