Hvad jeg har læst mig frem til (linker lige til en artikel: http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/er-e-cigaretter-sundhedsskadelige) så kan man konkludere at e-cigaretter er mindre skadelige end cigaretter - altså man kan ikke konkludere hverken med eller uden nikotin (og der er altså e cigaretter i dk med nikotin) er uskadelige, men blot at de ikke er lige så skadelige som cigaretter.
e-cigaretter påvirker lungerne, hjertet og kredsløbet (men ikke så meget som cigaretter), der er tilsætningssstoffer som er kræftfremkaldende (smagen) og ikke mindst ved man ikke hvad et så stort indtag som man får med ecigaretter gør hed kroppen af selv de næsten harmløse stoffer.
Ærligt - jeg ville uden tvivl hvis jeg stadig selv var ryger vælge at gå over til e-cigaretter frem for den kolde tyrker jeg tog den gang i tidernes morgen fra +20 til 0 om dagen. Men var jeg gravid ville jeg ikke turde ryge videre hverken på det ene eller det andet for der var det et lille uskyldigt væsen som blev påvirket og ikke selv fik et valg.
Anmeld