Som du selv skriver har vi som assistenter mange forskellige opgaver jeg kan skrive lidt om opgaverne fra de steder jeg har jobbet ;-)
hjemmeplejen: personlig hygiejne (ikke ret fysisk hårdt her, da de fleste hjemme er nogenlunde mobile), varme mad, vaske tøj , gøre rent ( ikke godt hvis du har dårlig ryg) , man kører i bil (ass og spl i hvert fald) så der er mange ud og indstigninger.
medicinsk afd: pers hyg. Lidt mere omfattende, ellers normal oppasning, medicin osv. Katheter pleje, sonde pleje , injektioner osv
nuværende, bosted for fysisk og psykisk udviklingshæmmede. Et sted hvor vi er både pædagoger og ass.
Der er meget pers hygiejne , mange tunge flyt, mange liftbrugere, du skal være psykisk og fysisk stærk, have god forståelse for egen autoritet, jeg er her desuden medicin ansvarlig, superviser og vejleder så jeg har en del undervisningstimer , hvilket giver meget... Vi bruges her meget til sonde, katheter, medicin og undervisning...
Kan du klare sådan en uddannelse med dårlig ryg, ja det kan du sagtens... Kan du klare arbejdet med dårlig ryg, BUM den var værre... Så skal du VIRKELIG overveje hvor du søger hen bagefter , du får prøvet kræfter med det meste i dine praktikker, men livet som SSA er fysisk hårdt ligemeget hvordan du vender og drejer det...
- knus Line, der selv har en meget skidt ryg i en sølle alder af godt 28