Er vi for gamle til en efternøler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2014

Anonym trådstarter

Chevro skriver:

Uha, jamen det er jo kun noget i selv kan træffe beslutning om! Men mine forældre er under 10 år ældre end jer, og jeg venter selv nr 2, og er snart 26 - hvis jeg havde en lillesøster eller lillebror i den alder - er jeg sikker på mine forældre ikke vil kunne være de fantastiske bedsteforældre de er idag. Og mine forældre vil sku ikke kunne magte at have fået en efternøler og tror ikke jeg selv ville turde, da jo ældre man er - des større risiko er der for alt muligt

Men hvis i selv føler for det, og i har mulighed for at være der lige så meget for de store som i er nu - hjælpe dem gennem skoleafslutninger, kørekort, flytte hjemmefra osv, på trods af en lille en i hjemmet. Så go' for it

Men personligt ville jeg nok begynde at nyde at de store er store, så er det nu i kan tage væk, holde ferier, nyde hinanden, gøre en helt masse uden børnene  

Jeg synes det er en rigtig god pointe du kommer med, når du skriver at vi skal huske at være der for de store med de oplevelser de skal have i de næste år. Det vil jeg også være, vil jo ikke dem mindre af at få et barn, føler bare jeg har mere mor i mig endnu...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2014

esioul

Anonym skriver:

Åh jeg er så i tvivl

jeg har været sammen med min mand i mange år, vi er sidst i 30'erne.

jeg har 3 teenagerbørn, hvor den yngste er 14, min mand er ikke far til dem.

Vi har altid været enige om vi ikke skulle have børn sammen, indtil i foråret, hvor jeg mærkede at jeg havde lyst til et barn med min mand. Har lyst til at starte forfra, nyde det en gang til, mine 3 børn fik jeg med 2 års mellemrum, så havde travlt i de år med børn, uddannelse, hus og higen efter fremtiden.

han er ikke enig, synes vi er for gamle, det er for meget bøvl, det er et stort ansvar mm.

vi bruger ingenprævention, kun æglægnigstest, hvor vi så ikke elsker når det er opover, det er jo ikke en holdbar metode, hvis man ikke ønsker børn, min mand er indforstået med at der er stor risiko for uheld, men bruger ikke kondom i de usikre perioder, er det mon fordi han inderst inde ønsker et uheld?

jeg har haft sygdom inde på livet, der er en lille risiko for at mit helbred bliver dårligere af en graviditet, men alt tyder på jeg kan klare den...

Har bare så svært ved at acceptere at vi ikke skal have et fælles barn....

I er bestemt ikke for gamle.

Anmeld

19. oktober 2014

ønskebørn74

Anonym skriver:

Åh jeg er så i tvivl

Vi har altid været enige om vi ikke skulle have børn sammen, indtil i foråret, hvor jeg mærkede at jeg havde lyst til et barn med min mand. Har lyst til at starte forfra, nyde det en gang til, mine 3 børn fik jeg med 2 års mellemrum, så havde travlt i de år med børn, uddannelse, hus og higen efter fremtiden.

han er ikke enig, synes vi er for gamle, det er for meget bøvl, det er et stort ansvar mm.

vi bruger ingenprævention, kun æglægnigstest, hvor vi så ikke elsker når det er opover, det er jo ikke en holdbar metode, hvis man ikke ønsker børn, min mand er indforstået med at der er stor risiko for uheld, men bruger ikke kondom i de usikre perioder, er det mon fordi han inderst inde ønsker et uheld?

jeg har haft sygdom inde på livet, der er en lille risiko for at mit helbred bliver dårligere af en graviditet, men alt tyder på jeg kan klare den...

Jeg er lige blevet 40 år i juli.. Ville ikke undvære mine to bøller der bliver et år idag.. Go for it hvis i føler for det, det rager sgu ikke andre end jer.. 

Anmeld

19. oktober 2014

Anonym trådstarter

ønskebørn74 skriver:

Jeg er lige blevet 40 år i juli.. Ville ikke undvære mine to bøller der bliver et år idag.. Go for it hvis i føler for det, det rager sgu ikke andre end jer.. 

Tillykke med deres fødselsdag:-)

jeg tror jeg inderst inde håber på et uheld så det er følelserne der sejre og ikke min mands fornuft. Selvfølgelig har han ret når han siger det bliver bøvlet, det gør det da i forhold til 3 store børn, men jeg tænker glæde opvejer bøvl!

jeg skriver IKKE at jeg vil snyde ham....

Anmeld

19. oktober 2014

FruK

Du snyder ham ikke - I kendeo begge risikoen.

Om I er for gamle er udelukkende noget I selv kan afgøre. Min mand og jeg var begge tæt på 39, da vores datter kom til verden. Og vi føler os ikke for gamle. Men det er da at starte forfra og den frihed man har med store børn forsvinder jo.

Det eneste jeg er ked af er, at hvis vores datter er sen til at få børn, bliver vi nogle meget gamle bedsteforældre. Men sådan er det jo bare.

Anmeld

19. oktober 2014

Røverdatter

En af mine bedste veninder er 43 år gammel og fik sin søn som 40 årig.

Hun overvejer en mere

Jeg mener helt seriøst, at det er op til en selv! Hvis det er hans tanker og ikke hans følelser der stopper ham, så synes jeg du skal prøve at overtale ham  dog uden at presse ham

Anmeld

19. oktober 2014

foto på lærred

Anonym skriver:

Åh jeg er så i tvivl

Jeg tror ikke, at det er fordi din mand inderst inde håber på et uheld. Min erfaring er, at mange mænd ikke lægger så meget mellem linjerne som kvinder. Hvis han isiger, at han ikke er interesseret i et barn, så tror jeg, at det er fordi han ikke ønsker et barn. Men som du selv er inde på, så er det da virkelig mærkeligt, at han så ikke gør mere for at beskytte sig/jer mod det. 

Jeg synes, at I skal være enige om I ønsker et barn eller ej. Jeg tror meget hurtigt et forhold kan ende i problemer, hvis pigen ved et "uheld" bliver gravid eller "tvinger" manden til et barn. Jeg synes ikke, at I er for gamle, men I skal nok hurtigst muligt have snakken om der skal et barn til ind i familien. Hvis han overhoved ikke er interesseret synes jeg, at du skal slå det ud af hoved og nyde de 3 du har. Hvis der er en åbning og han ikke er helt afvisende, så er det bare med at komme i gang  

Held og lykke med det hele. 

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk  

Den perfekte julegave til manden der har alt. 

Anmeld

19. oktober 2014

migxher

For mig personligt ville den alder være for gammel. men hvis i har lysten og overskuddet skal i da gøre det dog skal i selvfølgelig være helt enig. Den der med at han sikkert gerne vil ved et uheld fordi i ikke bruger gummi holder ikke. I bliver nød til at tage beslutningen om det skal være eller ej. Men personligt ville jeg heller ikke få børn med så stor aldersforskel. Jeg er 19 og har en søster på 3, og ærlig talt er drt lidt underligt særligt nu når jeg venter barn  til marts, de vil jo næsten kunne blive lege kammerater.

Anmeld

19. oktober 2014

ønskebørn74

Anonym skriver:

Tillykke med deres fødselsdag:-)

jeg tror jeg inderst inde håber på et uheld så det er følelserne der sejre og ikke min mands fornuft. Selvfølgelig har han ret når han siger det bliver bøvlet, det gør det da i forhold til 3 store børn, men jeg tænker glæde opvejer bøvl!

jeg skriver IKKE at jeg vil snyde ham....

Har ikke skrevet noget om at snyde.. 

Anmeld

19. oktober 2014

BSB

Jeg synes bestemt ikke, I er for gamle . Min søster har lige fået sin første, og hun og hendes mand er lige omkring 40. Det går superfint . Mht. dit helbred kan I jo konsultere en læge løbende, så der bliver holdt øje med dig. Op i rygsækken med hvis nogen mener, I er for gamle . Det er jeres liv, og det er jo ikke sådan at I er oldinge før han/hun bliver 20 . Så længe I kan blive enige om det! Det er næsten det vigtigste. Held og lykke med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.