Faktor V Leiden - foster overlever ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.505 visninger
12 svar
1 synes godt om
16. oktober 2014

solig

Hej,

virkernogle andre gamle tråde som viser at der er flere som har faktor V leiden (genmutation hvor blodet koagulerer og danner blodprop)

Er der flere som haft problemer at fostret / befrugtede ægget klarer sig, overlever? 

Jeg bliver gravid. Ægget fæster men får ikke næring nok, så graviditeten går i stå,  allerede i begyndelsen.  Der findes en fin æggeblåse, størrelse ca uge 6-7 men intet hjertelyd og udvikles ikke.

Dette har nu sket 2 gange.

Ægget virker dog til at side gody fast.  Kommer ikke ud med medicinsk abort. Blev opereret både gange. 

Jeg tager mervan (blodførtundende).

Har en søn. Fik sprøjter under den graviditet "forebyggende" (grundet leiden V) min søn stoppede dog vokse i uge 30 ved ca 1, 5 kg. Han klarede at blive i maven frem til uge 35, 5 hvor hsn plukkedes ud med kejsersnit,  1740 g. 40% af moderkagen fyld af blodpropper. 

2 uger efter fødsel får jeg en blodprop i legen trods blodført.med + kompressions strømper + ben højt på pude i seng. ..!!

Efter 2 gange gravid skal jeg nu få sprøjter (max enhed) + magnyl allerede inden jeg bliver gravid.

Nogen med samme / lignende erfaringer? 

Er selvfølgelig også bange for om barnet ved ny graviditet kommer at klare hele graviditeten og vokse sig stor nok. Hvad hvis den stopper at få næring tidligere end min søn?

Mirakuløst er min søn helt ok . Tidlig i udviklingen og fremad. Var færdig udviklet "bare lille" når han fødtes.  

Er nu nervøs for hvis vi kan lykkes igen og hvordan hele graviditeten går. .

Solige hilsner fra solig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2014

Clisolka

Min søster har faktor v leiden, hvor hun i begge sine graviditeter har skullet stikke sig i maven med en sprøjte dagligt. 

Begge drenge er født til tiden 

Anmeld

16. oktober 2014

solig

Hej

Tak før hilsen

Drt lyder godt

Anmeld

16. oktober 2014

solig

Hej

Tak før hilsen

Drt lyder godt

Anmeld

16. oktober 2014

lenemor77

Har Faktor V Leiden. Første graviditet endte i svangerskabsforgiftning og ks i uge 32. Anden gang var med Fragmin fra dag 1, mange ekstra scanninger og fødsel i uge 38. 

Held og lykke

Anmeld

16. oktober 2014

grinny

Jeg mistede min søn december '13 til faktor V leiden.

Jeg vidste ikke at jeg havde den genfejl, lærte det på den hårde måde.

Jeg har ikke prøvet at det har haft effekt på mit æg, da jeg kun har været gravid den ene gang.

Næste graviditet skal jeg have medicin (stikke mig selv) fra jeg finder ud af at jeg er gravid og så til 6 uger efter fødslen.

Anmeld

16. oktober 2014

quindelist

Jeg har faktor V Leiden, var på Innohep fra før jeg blev gravid (vi var i fertilitetsbehandling) og er nu på marevan -jeg skal være i behandling resten af livet.

Jeg fik en lungeblodprop sidst i graviditeten og blev sat igang og derfor er vores datter fødtes måneds tid for tidligt.

Det er meget vigtigt at skifte fra Marevan til Innohep (eller fragmin) så snart man opdager man er gravid da marevaner fosterskadeligt efter cirka uge 6

Anmeld

17. oktober 2014

Sitrani

solig skriver:

Hej,

virkernogle andre gamle tråde som viser at der er flere som har faktor V leiden (genmutation hvor blodet koagulerer og danner blodprop)

Er der flere som haft problemer at fostret / befrugtede ægget klarer sig, overlever? 

Jeg bliver gravid. Ægget fæster men får ikke næring nok, så graviditeten går i stå,  allerede i begyndelsen.  Der findes en fin æggeblåse, størrelse ca uge 6-7 men intet hjertelyd og udvikles ikke.

Dette har nu sket 2 gange.

Ægget virker dog til at side gody fast.  Kommer ikke ud med medicinsk abort. Blev opereret både gange. 

Jeg tager mervan (blodførtundende).

Har en søn. Fik sprøjter under den graviditet "forebyggende" (grundet leiden V) min søn stoppede dog vokse i uge 30 ved ca 1, 5 kg. Han klarede at blive i maven frem til uge 35, 5 hvor hsn plukkedes ud med kejsersnit,  1740 g. 40% af moderkagen fyld af blodpropper. 

2 uger efter fødsel får jeg en blodprop i legen trods blodført.med + kompressions strømper + ben højt på pude i seng. ..!!

Efter 2 gange gravid skal jeg nu få sprøjter (max enhed) + magnyl allerede inden jeg bliver gravid.

Nogen med samme / lignende erfaringer? 

Er selvfølgelig også bange for om barnet ved ny graviditet kommer at klare hele graviditeten og vokse sig stor nok. Hvad hvis den stopper at få næring tidligere end min søn?

Mirakuløst er min søn helt ok . Tidlig i udviklingen og fremad. Var færdig udviklet "bare lille" når han fødtes.  

Er nu nervøs for hvis vi kan lykkes igen og hvordan hele graviditeten går. .

Solige hilsner fra solig 

Jeg har samme mutation som dig, og er gravid i 39. uge med min anden datter. Jeg tager innohep som blodfortynende. Jeg har aldrig hørt at det skal kunne påvirke på den måde du beskriver. Håber da for dig at det lykkes ☺

Anmeld

17. oktober 2014

Lunae

Jeg har også faktor leiden, som homozygot. Inden jeg fik genfejlen konstateret blev jeg gravid. Denne graviditet blev til en missed abortion - ikke nødvendigvis noget med genfejlen at gør. Efterfølgende blev jeg gravid igen og fik min skønne datter i uge 42+0. Almindelige graviditetsgener men vidste stadig ikke at jeg havde fejlen.

Efterfølgende blev jeg testet (pga fejlen i familien) og fik beskeden om at jeg er homozygot. I min næste graviditet startede jeg på fragmin ved positiv test og fødte så min lækre dreng 10 dage før termin pga igangsættelse. Ingen komplikationer udover det sædvanlige

ville bare fortælle dig, at det godt kan lade sig gøre - jeg har to sunde og raske unger

Anmeld

17. oktober 2014

tinemus79

Min mor har det og hun har fået både mig og min lillebror før man fandt ud af at hun havde det.  Hun er begge gange blevet gravid med det samme.  Jeg vejede 3000 og kom først til verden da hun blev sat i gang i uge 42. Min lillebror kom få dage over tid og var en ordentlig klump på 4700. 

Og dette var inden man fandt ud af der var noget der hed det.  Vi fandt ud af det da min pap far har det i dobbelt forstand og min lillebror har det i dobbelt forstand.  Min mor har det i enkelt forstand og jeg har det slet ikke.  Så måske det kommer an på hvordan man har det. ??? Min lillebror på 32 er ikke på noget blodfortyndende endnu.  Jeg ved ikke om der er forskel på piger og drenge.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.