Det er nok meget normalt, at man har det sådan, når man ved fødslen bliver en realitet meget snart. Men du skal selvfølgelig tale med nogen om det, hvis nervøsitet fylde for meget hos dig.
Med hensyn til lyst til at se mennesker osv. så tror jeg, at det er meget typisk, når du har tendens til vinterdepression i forvejen, og samtidig har du jo mindre energi, når du er så langt henne. Så det er måske ikke så underligt, at du har det sådan.
Jeg er kun 30+6, og allerede for nogle uger siden, begyndte jeg at blive rigtig træt af at være omkring andre mennesker end mine nærmeste. Og jeg kan tydeligt mærke, at efteråret/vinteren er begyndte at påvirke mig (får næsten altid vinterdepression i svære eller mildere grad). Sammenlagt med den manglende energi, så gider jeg bare ikke mere. Jeg har lyst til at græde, når jeg er på vej på arbejde (og jeg elsker endda mit arbejde), for har mest bare lyst til at gå i hi indtil fødslen. Lige så snart jeg kan slappe af og gøre det jeg nu selv føler for, bliver mit humør også bedre.
Jeg håber din kæreste kan berolige dig lidt i forhold til fødslen og hjælpe på humøret. 
Anmeld