Elsker og hader det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2014

Rengyduck

Jeg ville helt sikkert begynde at gå hos en dygtig psykolog. Det lyder fuldstændig som klare tegn på stress, og det er vigtigt at få hjælp til at arbejde med det - især til når nr. 2 kommer 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2014

lineog4

Anonym skriver:

Har brug for luft og egentlig bare at komme ud med det.

Jeg venter barn nr. 2 - og har lige pt. efterårsferie med vores første. Det er feriedag nr. 2 og jeg har allerede ondt i maven over at være væk fra jobbet - jeg elsker at have fri med vores barn, men hader at være væk fra jobbet - mine tanker:

- Hvad sker der på jobbet?

- Bliver der talt om mig? (ved jeg er vellidt - men stadig)

- Har jeg jobbet når jeg kommer tilbage?

Det er så hårdt - og min mave gør ondt og tankerne flyver rundt i hovedet. Føler slet ikke at jeg kan nyde min ferie (som vare 17 dage) - mit barn - graviditeten - det hele.

Ved ikke hvad jeg vil med denne tråd - havde bare brug for luft.

Puha en masse tanker og med sikkerhed fuldstændig uden grund 

Kunne hurtigt skrive noget om du skal lære at slippe arbejdet, men synes egentlig det du har skrevet slet ikke handler om arbejde men om dig - minder om en med lavt selvværd, der er bange når de forlader et rum for hvad mon de andre så siger?

Men det kunne også minde om en arbejdsplads med et miljø der berettiger de tanker, fx er du selv med til lidt small talk om de andre når de ikke er der?

Grunden vil jo også bestemme rådene, så dem lader jeg ligge 

Dog vil jeg sige, du bør arbejde med det - du skal kunne give slip og nyde dit skønne barn og ferien...

Anmeld

15. oktober 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Som andre skriver, er du nødt til at få styr på det. Lige nu er det "kun" en ferie, men på et tidspunkt går du jo på barsel, og så er du væk i længere tid end 17 dage, og det ville da være ærgeligt, hvis du skulle bruge din barsel på at være bekymret over jobbet.

Anmeld

15. oktober 2014

Anonym trådstarter

Rengyduck skriver:

Jeg ville helt sikkert begynde at gå hos en dygtig psykolog. Det lyder fuldstændig som klare tegn på stress, og det er vigtigt at få hjælp til at arbejde med det - især til når nr. 2 kommer 

Ordet stress er også kommet op i mig efter mange tanker igår - har "oplevet" det før, synes bare ikke det ramte mig så meget, som det har gjort de sidste par dage.

Anmeld

15. oktober 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Puha en masse tanker og med sikkerhed fuldstændig uden grund 

Kunne hurtigt skrive noget om du skal lære at slippe arbejdet, men synes egentlig det du har skrevet slet ikke handler om arbejde men om dig - minder om en med lavt selvværd, der er bange når de forlader et rum for hvad mon de andre så siger?

Men det kunne også minde om en arbejdsplads med et miljø der berettiger de tanker, fx er du selv med til lidt small talk om de andre når de ikke er der?

Grunden vil jo også bestemme rådene, så dem lader jeg ligge 

Dog vil jeg sige, du bør arbejde med det - du skal kunne give slip og nyde dit skønne barn og ferien...

Ved jeg er meget vellidt (har allerede fået tre beskeder om at jeg mangler og at de savner mig) - men det med at "snakke om mig", er mere cheferne imellem (tror jeg)

Anmeld

15. oktober 2014

Anonym trådstarter

Janey skriver:

Som andre skriver, er du nødt til at få styr på det. Lige nu er det "kun" en ferie, men på et tidspunkt går du jo på barsel, og så er du væk i længere tid end 17 dage, og det ville da være ærgeligt, hvis du skulle bruge din barsel på at være bekymret over jobbet.

Tror jeg kommer til at takle det anderledes - for der er jeg helt afklaret med at holde fri. Når det er ferie, føler jeg det er en form for tvang (selvom jeg elsker at holde fri med mit barn) - og når jeg kommer tilbage, ønsker jeg ferie igen.

Anmeld

15. oktober 2014

tarkoflen

Nu kommer jeg med min helt ærlige mening, håber det er ok.

Hvis jeg var dig, ville jeg bestille en tid ved lægen hurtigst muligt, og få en snak med ham/hende! Jeg havde mange af de samme tanker, da jeg gik ned med stress og det lover jeg dig for at jeg gjorde med et brag! Mine tanker kredsede konstant om hvad jeg burde have gjort, hvad der skulle gøres og hvordan jeg skulle nå det. Det er usundt, og en ting er at det ikke er godt for dig, noget andet er, at det bestemt ikke er godt for dit ufødte barn! Så hvis ikke du kan gøre det for dig selv, så gør det for dine børn. Du og de fortjener en mor der kan holde ferie, og ikke har behov for at skulle forbi job, for at få ro på.

Hvis du har behov for en at snakke med, så er du velkomme til at skrive til mig!

kæmpe Herfra

Anmeld

15. oktober 2014

modesty

Anonym skriver:

Egentlig ikke - og tror også det er derfor det går mig ekstra på, at jeg ikke bare kan nyde ferie og især familien. Har ikke rigtigt nogle ideer om hvor det kommer fra, udover de tanker jeg har skrevet. 

Hader mig selv for det her.. 

Du skal i hvert fald ikke hade dig selv, det er da helt sikkert! Jeg tænker at dine følelser har rod i et eller andet, også selvom du måske ikke selv kan se hvor de kommer fra.

Jeg ville nok finde en god psykolog og vende nogle tanker med ham/hende for at se om vedkommende måske kunne hjælpe dig til at finde ud af hvor den usikkerhed stammer fra.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.