Anonym skriver:
Hvordan holder I fast i troen om at en dag skal det nok lykkes at blive gravid.
Jeg synes efter blot 8 måneder at projekt baby er rigtig hårdt psykisk. Overanalysere min krop og får ved hver menstruation en nedtur, da jeg jo havde drømt om at nu skulle de snart lykkes.
Imens vi har prøvet er en tæt veninde efter 3 mdr. Forsøg blevet gravid og en anden skal snart føde. Det er rigtig hårdt. Vores PB er hemmeligt.
Er ved at miste troen på at det nok skal lykkes, vi kan få hjælp fra februar, men ved ikke hvordan min kæreste vil have det med det, da han nok mere tænker, det sker når det sker, trods vi I fælles skab hat aftalt PB start.
Jeg har prøvet æl teste og taster også diverse informationer ind i en cyklus app, men tror jeg bliver nødt til at stoppe med det, ellers bliver jeg "sindsyg"
Hvad er jeres erfaringer og hvordan holder i modet og humøret oppe?
For mit vedkommende var der ikke så meget at gøre, andet end bare at blive ved... Efter hver menstruation, og dertilhørende nedtur, samlede jeg mig selv op efter at have grædt skuffelsen ud hos min kæreste, og fortsatte. Det at fortsætte er jo det eneste der kan give jer ønskebarnet.
Jeg syntes det var rigtig hårdt at vente, til dels fordi jeg blev meget hurtigt gravid men mistede det i 7. uge, og derfor følte jeg reelt havde haft drømmen et kort øjeblik, som så desværre forsvandt igen.
Jeg oplevede også flere graviditeter og fødsler i perioden, og det var til tider svært at være glad på deres vegne. Her hjalp det dog at jeg kunne snakke med to veninder som havde været hhv 1 år og 1½ år om at blive gravide, og derfor kunne sætte sig ind i hvilke følelser jeg havde. Jeg anede ikke de havde været længe om det, og de fortalte mig det kun fordi jeg var åben omkring mit eget forløb - det kan være der også sidder folk i din omgangskreds du kan tale med?
Nu er jeg dog gravid (dog ikke så langt henne), efter 13 måneder, og mit råd vil være at du forsøger at huske på at langt de fleste bliver gravide inden det første år - og hvis det ikke sker, så synes jeg du skal kontakte din læge til februar, så du kan finde ud af om der er noget galt og hvilken hjælp I så kan få... og tillad dig selv at være ked af det - men få samlet dig selv op efterfølgende, så I kan prøve igen