VenterVanessa skriver:
Hej piger..
Håber ikke jeg får alt for mange dårlige kommentarer, men har brug for luft og få nogle råd...
Jeg har siden jeg var lille haft problemer med at når der kommer det mindste problem (som andre måske bare ville sige nå ja okay til) går jeg i panik, græder osv.. Jeg kan virkelig ikke styre det, og bliver MEGET hurtigt ked af det...
Jeg er indlagt på neonatal med min datter på 17 dage, og i dag bliver min kæreste pludselig bedt om at tage hjem (han har sovet her hele tiden på vores egen stue), det gør mig meget panisk og jeg kan ikke holde tårerne tilbage... Jeg bryder mig ikke om at være på hospitaler alene...
Så får jeg af vide at hvis min søster vil køre os hjem, stå til rådighed i løbet af natten HVIS der skulle ske noget, og ellers bare køre herind til kl 8 da min sundhedsplejerske kommer herind og skal mødes med mig, så må jeg faktisk komme hjem med hende... På trods af at min søster har fri og ingen planer, gider hun ikke, selvom hun siger at jeg altid skal sige til hvis det brænder på... Jeg kan slet ikke holde tårerne tilbage her, fordi jeg er SÅ tæt på at komme hjem, men det hele ligger i min søsters hænder... Og når hun siger nej, jamen så skal jeg blive her på en dele stue uden min kæreste, hvor der er et FORFÆRDELIGT par...
På trods af at jeg er 23, er jeg virkelig sensitiv (lægerne mistænker det er pga min tidlige fødsel, jeg blev selv født i uge 30), ved jeg godt at jeg har reagerer som et lille barn, og tør slet ikke tænke på hvad sygeplejerskerne tænker.. Det er desværre ikke første gang de ser det, men det er første gang jeg reagerer så slemt her... Udover det, synes de ikke jeg har støtte nok derhjemme da min mor begik selvmord for 1 års tid siden, og vil have mig i alle mulige støtte grupper og familie huse hos kommunen, som jeg har sagt nej til.. Har sagt ja til en ung mødregruppe da jeg føler det er rigtigt for mig
Men jeg frygter oven på de her anfald at sygehuset melder mig til kommunen, for jeg kan jo godt se at hvad jeg gjorde var HELT skudt af.. Hvad er det bedste jeg kan gøre nu, sige undskyld til sygeplejerskerne? 
Jeg synes da under ingen omstændigheder, at du skal undskylde din opførsel, så fremstår du bare endnu mere umoden, som om du ikke vil stå ved, hvem du er, og en undskyldning vil ikke ændre på det, hvis de har bestemt sig for en underrretning (hvilket ikke er deres beslutning alene, det skal konfereres).
Derimod kan du med fordel dele dine tanker og få en god snak med dem, spørg dem, hvordan de opfatter situationen og spørg om råd og vejledning, så finder du ud af, hvad de har tænkt sig, og du slipper for at spekulere og udsætte dig for et unødigt psykisk pres. Du kan sagtens forklare, at det er din natur, men hvis du er åben for hjælp, så tror jeg, de er villige til at sørge for hjælp til dig.