Elsker og hader det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.033 visninger
17 svar
8 synes godt om
14. oktober 2014

Anonym trådstarter

Har brug for luft og egentlig bare at komme ud med det.

Jeg venter barn nr. 2 - og har lige pt. efterårsferie med vores første. Det er feriedag nr. 2 og jeg har allerede ondt i maven over at være væk fra jobbet - jeg elsker at have fri med vores barn, men hader at være væk fra jobbet - mine tanker:

- Hvad sker der på jobbet?

- Bliver der talt om mig? (ved jeg er vellidt - men stadig)

- Har jeg jobbet når jeg kommer tilbage?

Det er så hårdt - og min mave gør ondt og tankerne flyver rundt i hovedet. Føler slet ikke at jeg kan nyde min ferie (som vare 17 dage) - mit barn - graviditeten - det hele.

Ved ikke hvad jeg vil med denne tråd - havde bare brug for luft.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2014

esioul

Anonym skriver:

Jeg venter barn nr. 2 - og har lige pt. efterårsferie med vores første. Det er feriedag nr. 2 og jeg har allerede ondt i maven over at være væk fra jobbet - jeg elsker at have fri med vores barn, men hader at være væk fra jobbet - mine tanker:

Det er så hårdt - og min mave gør ondt og tankerne flyver rundt i hovedet. Føler slet ikke at jeg kan nyde min ferie (som vare 17 dage) - mit barn - graviditeten - det hele.

Det lyder ikke så sundt ikke at kunne slippe jobbet når du har fri

Hvorfor skulle du ikke have jobbet efter ferien? er der fyrings runde eller?

Anmeld

14. oktober 2014

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Det lyder ikke så sundt ikke at kunne slippe jobbet når du har fri

Hvorfor skulle du ikke have jobbet efter ferien? er der fyrings runde eller?

Nej, men er desværre blev "opdraget" af min svigerfar med: "pas nu på med at have barnet syg" - "pas nu på med at have sygdage" Bliver gokket i hovedet med det, hver gang man pudser næse, eller giver udtryk for at man ikke er helt frisk.

Så frygter hver dag - på tros af de giver udtryk for at være glade for mig. 

En tanke som kommer op i mig: "hvad nu hvis de opdager de godt kan undværre mig" og "planlægger de noget mens jeg er væk" 

Ved jeg holder det ferie jeg skal, men frygten gro i mig for hver dag der går. Ved det lyder godt og paranoid - men har virkelig lyst til at græde og sige f... det hele. 

Anmeld

14. oktober 2014

esioul

Anonym skriver:

Nej, men er desværre blev "opdraget" af min svigerfar med: "pas nu på med at have barnet syg" - "pas nu på med at have sygdage" Bliver gokket i hovedet med det, hver gang man pudser næse, eller giver udtryk for at man ikke er helt frisk.

Så frygter hver dag - på tros af de giver udtryk for at være glade for mig. 

En tanke som kommer op i mig: "hvad nu hvis de opdager de godt kan undværre mig" og "planlægger de noget mens jeg er væk" 

Ved jeg holder det ferie jeg skal, men frygten gro i mig for hver dag der går. Ved det lyder godt og paranoid - men har virkelig lyst til at græde og sige f... det hele. 

Øv hvor må det være hårdt. 

Jeg håber du finder roen til at kunne få slappet lidt af. 

Jeg tror nu ikke de sådan fyrer dig uden at have givet "advarsler" først. 

Anmeld

14. oktober 2014

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Øv hvor må det være hårdt. 

Jeg håber du finder roen til at kunne få slappet lidt af. 

Jeg tror nu ikke de sådan fyrer dig uden at have givet "advarsler" først. 

Har allerede været forbi jobbet en gang - og har plaglægget at kigge forbi torsdag os - for at få lidt ro på (overvejer sågar at sende sms til chefen, ved bare ikke lige hvad jeg skulle skrive, så droppede den ide igen) Men på torsdag har jeg to gode grunde til lige at kigge forbi, så håber det hjælper. 

Anmeld

14. oktober 2014

modesty

Anonym skriver:

Jeg synes ikke at det lyder sundt at have sådanne tanker. Det virker meget irrationelt. 

Er det en eller anden grund til at du er så nervøs? Er der noget på arbejdet, eller i andre aspekter af dit liv der ikke går godt? Er du altid så nervøst anlagt?

Anmeld

14. oktober 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg synes ikke at det lyder sundt at have sådanne tanker. Det virker meget irrationelt. 

Er det en eller anden grund til at du er så nervøs? Er der noget på arbejdet, eller i andre aspekter af dit liv der ikke går godt? Er du altid så nervøst anlagt?

Egentlig ikke - og tror også det er derfor det går mig ekstra på, at jeg ikke bare kan nyde ferie og især familien. Har ikke rigtigt nogle ideer om hvor det kommer fra, udover de tanker jeg har skrevet. 

Hader mig selv for det her.. 

Anmeld

14. oktober 2014

EnGodMor

Hvis det var mig der havde det sådan der, så ville jeg helt klart søge noget hjælp hos en psykolog. 

Det lyder rigtig skidt at man hellere vil have sit arbejde i hovedet og være der i ferien    end at nyde sin familie. 

Håber du finder noget ro i løbet af dagene og nyder din familie

Alle mennesker fortjener ferie. 

Du nævner selv at du er bange for at de snakker om dig mens du ikke er der, tror du ikke at de netop begynder at snakke om dig, når du kommer rendende i din ferie?

Bliver hjemme, ligge arbejde på hylden i de 17 dage Og koncentrere dig om din familie

Anmeld

14. oktober 2014

Anonym trådstarter

EnGodMor skriver:

Hvis det var mig der havde det sådan der, så ville jeg helt klart søge noget hjælp hos en psykolog. 

Det lyder rigtig skidt at man hellere vil have sit arbejde i hovedet og være der i ferien    end at nyde sin familie. 

Håber du finder noget ro i løbet af dagene og nyder din familie

Alle mennesker fortjener ferie. 

Du nævner selv at du er bange for at de snakker om dig mens du ikke er der, tror du ikke at de netop begynder at snakke om dig, når du kommer rendende i din ferie?

Bliver hjemme, ligge arbejde på hylden i de 17 dage Og koncentrere dig om din familie

Er ("heldigvis") nød til at kigge forbi - skal lige sikre mig, at vores hovedkontor har modtaget min vandrejournal samt andre papir og så skal der lige bestilles noget, som kun jeg kan/må. Men kan godt følge det du skriver.

Anmeld

15. oktober 2014

EnGodMor

Anonym skriver:

Er ("heldigvis") nød til at kigge forbi - skal lige sikre mig, at vores hovedkontor har modtaget min vandrejournal samt andre papir og så skal der lige bestilles noget, som kun jeg kan/må. Men kan godt følge det du skriver.

Håber hvertfaldt du får ro efter dit besøg. 

Du fortjener jo os at holde ferie.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.