Blødning uden for cyklus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2014

modesty

Nej, jeg er klar over nu, at det var en overreaktion at opfatte det som akut. Men normalt er det ikke i følge lægerne, og det kræver henvendelse til lægen - endnu et link, denne gang fra sundhed.dk:

"Enhver blødning fra livmoderen uden for den normale menstruationsperiode kaldes unormal blødning eller uregelmæssig blødning - herunder også pletblødninger og blødning efter samleje
Hyppige årsager er psykosocialt stress, overgangsalder, bivirkninger til prævention, manglende ægløsning, infektioner i livmoderhalsen eller skeden, graviditet, polypper, PCOS eller medicin
Sjældne årsager er livmoderhalskræft og livmoderkræft
Uregelmæssige blødninger skal undersøges af lægen, og behandling rettes mod årsagen."

Derfor kan det selvfølgelig godt opleves som "normalt", hvis man oplever det ofte, men det er problematisk, at du kalder det normalt og ikke mener, det er noget at kontakte lægen for, når nu lægerne hævder det modsatte. Jeg opdaterer, når jeg har været hos lægen.

Du kunne jo også bare have googlet i stedet for at spørge herinde hvis du ville have et mere fyldestgørende svar. Der sidder mennesker på den anden side af alle computerskærmene herinde - og vi er sjovt nok ikke læger alle sammen. Jeg skriver at du kan nævne det for din læge, og jeg skriver at jeg ville kontakte lægen hvis det var tilbagevendende, så at køre sådan en bebrejdende tone på mig, fordi jeg tillader mig at svare i din tråd, det synes jeg nok er en anelse i overkanten. Tro mig eller lad være, så forsøger jeg jo faktisk at svare efter bedste evne, og for at hjælpe dig. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.