Min krop gør mig ked af det, men jeg æder videre!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2014

MorTilEn2013Dreng

Jeg kender det alt for godt og jeg har bare ikke tiden til at tage op og træne. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2014

Muffinmus

Prøv evt 5:2 kuren..den er en god kickstart til mindre måltider og mere grønt. Har selv tabt 2,6 kg på fire uger og er ikke specielt overvægtig men har graviditets kg som dig der skal af. Folk der vejer mere end mig har ofte endnu større succes ��  jeg er begejstret ... Jeg spiser generelt mindre måltider allerede uden at tænke over det, og har skåret meget ris og pasta væk. Super god kur der ikke bare bliver en kur, men man får generelt automatisk lyst til mindre mas ret hurtigt �� og med 5:2 stilen er der stadig plads til guf��

Anmeld

17. oktober 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

Jeg har oprettet mig på madlog, jeg mangler bare gejsten til at komme ordentlig igang og holde ved.

Vil gerne tabe i hvert fald 25 kg, men mit første mål skal vel være 5 kg og forhåbenligt tabe 1 kg om ugen. 

Inden jeg var gravid med vores datter tabte jeg 11 kg, så ved det kan lade sig gøre, er bare faldet i et stort trist hul hvor jeg bare æder og æder.

Min mand er slank, så jeg vil ikke kunne fjerne alle fristelserne herhjemme.

Jeg må simpelthen igang for min egen skyld <3

Selvfølgelig kan du fjerne alle fristelserne

Du forklare det da bare som det er, og siger at det ville være en kæmpe støtte hvis han hjalp på den konto.

han kan så æde hvad han vil uen din tilstedeværelse

Anmeld

18. oktober 2014

Clisolka

Uha jeg kender problemet 

Jeg havde det akkurat som dig efter jeg fik den første. Jeg tog 23 kg på med min første - og jeg var overvægtig i forvejen Jeg var ude og gå med barnevognen osv. igennem barslen med hende, men de dumme kg sad bare fast! 

Jeg nåede at tabe mig 25 kg inden jeg blev gravid med den lille - han blev født for 13 mrd. siden, og jeg har tabt 17 kg siden! Samlet har jeg pt. nu rundet at tabe 35 kg - uden at tage i motionscenter!!!! 

Jeg kan snart ikke tabe mere, men de sidste kg jeg mangler, sidder på mit bildæk på maven! Pt. har jeg ikke selv motivationen til at få gjort noget ved det - det der overskud i en travl hverdag med 2 små børn og fuldtidsjob 2 timers transport hjemmefra  

Mit bedste råd! Tag nogle delmål af gangen - f.eks. 5 kg, så føles vejen ikke så lang 

Anmeld

18. oktober 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Mit allerbedste råd for at holde fast er:

Find en motivation der ikke kan rokkes ved...

Dernæst det der med at at tvinge sig selv til at stoppe med bestemte ting er bare ikke vejen frem når man har haft yo-yoture med at tabe sig...

DROP det med at sige nu skal jeg ikke spise det og det osv....

I stedet sørg for at finde mindre tallerkner når I spiser måltider eller hygger...

Når du står i supermarkedet og handler så virkelig mærk efter om det bare er for vanens skyld du køber det eller om du egentlig virkelig har lyst til det...

(og sørg for at have spist og drukket INDEN du handler, for det mindsker faktisk rigtig meget lysten til at købe de ting der ikke er gode for en)

Sørg for at du har alternativer til at få stillet den søde trang...

dvs sørg for søde frugter du kan lide, sørg for måske frugtyoghurt som morgenmad med fiberkost på...

og snak åbent og ærligt med manden din om det her og sig som det er at det ville hjælpe meget hvis f.eks. I kunne dele posen med slik/chips fremfor I købte en hver...

Disse (synes jeg) få ting har hjulpet mig fra 103 kg til 98 kg hvor min vægt nu står stille...

INTET andet har jeg gjort og mine veninder der starter den ene kur efter den anden falder hele tiden i og får det dårligt og starter forfra og forfra...

Find måden du kan mærke hele vejen igennem er noget du kan leve med resten af livet...

Når man er deroppe i vægt så duer en hurtig kur ikke for det vil forskrække kroppen og når du så spiser så vil den gemme mere i stedet for at bruge det...

Mit næste trin (når jeg er klar) er at være med på madlog og begynde at veje maden for at få et større overblik over hvor det er den springer af kæden...

Mit mål lige nu er 95 kg og holde vægten...

til at starte med sagde jeg bare jeg tabte så jeg kom under de 100 kg så var jeg lykkelig...

Min overvægt betyder også at jeg ingen menstruationscyklus har så det er også en motivation for mig... jeg får det nemlig dårligt hvis jeg ikke bløder en gang hver 3. måned og er jeg over 97.5 kg så bliver den væk...

Anmeld

18. oktober 2014

Lukas&Liam<3

Prøv at læs om 5:2 kuren og se om det er noget for dig. Jeg synes det er virkelig motiverende

Anmeld

18. oktober 2014

forår

Det er mega svært, men alt kan lade sig gøre, hvis motivationen er der.

Jeg har hyret en personlig træner, og det virker for mig. Motivationen er, at det er dyrt, så de penge skal ikke gå tabt og at jeg er 36år men kropsalder er 50år Det slog godt nok hårdt.

Mit råd er at spise hver 3 time. Det gør at dit blodsukker bliver stabilt, og man ikke føler sult eller lækkersult. Det skal selvfølgelig være sunde og gerne proteinrige måltider, med masser af grøntsager.

Drik vand MASSER af vand

maden er 80% af et vægttabt og motionen 20%

Og som en anden skriver, så kan du sagtens fjerne fristelserne der hjemme, mon ikke din mand gerne vil støtte dig i det her, og få en glad og veltilfreds kone?

Anmeld

18. oktober 2014

Anonym trådstarter

Kan fortælle, at jeg har givet mig selv et kæmpe spark bagi og startede min nye sunde livsstil allerede i dag. Det er faktisk gået godt, og jeg er kommet igennem den første dag uden problemer;o)

Jeg vil hver gang jeg bliver fristet af noget tænke på mine dejlige børn. De skal have en sund og frisk mor, så jeg kan være et godt forbillede.

Gik/løb 10 min. på vores løbebånd men så døde det, hmm;o( 

Denne gang SKAL det lykkes!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.