Hvis du manglede julehjælp, hva sku så i kurven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
esioul skriver:

Grødris, kanel, sukker, Gavekort til en flæskesteg/and, sodavand, rødkål, glaskartofler(evt), lidt juleslik. 

Ved ikke om det er sådan noget du tænker?

Det var alle de ting vi havde i den sidste år + meget mere. Der var både gavekort til 2 børn til en tur til frisøren, lidt sminke til moren, gaver i form af tøj fra H&M osv.

Vi havde lavet 2 kurve til julehjælpen, og der var kun en som meldte sig til at ville modtage den ene, den andn fik en anden fælles veninde, som heller ik havde råd til at holde jul.

Så vi troede at vi måske havde lavet den helt "forkert" når der ik var nogen der ville ha dem!

Tak for inspitation. Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2014

Carina:-)

Lige mhs til gavekort- så er det desværre sådan at man op til jul kan se et stort antal annoncer på dba hvor folk sælger gavekort til Br -og f.eks sportmaster som var et af de steder folk fik gavekort til sidste år i deres julekurve .

Jeg giver selv julehjælp ,men aldrig gavekort eller penge da det desværre er sådan at nogen odelægger det for andre og jeg mister lysten når man så hore /læser om at det ikke går til bornene men sælges ...

Her putter jeg en frossen and- clementiner,en julekalender af engod kvalitet-glaskart,rodkål,Asier,pebernodder,forskelligt slik,et par flasker sodavand,marcipan,nougat,nodder og et par ark med f.eks nisser til at klippe ud og stimler til julestjerner.

Anmeld

18. oktober 2014

StineW79

Natteravnen skriver:

Julekalendere enten med chokolade eller bare låger, adventskrans eller mulighed for at lave een sammen som en rigtig hyggejulefællesting, gran, julelys, ler, pynt, sløjfesnor, nougat og nødder til at lave deres egen slik - igen som en fælles ting, måske nissehuer, et juletræ, en guirlande, julekugler og julekort med hilsner på eller frankerer julekort så de kunne sende nogen også - plus alt det førnævnte 

Sidste år havde vi chokoladejulekalder, marcipan, nuga, mandler, overtrækschokolade, grødris, kirsebærsovs, rødkål, små glaskartofler, julehygge sokker med 24 små ting i til pakkekalender til hvert barn, sminke til mor, og gaver fra H&M til ungerne, gavekort til 2 børneklip hos frisøren, 2 1/2 kg flæskesteg, kalenderlys og pynt, og ting til al lave julepynt af osv. 

Og faktisk var der kun 1 der kunne bruge kurven fra julehjælpen, så kurv nr 2 gik til en venindes bekendt, som ik ku få julen til at hænge sammen. Blev lidt overrasket, så tænkte om vi havde puttet de forkerte ting i. Vh stine

Anmeld

18. oktober 2014

StineW79

B&J skriver:

Vanilje

sukker

kirsebærsovs

helemandler

en pakke grødis 

juleslik

rødkål

jaaa kommer and på hvad den må koste ellers kunne man ligge et kort i at man kunne hente en flæskesteg med dette kort 

Alt det + meget mere var der i vores kurve sidste år, og der var der kun en der meldt tilbage til julehjælpen at hun gerne ville have en kurv. X

Anmeld

18. oktober 2014

StineW79

Wampires skriver:

kan se at alle mine ideer er blevet nævnt så vil bare sige enig med ovenstående

Maden der hører julen til kan for det første være svær at få råd til og derefter også finde overskuddet til at lave hvis man står i en presset situation...

julepynt, muligheden for at lave den... igen noget der hurtigt løber op hvis man gerne vil gøre det som man selv oplevede som barn...

Juleslikket... Marcipan, nougat, frugtfarve(rød er dyrere end de andre), nødder, mandler osv...

Syntes nemlig også at det er vigtig at der er hygge ting i, så det havde vi også masser af i kurvene sidste år. Vh stine

Anmeld

18. oktober 2014

EAF

StineW79 skriver:

Sidste år havde vi chokoladejulekalder, marcipan, nuga, mandler, overtrækschokolade, grødris, kirsebærsovs, rødkål, små glaskartofler, julehygge sokker med 24 små ting i til pakkekalender til hvert barn, sminke til mor, og gaver fra H&M til ungerne, gavekort til 2 børneklip hos frisøren, 2 1/2 kg flæskesteg, kalenderlys og pynt, og ting til al lave julepynt af osv. 

Og faktisk var der kun 1 der kunne bruge kurven fra julehjælpen, så kurv nr 2 gik til en venindes bekendt, som ik ku få julen til at hænge sammen. Blev lidt overrasket, så tænkte om vi havde puttet de forkerte ting i. Vh stine

Ja det er besynderligt  Men det har været to virkelig dejlige julekurve, der er intet galt været i 

Anmeld

18. oktober 2014

B&J

StineW79 skriver:

Syntes nemlig også at det er vigtig at der er hygge ting i, så det havde vi også masser af i kurvene sidste år. Vh stine

Hold da op hvis jeg ikke stod og havde rigtig nogle penge ville jeg da blive verdens gladeste person op til jul for sådan en kurv

Anmeld

18. oktober 2014

StineW79

Natteravnen skriver:

Ja det er besynderligt  Men det har været to virkelig dejlige julekurve, der er intet galt været i 

Ja det var virklig mærkeligt! Og vi kom først af med kurven et par dage inde i dec. Men moren var rigtig glad for tingene til feks kalenderlyset, da det var en af de ting hun havde sparet væk, men som især drengen på 8 år havde savnet.

Så må vi se hva vi finder på i år! Vh stine

Anmeld

18. oktober 2014

Loan

Lidt off topic, men hvor bliver man inspireret af den slags godhed, det har fået lille mig til at gennemgå min liste over juleænderne. Det ser umiddelbart ud til 3 ikke er afsat.. Det kunne da være man skulle donorere dem for en lille skilling til sønnens sparegris istedet..

Anmeld

19. oktober 2014

StineW79

Loan skriver:

Lidt off topic, men hvor bliver man inspireret af den slags godhed, det har fået lille mig til at gennemgå min liste over juleænderne. Det ser umiddelbart ud til 3 ikke er afsat.. Det kunne da være man skulle donorere dem for en lille skilling til sønnens sparegris istedet..

Blev sidste år inspireret af en anden bruger herinde, der samlede donationer ind til julekurve til julehjælpen. Hendes mand kørte rundt i hele landet for at udbringe de forskellige kurve. 

Vi var så 4 veninder der bestemte os for at lave vores egene kurve til julehjælpen i vores nærområde. Vi gav alle lidt forskelligt, hvilket resulterede i 2 kurve med alt i til julen.

Der var mandler, marcipan, nuga, overtrækschokolade, mel, sukker,pebernøds og brunkage blandinger, bage margarine, rødkål, 2x galskartofler, chips,  2 1/2 kg flæskesteg, dåsesodavand, lidt sminke til mor, jule klip og klister ting, plastik kugler til at male på, maling, kalenderlys og pynt osv i begge kasser. Pluds da vi fandt ud at moren havde 2 børn, en dreng på 8 og en pige på 2 år, købt en gave til den hver i H&M, og gavekort til 2 børneklipninger ved frisøren i hver kasse ( klipningerne var en donation fra min søster, som er frisør = gratis for os ) 

Tror der var for ca 400 kr i hver kasse + gavekortene til klipning. 

Er helt sikker på at ænderne ville ku bringe stor lykke! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.