Faktor V Leiden - foster overlever ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2014

PB2013

Jeg er selv heterozygot (har kun fået det fra mor), og kan derfor nøjes med støttestrømper.. Har selv mistet to gange, men når man mister tidligt har det sandsynligvis ikk noget med Leiden at gøre, da der ska være en moderkage inden en blodprop giver problemer og det kommer først rigtig omkring uge 8.. Indtil da har babyen selv sin madpakke med.. Desværre ender op mod 25% af kendte graviditeter i en abort og det er derfor ikk sikkert din abort har noget med sygdommen at gøre, det er først senere hvor det er vigtigt de holder øje med dig..

håber næste gang bliver til en lille baby for jer..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2014

solig

Tak for alle hilsner! 

Det var "godt" nyt at moderkagen ikke bildes før uge 8 - før som du skriver så lever fostret inden af sin egne madpakke  så då burde ikke min leiden påvirke de første 8 uger.....!!

Jeg skal dog på sprøjter allerede inden graviditet denne gang - hvis det nu kan hjælpe. 

Jeg har det fra min mor. Jeg har hørt at det "nemmere" overføres fra mor til datter.  Min mor har født 2 børn uden problemer eller kendskab til at hun havde leiden. 

Jeg fandt ud af det efter analyse efter min første blodprop ved 24 år. 

Efter graviditet med blodprop i moderkagen,  2e blodprop i ben + sandsynligvis prop i arm. Alle meden jeg gået på blodførtyndende medicin. ...så jeg bliver medicineret resten af livet. 

Min mor på 60 får nu blodført.med i forebyggelse syfte når det blev kendt at min leiden kom fra hende. 

Anmeld

17. oktober 2014

solig

"Grinny"

- du skriver "du miste dit barn til leiden"

Hvordan det?  Hvor langt var du gået? 

Jeg fik også svangersk.forgiftning ....

Kan det have samspil med leiden tro? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.