Altså væsken med nigotin er ulovlig i dk. Der er ingen der præcis ved hvilke konsekvenser det har for en, og der er mange giftstoffer i væsken. Det står selv i de folder man får med når man køber det. Jeg synes faktisk at hvis det skulle være, altså hvis der kun var valget om smøger eller e smøger ville jeg synes man skulle vælge almindelig smøger da man ved konsekvensen, det gør man ikke ved e smøger
Jeg er fuldstændig uenig, hvilke giftstoffer mener du der er i klinisk vegetabilsk glycerin og propylenglycol?
PG står for Propylenglykol (E1520), som er en gennemsigtig væske. Propyglenglykol bliver brugt som fugtgiver i mediciner, fødevarer, tandpasta, shampoo og hårmidler, her bliver PG deklareret som E1520.
PG’s egenskaber i e-juice er, at de bringer e-juice til fordampning, og giver brugeren en halskradsene fornemmelse ved inhalering.
VG står for vegerabilsk glycerin (E-422), som er kendetegnet ved en gennemsigtig tyk flydende væske.
VG er også kendt for Glycerin, Glycerol og Propantriol, som bliver brugt i fødevarer og lægemidler. Det bruges også i hudcremer, grundet sine fugtbevarende egenskaber. I fødevarer, lægemidler m.m. bliver det deklareret som E-422.
VG’s egenskaber i e-juice til e cigaretten er, at det giver en tæt/kraftig og holdbar damp. Den tydelige tætte damp som VG’s egenskaber har, er en vigtig faktor for mange dampere, derfor er den ofte tilsat e-juicen.
Anmeld