Sosu - hjælp ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2014

Princesspigen

Hønsemor skriver:

Jeg er ved at læse til social- og sundhedshjælper..

Jeg lider af kroniske smerter i hele kroppen, og jeg er snart færdig uddannet.. Som en skriver så handler det om at se muligheder og ikke begrænsninger. Jeg vil ikke lyve og sige jeg ikke har været ved at give op pga. mine smerter, men er også kommet frem til at jeg må passe på min krop og bruge alle de teknikker og hjælpemidler der er i f.eks en forflytning. For som hjælper på f.eks plejehjem er der rigtig mange forflytninger og det er hårdt for kroppen, især hvis man ikke bruger ens hjælpemidler, kollegaer, eller lider under smerter i forvejen..

Jeg lider bla. selv af skæv rygsøjle, og jeg kan mærke, hvis jeg ikke har brugt de rigtige hjælpemidler..

Men som lægerne der frarådede mig uddannelsen og alle andre uddannelser (blev rådet til at søge invalide pension) også sagde, så det kun en selv der kan lave sidste vurdering af ens situation, men tiden på arbejdsmarkedet, kan blive forkortet markant..

Som Sosu er det mere handikap hjælper osv jeg overvejer ?. Min veninde har et handikappet barn som har hjælper døgnet rundt det ville være sådan noget agtigt jeg ville prøve at få job som som færdig udlært.  Men det er så stadig fysisk hårdt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2014

1977

Profilbillede for 1977

Jeg er assistent og arbejder i kommune hvor vi faktisk kun laver sygeplejefaglige opgaver. Dvs sår, psykisk pleje, kompression, medicin, kommunikation og andre ikke fysisk tunge ting. Vi har kun personlig pleje hvis det er i forbindelse med en behandling, og har aldrig rengøring eller tunge opgaver.  Men det er ikke mange kommuner, der har så godt som vi har

Anmeld

19. oktober 2014

Morjanne76

Hvis du trit kunne vælge, hvad kunne du så tænke dig?

Anmeld

20. oktober 2014

Princesspigen

Morjanne76 skriver: