Sorter i alle de råd du får! Du kan blive bims alle alle de forskellige holdninger og velmente råd fra nær og fjern. (Find evt. nogle få som du stoler på, f.eks. din sundhedsplejerske, en veninde mv. og lyt primært til dem)
Det tager tid at lære at amme, og ro er din bedste ven. I skal jo lige lære hinanden at kende. (Når jeg nu ser tilbage på mit ammeforløb, forstod jeg ikke hvorfor jeg stressede så meget over at baby ikke have taget 25 g nok på, endte med brystpumpe og hvad ved jeg)
Du behøver ikke bliver overvældet af grænseløs kærlighed, når du ser dit barn for første gang (Det tog mig lang tid at erkende det, men jeg er glad for, at jeg havde læst, at det var normalt inden, ellers var det blevet et nederlag og et tabu. Jeg var selvfølgelig glad for hende fra start af og følte et bånd, men kærligheden voksede langsomt frem, vi skulle bare lige lære hinanden at kende)
At børn ikke er ens, så lad være med at sammenligne (Det er næsten umuligt at lade være, men babyer udvikler sig ikke ens, og det skaber mange frustrationer at sammenligne)
Anmeld