modesty skriver:
Jeg kender til dit problem, herhjemme hed det blot nærmere en gang om måneden, og jeg blev meget tit afvist når jeg lagde op til noget.
En gang om ugen, og hvis han rent faktisk sagde ja når jeg spurgte - det ville have været et drømmescenarie for mig. Jeg synes SLET ikke at det er grund nok til skilsmisse, hvis I ellers har det godt.
Men jeg forstår så udemærket længslen efter at føle sig begæret og sexet. Det er så hårdt, og det kører selvtilliden helt i sænk.
Løsningen herhjemme var at åbne vores parforhold op. Vores sexliv er blomstret helt vildt siden. Men det handler selvfølgelig om nogle specifikke lyster hos os, og det er langt fra alle mennesker der er interesserede i den livsstil.
Jeg vidste også fra starten at sexlivet var et kompliceret område i vores forhold. Jeg havde mødt mit livs kærlighed og jeg accepterede ham som han var, med de fejl og mangler der fulgte med. Jeg var sikker på at vi på et eller andet tidspunkt ville finde en løsning. Og jeg vidste egentlig også godt hvad løsningen var - der kom bare lige et barn "i vejen", så jeg bed tænderne sammen og ventede på at komme over de første år med bleer og manglende nattesøvn, inden vi for alvor kunne starte vores nye livsstil.
Men vi har stadig ikke sex mere end en gang om ugen i gennemsnit. Nu er det blot lige så ofte ham der tager initiativ, og vi har virkelig god sex, så det er fint for mig (og så får jeg jo lidt ekstra andre steder, heheh).
Men hvis I har haft et godt og hyppigt sexliv fra starten, hvor han tit har taget initiativ, så kan jeg godt forstå at det er hårdt for dig nu. Du har jo været vant til noget andet, og mere og bedre.
Jeg synes at I skal finde en rigtig god parterapeut, eller en psykologudannet sexolog, og få snakket jeres problemer igennem. Lad være med at give op uden at have prøvet alle løsninger.

Jeg har heller ikke lyst til at give op, for jeg elsker ham jo helt vildt meget!
Men det dræner min selvtillid at føle at jeg "blot er god nok", og at han ikke behøver yde en indsats, for jeg "er her jo og er tilgængelig".
Vi har haft snakken om et åbent forhold, men det kørte ham helt ned, da han var bange for at miste mig, så den lukkede vi igen, hvilket også er ok.
Mht hyppigheden af sex, så har det været bedre, selvfølgelig med udsving, hvilket jo er naturligt, men det er blevet en nedadgående bakke indenfor de sidste år, og hans initiativ er stort set helt forsvundet, og efter mange snakke bliver det ligesom ikke rigtigt bedre, og jeg aner ikke hvorfor og hvad jeg mere kan stille op...