Jeg synes det er en svær ting. Min søns far og jeg har et meget anstrengt forhold, men jeg har alligevel haft ham forbi til knægtens fødselsdag om morgenen. Men han ville aldrig blive inviteret med til familiefødselsdagen. Det ville bare være mærkeligt for alle. Faren har dog nu valgt at flytte så langt væk, så han ikke kan nå at komme forbi til fødselsdag om morgenen. Så den har han selv lukket.
Min kærestes eks ville også meget gerne holde fælles fødseldag for deres børn, men hvis vi skulle have alle med skulle vi leje et forsamlingshus hver gang, så uanset hvad skulle der være fødselsdag sammen med barnets forældre og en familiefødselsdag både hos far og mor. Så ville det blive til 3 fødselsdage.
Og jeg må sige, jeg har også et anstrengt forhold til hende fordi hun ikke har opført sig særlig pænt overfor min kæreste, så det ville være hende der ville hundse rundt med ham til fødselsdagen. Eftersom hun jo har været vant til det.
Så det handler nok meget om hvilket forhold man selv har til sin eks. Og på hvilken måde man vil holde fødselsdag. Altså om det bare skal være mor, far og barnet, eller hele den pukkelryggede..
Anmeld