Mit allerbedste råd for at holde fast er:
Find en motivation der ikke kan rokkes ved...
Dernæst det der med at at tvinge sig selv til at stoppe med bestemte ting er bare ikke vejen frem når man har haft yo-yoture med at tabe sig...
DROP det med at sige nu skal jeg ikke spise det og det osv....
I stedet sørg for at finde mindre tallerkner når I spiser måltider eller hygger...
Når du står i supermarkedet og handler så virkelig mærk efter om det bare er for vanens skyld du køber det eller om du egentlig virkelig har lyst til det...
(og sørg for at have spist og drukket INDEN du handler, for det mindsker faktisk rigtig meget lysten til at købe de ting der ikke er gode for en)
Sørg for at du har alternativer til at få stillet den søde trang...
dvs sørg for søde frugter du kan lide, sørg for måske frugtyoghurt som morgenmad med fiberkost på...
og snak åbent og ærligt med manden din om det her og sig som det er at det ville hjælpe meget hvis f.eks. I kunne dele posen med slik/chips fremfor I købte en hver...
Disse (synes jeg) få ting har hjulpet mig fra 103 kg til 98 kg hvor min vægt nu står stille...
INTET andet har jeg gjort og mine veninder der starter den ene kur efter den anden falder hele tiden i og får det dårligt og starter forfra og forfra...
Find måden du kan mærke hele vejen igennem er noget du kan leve med resten af livet...
Når man er deroppe i vægt så duer en hurtig kur ikke for det vil forskrække kroppen og når du så spiser så vil den gemme mere i stedet for at bruge det...
Mit næste trin (når jeg er klar) er at være med på madlog og begynde at veje maden for at få et større overblik over hvor det er den springer af kæden...
Mit mål lige nu er 95 kg og holde vægten...
til at starte med sagde jeg bare jeg tabte så jeg kom under de 100 kg så var jeg lykkelig...
Min overvægt betyder også at jeg ingen menstruationscyklus har så det er også en motivation for mig... jeg får det nemlig dårligt hvis jeg ikke bløder en gang hver 3. måned og er jeg over 97.5 kg så bliver den væk...