Eksen (far til børn) med til fødselsdag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2014

majba

Anonym skriver:

Hej damer 

Mine børns far og jeg gik fra hinanden for et lille år siden, vi snakker godt sammen, og har stadig et godt forhold til hinanden. 

Derfor inviterede jeg ham med til vores ungers fødselsdag, tænkte det ville være godt for vores børn at se at mor og far godt kan sammen, den store spurgte også om far kom med til hans fest + far snakker stadig rigtig godt med min familie. 

Fortalte det så til min kæreste, og han synes det er meget underligt at ekskæresten skal med "for i er jo ikke sammen mere" var hans grund, fortalte ham så at vi jo altså har to børn sammen, og det er for deres skyld.. 

Er det mig der er galt på den? Er det mærkeligt at han kommer med til sit eget barns fødselsdag? 

Den en nuværende kæreste kommer ikke med, da han ikke er hjemme. 

Ja da! 

Kender flere hvor en fødselsdags gæsterne er både forældre og bonus forældre og bedsteforældre osv er inviteret. Super fedt :-) 

syntes da bestemt han skal med. Altid, hvergang og hele tiden. Det da det eneste børnene ønsker!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2014

lineog4

Min far og senere hans kone, min mor og senere min mors kæreste har været til samtlige af mine mærkedage sammen og jeg nød det. Kan huske jeg følte mig heldig når jeg hørte mine venner fortælle de måtte holde to fødselsdage, to juleaftener, to konfirmationer, to studenterparty fordi de skulle tilfredstille begge hold forældre. Forresten var også såvel farmor, morfar, min fars kones forældre jo også med - det var jo mig der blev fejret og de mennesker der betød noget i mit liv var de der blev inviteret.

Men jeg er da heller ikke i tvivl om det har været svært i starten for især min fars nye kone fordi min mor fylder og flirter. 

Men de kunne gøre det for mig så jeg nu kan huske tilbage på noget godt og det er jeg taknemmelig for.

Du kunne sagtens bare sige til din kæreste det må du komme over, men måske du kunne sige det på en lidt mere anerkendende måde  Men det bør være budskabet hvis du og far ønsker at give jeres søn at I kan være sammen om mærkedagene (ikke jul) så må alle fremtidige kærester gå med til den deal for lige der er det barnet og ikke den voksne det handler om. 

Anmeld

11. oktober 2014

Babyklokke

Mom skriver:

Så kan jeg ik undlade at tænke at så trækker du dig vel, så børnene kan få lov til at fejre deres fødselsdag med deres mor og far? 

Hvis det var nødvendigt jo, så ville jeg gøre det. Men i mit tilfælde vil min mand heller ikke sådan noget. Der er mange ting som som gør, at de ikke kan finde ud af at være sammen om sådan noget. De har et dårligt forhold, hvor det har ramt mig også desværre. 

Så i vores situation tror jeg heller ikke på, at det ville være det bedste for barnet. Så hellere holde to fødselsdage, hvor mor og far er glade og vil det. Kan du følge mig? 

Jeg er fuldstændig enig i, at ts gør det bedste for børnene. Fuldstændig! 

Anmeld

11. oktober 2014

Nystart

Her plejer far at være med... Men det har hans kæreste sat en stopper for da hun kom ind i billedet...

Ikke engang første skoledag kom han til, Pga han valgt hende og hendes vilje frem for datteren...

Skide synd og ærgerligt, for min datter nød at vi alle kunne være i stue sammen, og hun mærker desvækonsekvenserne af kærestens jalousi, og hun ønsker ikke, at deltage selvom hun altid har været budt 

Anmeld

11. oktober 2014

eirene

Jeg synes det er en svær ting. Min søns far og jeg har et meget anstrengt forhold, men jeg har alligevel haft ham forbi til knægtens fødselsdag om morgenen. Men han ville aldrig blive inviteret med til familiefødselsdagen. Det ville bare være mærkeligt for alle. Faren har dog nu valgt at flytte så langt væk, så han ikke kan nå at komme forbi til fødselsdag om morgenen. Så den har han selv lukket.

Min kærestes eks ville også meget gerne holde fælles fødseldag for deres børn, men hvis vi skulle have alle med skulle vi leje et forsamlingshus hver gang, så uanset hvad skulle der være fødselsdag sammen med barnets forældre og en familiefødselsdag både hos far og mor. Så ville det blive til 3 fødselsdage.

Og jeg må sige, jeg har også et anstrengt forhold til hende fordi hun ikke har opført sig særlig pænt overfor min kæreste, så det ville være hende der ville hundse rundt med ham til fødselsdagen. Eftersom hun jo har været vant til det.

Så det handler nok meget om hvilket forhold man selv har til sin eks. Og på hvilken måde man vil holde fødselsdag. Altså om det bare skal være mor, far og barnet, eller hele den pukkelryggede..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.