Er vi for gamle til en efternøler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.358 visninger
32 svar
7 synes godt om
19. oktober 2014

Anonym trådstarter

Åh jeg er så i tvivl

jeg har været sammen med min mand i mange år, vi er sidst i 30'erne.

jeg har 3 teenagerbørn, hvor den yngste er 14, min mand er ikke far til dem.

Vi har altid været enige om vi ikke skulle have børn sammen, indtil i foråret, hvor jeg mærkede at jeg havde lyst til et barn med min mand. Har lyst til at starte forfra, nyde det en gang til, mine 3 børn fik jeg med 2 års mellemrum, så havde travlt i de år med børn, uddannelse, hus og higen efter fremtiden.

han er ikke enig, synes vi er for gamle, det er for meget bøvl, det er et stort ansvar mm.

vi bruger ingenprævention, kun æglægnigstest, hvor vi så ikke elsker når det er opover, det er jo ikke en holdbar metode, hvis man ikke ønsker børn, min mand er indforstået med at der er stor risiko for uheld, men bruger ikke kondom i de usikre perioder, er det mon fordi han inderst inde ønsker et uheld?

jeg har haft sygdom inde på livet, der er en lille risiko for at mit helbred bliver dårligere af en graviditet, men alt tyder på jeg kan klare den...

Har bare så svært ved at acceptere at vi ikke skal have et fælles barn....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2014

tinemus79

Det eneste der betyder noget er hvad der er vigtigt for jer. I vil helt sikkert møde dumme bemærkninger men hvad betyder de hvis det er et barn af jeres kærlighed.  Joo der kan være flere komplikationer men du er jo stadig i 30 erne og ikke 50 år. Så pøj med det. 

Anmeld

19. oktober 2014

TNBC

Anonym skriver:

Åh jeg er så i tvivl

jeg har været sammen med min mand i mange år, vi er sidst i 30'erne.

jeg har 3 teenagerbørn, hvor den yngste er 14, min mand er ikke far til dem.

Vi har altid været enige om vi ikke skulle have børn sammen, indtil i foråret, hvor jeg mærkede at jeg havde lyst til et barn med min mand. Har lyst til at starte forfra, nyde det en gang til, mine 3 børn fik jeg med 2 års mellemrum, så havde travlt i de år med børn, uddannelse, hus og higen efter fremtiden.

han er ikke enig, synes vi er for gamle, det er for meget bøvl, det er et stort ansvar mm.

vi bruger ingenprævention, kun æglægnigstest, hvor vi så ikke elsker når det er opover, det er jo ikke en holdbar metode, hvis man ikke ønsker børn, min mand er indforstået med at der er stor risiko for uheld, men bruger ikke kondom i de usikre perioder, er det mon fordi han inderst inde ønsker et uheld?

jeg har haft sygdom inde på livet, der er en lille risiko for at mit helbred bliver dårligere af en graviditet, men alt tyder på jeg kan klare den...

Har bare så svært ved at acceptere at vi ikke skal have et fælles barn....

Det er svært at sige, ud fra jeres alder, vil jeg sige nej.

Men selvom at du ikke føler dig gammel, kan det godt være at han føler sig for gammel til et barn. Det er jo forskelligt fra person til person.

Det er svært at sige, men du er nød til at snakke med ham, enten prøver I på at få et barn, eller skal der beskyttelse til. Det andet er ikke fair, for hvis han virkelig ikke vil have børn, og du så ender med at blive gravid, hvad kan der så ske? Vil han blive eller skride og efterlade dig med 4børn?

Anmeld

19. oktober 2014

biniek

Min mor fik eb lillesøster til mig som 40

Min faster som 42

Og så kender jeg mane der var ældre.

En af mine venner er 30 og har en 5 årig søster.

så længe man er frisk og har energi

Anmeld

19. oktober 2014

Anonym trådstarter

Han er ikke typen der skrider. Han er typen, der tænker alt for meget over tingene!

Der er ingen tvivl om, hvis barnet "bare kom dumpede" ville han blive verdens bedste far og knuselske barnet.

men når alt kan planlægges og arrangeres, så er det ikke følelserne der bestemmer....

Anmeld

19. oktober 2014

hekran

Det synes jeg slet ikke. Mine forældre var 40, da de fik mig og min tvillingebror (det er der jo markant større mulighed for )

Det har aldrig nogensinde været et issue hjemme hos os eller i vores barndom, teenageår.

Anmeld

19. oktober 2014

TNBC

Anonym skriver:

Han er ikke typen der skrider. Han er typen, der tænker alt for meget over tingene!

Der er ingen tvivl om, hvis barnet "bare kom dumpede" ville han blive verdens bedste far og knuselske barnet.

men når alt kan planlægges og arrangeres, så er det ikke følelserne der bestemmer....

Så synes jeg du skal sætte dig ned og snakke med ham.
I behøver ikke planlægge det hele, men fortælle ham at du ønsker et barn og at nej I er ikke for gamle.

Jeg arbejder for en, hvor faren er 42, og børnene er 7måneder og 22måneder.

Min lillesøster er efternøler, big time. Der er 6mellem os, men så har vi også lige nogle ældre brødre.

Min nevø er 3 og niece 1, deres søskende er mellem 16 og 20.

Deres mor er i starten af 40erne.

Anmeld

19. oktober 2014

Chevro

Uha, jamen det er jo kun noget i selv kan træffe beslutning om! Men mine forældre er under 10 år ældre end jer, og jeg venter selv nr 2, og er snart 26 - hvis jeg havde en lillesøster eller lillebror i den alder - er jeg sikker på mine forældre ikke vil kunne være de fantastiske bedsteforældre de er idag. Og mine forældre vil sku ikke kunne magte at have fået en efternøler og tror ikke jeg selv ville turde, da jo ældre man er - des større risiko er der for alt muligt

Men hvis i selv føler for det, og i har mulighed for at være der lige så meget for de store som i er nu - hjælpe dem gennem skoleafslutninger, kørekort, flytte hjemmefra osv, på trods af en lille en i hjemmet. Så go' for it

Men personligt ville jeg nok begynde at nyde at de store er store, så er det nu i kan tage væk, holde ferier, nyde hinanden, gøre en helt masse uden børnene  

Anmeld

19. oktober 2014

Linkae

Alder er noget i skal føle efter indeni jer  

Jeg vil ikke selv skulle igang på ny i en alder af næsten 40 år. Men hvis I er friske og har modet så syntes jeg I skal springe ud i det.. Husk dog at med alderen taget i betragtning er chancerne for tvillinger/trillinger større så nok en god ide at afklare om I vil kunne glæde jer over hvis det blev udfaldet 

Held og lykke med det, kan sagtens forstå du ønsker at formere dig med din nye mand.

Anmeld

19. oktober 2014

B&J

uden at ha læst det hele er i ikke for gamle i er slutningen af 30erne og min kæreste når at blive 40 inden vi får en lille ny pga. uddannelse osv.

så jeg syntes i skal få en lille nye baby sammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.