Sosu - hjælp ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2014

Princesspigen

Hønsemor skriver:

Jeg er ved at læse til social- og sundhedshjælper..

Jeg lider af kroniske smerter i hele kroppen, og jeg er snart færdig uddannet.. Som en skriver så handler det om at se muligheder og ikke begrænsninger. Jeg vil ikke lyve og sige jeg ikke har været ved at give op pga. mine smerter, men er også kommet frem til at jeg må passe på min krop og bruge alle de teknikker og hjælpemidler der er i f.eks en forflytning. For som hjælper på f.eks plejehjem er der rigtig mange forflytninger og det er hårdt for kroppen, især hvis man ikke bruger ens hjælpemidler, kollegaer, eller lider under smerter i forvejen..

Jeg lider bla. selv af skæv rygsøjle, og jeg kan mærke, hvis jeg ikke har brugt de rigtige hjælpemidler..

Men som lægerne der frarådede mig uddannelsen og alle andre uddannelser (blev rådet til at søge invalide pension) også sagde, så det kun en selv der kan lave sidste vurdering af ens situation, men tiden på arbejdsmarkedet, kan blive forkortet markant..

Som Sosu er det mere handikap hjælper osv jeg overvejer ?. Min veninde har et handikappet barn som har hjælper døgnet rundt det ville være sådan noget agtigt jeg ville prøve at få job som som færdig udlært.  Men det er så stadig fysisk hårdt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2014

1977

Profilbillede for 1977

Jeg er assistent og arbejder i kommune hvor vi faktisk kun laver sygeplejefaglige opgaver. Dvs sår, psykisk pleje, kompression, medicin, kommunikation og andre ikke fysisk tunge ting. Vi har kun personlig pleje hvis det er i forbindelse med en behandling, og har aldrig rengøring eller tunge opgaver.  Men det er ikke mange kommuner, der har så godt som vi har

Anmeld

19. oktober 2014

Morjanne76

Hvis du trit kunne vælge, hvad kunne du så tænke dig?

Anmeld

20. oktober 2014

Princesspigen

Morjanne76 skriver:

Hvis du trit kunne vælge, hvad kunne du så tænke dig?

Hundeadfærds terapeut ( hunde psykolog/træner) 

men det er en privat uddannelse som jeg ikke har råd til at finansere selv 

Anmeld

20. oktober 2014

Princesspigen

Jeg er meget i tvivl om det skal være sosu så jeg har igen kontaktet min vejleder og har fået en tid imorgen hvor vi skal snakke om henholdsvis pædago med hjælper og sosu

Anmeld

21. oktober 2014

Elgaard73

Er du slet ikke blevet udredt i forbindelse med din ryg? Hvad siger din læge og/eller de fagfolk der har været inde og stille din diagnose? Har du haft kontakt til din kommune? De kan/skal hjælpe dig med at blive udredt og finde ud af hvad din arbejdsevne reelt er.

Det er jo helt hul i hovedet, at gå i gang med noget, uden at vide om dine arbejdsevne kan magte det. Kommer du i et udredningsforløb igennem din kommune, vil du jo netop have mulighed for at komme ud og snuse til de forskellige fag og måske endda få nye ideer. Du vil også få lært nogle redskaber til at håndtere/leve med dine rygproblemer (træning, øvelser, løfteteknikker osv).

Anmeld

21. oktober 2014

Princesspigen

Elgaard73 skriver:

Er du slet ikke blevet udredt i forbindelse med din ryg? Hvad siger din læge og/eller de fagfolk der har været inde og stille din diagnose? Har du haft kontakt til din kommune? De kan/skal hjælpe dig med at blive udredt og finde ud af hvad din arbejdsevne reelt er.

Det er jo helt hul i hovedet, at gå i gang med noget, uden at vide om dine arbejdsevne kan magte det. Kommer du i et udredningsforløb igennem din kommune, vil du jo netop have mulighed for at komme ud og snuse til de forskellige fag og måske endda få nye ideer. Du vil også få lært nogle redskaber til at håndtere/leve med dine rygproblemer (træning, øvelser, løfteteknikker osv).

Jeg har været på kontanthjælp i 5 og et halvt år, været på barsel 1 år, så var jeg på kursus for mødre og nu er jeg på VUC.. 

Jeg er sendt i mange arbejds prøvelsen, jeg har været i genoptrænings forløb, jeg har været hos div læger og fysser, div dum i arbejde.. 

Men ingen kan fortælle præcis hvad min ryg kan og alle læger siger noget forskelligt, men en til er sikkert - træning træning træning... 

Og så er det pålagt jobcenter at alle under 30 skal i uddannelse.... 

Problemet er så at jeg ikke altid pt som enlig mor har tid og energi til at træne de 3-4 gange dagligt jeg skal.. 

Vi håber på at jeg skal flytte sammen med min kæreste(barnets far - lang historie) og skabe noget mere ro og struktur i hverdagen men for at kunne det er jeg nød til at være igang med noget da han ikke kan forsørge mig på kontanthjælp hvis det sku ske.. 

Og her står jeg så.. 

Anmeld

21. oktober 2014

Princesspigen

I følge flere læger må jeg ikke stå op/gå hele dagen, jeg må ikke sidde ned hele dagen, jeg må ikke løfte og jeg må ikke have samlebånds arbejde(ens formig bevægelser).. 

Så er der ikke meget tilbage af hvad jeg kan se

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.