Gravid og e-cigaret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.264 visninger
11 svar
8 synes godt om
15. oktober 2014

Anonym trådstarter

Ja, som overskriften lyder.... Hvad siger i til gravide der ryger e-cigaretter?

Grunden til at jeg spørger er simpelthen fordi jeg ikke ved hvorvidt det skader - jeg sad og debatterede med veninde forleden, og vi kan ikke blive enige om hvorvidt det er sundt/skadeligt når man er gravid - og i så fald om det er lige så skadeligt som alm. Cigaretter?

kom endelig med jeres bud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2014

L-Mortil3

Vi kan jo nok blive enige om at alt der inhaleres i lungerne ikke kan være sundt, så spørgsmålet er nok mere hvad der er mindst skadeligt . Vi ved det der skadet fosteret er kulilten og nikotinen (og de mange tilsætninger anti hostemiddel, optisk Hvidt osv), i damp fra ecigaretter dannes der ikke den farlige kulilte, og damper man uden nikotin, ja så kan jeg ikke se det skulle være til stor skade. Jeg ser sådan på det, hvad vil jeg helst trædes over tæerne af? Elefanten ( røg alm cig) eller en mus ( damp e cig) . Jeg vælger musen :-) 

der findes faktisk rigtig meget forskning i e damp, men intet fyldestgørende fra Danmark, dette tror JEG er fordi kræftens bekæmpelse har stort samarbejde med medicinal industrien og tjener rigtig godt på rygestop produkter de promoverer, så som nikorette f.eks... Men det er MIN uforbeholdene mening  

Anmeld

15. oktober 2014

Diana2013

Altså væsken med nigotin er ulovlig i dk. Der er ingen der præcis ved hvilke konsekvenser det har for en, og der er mange giftstoffer i væsken. Det står selv i de folder man får med når man køber det. Jeg synes faktisk at hvis det skulle være, altså hvis der kun var valget om smøger eller e smøger ville jeg synes man skulle vælge almindelig smøger da man ved konsekvensen, det gør man ikke ved e  smøger  

Anmeld

15. oktober 2014

L-Mortil3

Altså væsken med nigotin er ulovlig i dk. Der er ingen der præcis ved hvilke konsekvenser det har for en, og der er mange giftstoffer i væsken. Det står selv i de folder man får med når man køber det. Jeg synes faktisk at hvis det skulle være, altså hvis der kun var valget om smøger eller e smøger ville jeg synes man skulle vælge almindelig smøger da man ved konsekvensen, det gør man ikke ved e  smøger  

Jeg er fuldstændig uenig, hvilke giftstoffer mener du der er i klinisk vegetabilsk glycerin og propylenglycol? 

PG står for Propylenglykol (E1520), som er en gennemsigtig væske. Propyglenglykol bliver brugt som fugtgiver i mediciner, fødevarer, tandpasta, shampoo og hårmidler, her bliver PG deklareret som E1520.
PG’s egenskaber i e-juice er, at de bringer e-juice til fordampning, og giver brugeren en halskradsene fornemmelse ved inhalering.

VG står for vegerabilsk glycerin (E-422), som er kendetegnet ved en gennemsigtig tyk flydende væske.
VG er også kendt for Glycerin, Glycerol og Propantriol, som bliver brugt i fødevarer og lægemidler. Det bruges også i hudcremer, grundet sine fugtbevarende egenskaber. I fødevarer, lægemidler m.m. bliver det deklareret som E-422.
VG’s egenskaber i e-juice til e cigaretten er, at det giver en tæt/kraftig og holdbar damp. Den tydelige tætte damp som VG’s egenskaber har, er en vigtig faktor for mange dampere, derfor er den ofte tilsat e-juicen.

Anmeld

15. oktober 2014

Diana2013

L-Mortil2 skriver:

Jeg er fuldstændig uenig, hvilke giftstoffer mener du der er i klinisk vegetabilsk glycerin og propylenglycol? 

PG står for Propylenglykol (E1520), som er en gennemsigtig væske. Propyglenglykol bliver brugt som fugtgiver i mediciner, fødevarer, tandpasta, shampoo og hårmidler, her bliver PG deklareret som E1520.
PG’s egenskaber i e-juice er, at de bringer e-juice til fordampning, og giver brugeren en halskradsene fornemmelse ved inhalering.

VG står for vegerabilsk glycerin (E-422), som er kendetegnet ved en gennemsigtig tyk flydende væske.
VG er også kendt for Glycerin, Glycerol og Propantriol, som bliver brugt i fødevarer og lægemidler. Det bruges også i hudcremer, grundet sine fugtbevarende egenskaber. I fødevarer, lægemidler m.m. bliver det deklareret som E-422.
VG’s egenskaber i e-juice til e cigaretten er, at det giver en tæt/kraftig og holdbar damp. Den tydelige tætte damp som VG’s egenskaber har, er en vigtig faktor for mange dampere, derfor er den ofte tilsat e-juicen.

http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/er-e-cigaretter-sundhedsskadelige

Anmeld

15. oktober 2014

L-Mortil3

Diana2013 skriver:

http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/er-e-cigaretter-sundhedsskadelige

Kan ikke ud fra den se de indeholder mange skadelige stoffer, jeg kan se der skrives de KAN indeholde kræftfremkaldende stoffer(som alle andre produkter i øvrigt) ... Det er også ts tråd ligegyldig jeg var bare nysgerrig. 

Anmeld

15. oktober 2014

anonym58

Anonym skriver:

Ja, som overskriften lyder.... Hvad siger i til gravide der ryger e-cigaretter?

Grunden til at jeg spørger er simpelthen fordi jeg ikke ved hvorvidt det skader - jeg sad og debatterede med veninde forleden, og vi kan ikke blive enige om hvorvidt det er sundt/skadeligt når man er gravid - og i så fald om det er lige så skadeligt som alm. Cigaretter?

kom endelig med jeres bud

E cigaretter og generelt alt det du indhalere skader barnets udvikling.. Kender 3 der har fået en abort pga det.. Jeg har selv været rygere før min graviditet men stoppede da jeg fik bekræftet af lægen at jeg er gravid.. Det er simpelthen det dummeste man kan gøre synes jeg ærlig talt som mor.. Hvorfor risikere at skade dit barns udvikling pga dine lyster? Endda et barn som ligger helt uskyldigt i maven..  

Anmeld

16. oktober 2014

migxher

Lad nu bare  være med at ryg noget som helst. Indtil de kan komme med noget konkret og beviseligt enten for eller imod damperne tager jeg helt afstand til det. Jeg tror ikke på at det er sundere for en skid. Der er sikkert alt mulig andet skidt i. Er dit uskyldige barn ikke motivation nok for at droppe skidtet. 

Anmeld

16. oktober 2014

Savannah

Jeg tror ikke på det er sundere. Eller værre.

Det er rygning, det er slemt uanset hvad og hvordan det foregår.
Er meget intolerant ift. rygning - Det valg mener jeg ikke man har ret til at tage på andres vegne.

Jeg er i øvrigt selv ryger.

Anmeld

16. oktober 2014

Anonym trådstarter

Dejligt at høre at der er andre af samme mening som mig

Min veninde havde hørt at det var okay at bruge disse dampere såfremt man ikke kunne stoppe med at ryge (da det var et bedre alternativ end alm. Rygning).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.