Hvor tidlig kan man teste positiv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

872 visninger
16 svar
5 synes godt om
9. oktober 2014

Cecilie6700

Hej herinde.

Jeg stod i den skønne situation at jeg fandt ud af at jeg var gravid omkring d. 1 oktober. 

Har lige været til tryghedskanning, da jeg havde smerter og brunt udflåd. 

Lægen kigger længe på skærmen og roder en del rundt. 

Efter lidt tid finder hun min livmoder og det eneste der ligger er en blommesæk. Derefter kommer hun frem til konklusionen at jeg ikke er 7+2, men nærmere 3 til 4 uger henne. 

Synes det var yderst mærkværdigt og da jeg kommer hjem og ser på kalenderen, kan jeg se at det vil betyde at jeg har testet positiv imellem ca. 2+0 og 3+0. 

Kan man virkelig teste positiv SÅ tidlig? 

Hvis vores beregninger passer, er det kun få dage fra undfangelsen til den positive test.. 

Og mine graviditets symptomer startede en uge før undfangelsen??

Nogen der har oplevet noget lignende eller teste positiv så tidlig??

På forhånd tak for svar.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2014

WilliamDSTN

Cecilie6700 skriver:

Hej herinde.

Jeg stod i den skønne situation at jeg fandt ud af at jeg var gravid omkring d. 1 oktober. 

Efter lidt tid finder hun min livmoder og det eneste der ligger er en blommesæk. Derefter kommer hun frem til konklusionen at jeg ikke er 7+2, men nærmere 3 til 4 uger henne. 

Synes det var yderst mærkværdigt og da jeg kommer hjem og ser på kalenderen, kan jeg se at det vil betyde at jeg har testet positiv imellem ca. 2+0 og 3+0. 

Hvis vores beregninger passer, er det kun få dage fra undfangelsen til den positive test.. 

På forhånd tak for svar.  

jeg var 2+3 da jeg testede bragende positiv det kan sagtens lade sig gøre

Anmeld

9. oktober 2014

Cecilie6700

Nørreslet skriver:

Wow. Vi er enige om at det er 3 dage efter ægget er befrugtet ikke?

Eller er det noget jeg har misforstået?

Anmeld

9. oktober 2014

WilliamDSTN

Cecilie6700 skriver:

Wow. Vi er enige om at det er 3 dage efter ægget er befrugtet ikke?

Eller er det noget jeg har misforstået?

helt rigtigt jeg testede positiv 1 dag efter forventet mens, ca 2 3 uger 

Anmeld

9. oktober 2014

Trekløver(:

Cecilie6700 skriver:

Hej herinde.

På forhånd tak for svar.  

Det er yderst sjældent at man kan teste positivt 2+, men din ægløsning kan jo være faldet lige efter sin sidste mens. Så det kan godt lade sig gøre, hvis det er sådan det hænger sammen.  Og tillykke 

Anmeld

9. oktober 2014

Cecilie6700

helt rigtigt jeg testede positiv 1 dag efter forventet mens, ca 2 3 uger 

Dag efter forventet mens? - Det hænger da ikke sammen? - Eller gør det? 

2+0 er der man får ægløsning. og 4+0 får man menstruation. (med forbehold for forskelligheder) 

Eller hvordan?

Anmeld

9. oktober 2014

Cecilie6700

M_V skriver:

Det er yderst sjældent at man kan teste positivt 2+, men din ægløsning kan jo være faldet lige efter sin sidste mens. Så det kan godt lade sig gøre, hvis det er sådan det hænger sammen.  Og tillykke 

Min første dag i den sidste mens var d. 19. aug. 

Har ikke blødt en dråbe siden og mine perioder er ikke til at tage fejl af 

Så der er gået over en måned fra min periode til min ægløsning.. Hvilkede jeg også synes er ret underligt. 

Har før haft lange perioder mellem mens, men har mest troet at det var min periode der var udsat og ikke min ægløsning. 

Anmeld

9. oktober 2014

MT86

Cecilie6700 skriver:

Hej herinde.

På forhånd tak for svar.  

Jeg testede positiv med min datter 2+5 i 2011. 

Vi prøver at få nr 3, her hjemme, og går og har kvalme osv... Har prøvet at teste, men den viser ikke noget... Endnu håber den gør om nogle dage, hvis jeg er gravid vil jeg ikke være så langt henne, så det kan være derfor. Men håbede på at jeg kunne teste ligeså hurtigt denne gang som ved min datter!!

Anmeld

9. oktober 2014

Wik

Yes jeg oplevede det også, og de troede faktisk jeg havde mistet, fordi de ikke kunne se noget i livmoderen og i følge mine bergeninger var jeg næsten 7 uger. Min ellers regelmæsigge cyklus var dog ikke regelmæssig, og derfor kunne jeg ikke regne fra min sidste mens. Jeg har derfor også testet positivt meget tidligt. Dine symptomer kan være pga. ægløsning og ikke graviditet, nogle kvinder mærker underlige symptomer der også. Det var først efter 2 uger de kunne se hjerteblink ved mig og de fandt ud af at jeg havde haft ægløsning 26 dage efter mens og derfor ikke så langt henne ved første skanning som jeg troede. Du må se tiden an og få en skanning og 14 dage, plus evt. blodprøver. 

Anmeld

9. oktober 2014

Rockertand

Nørreslet skriver:

Det kan ikke lade sig gøre, og det er et biologisk faktum. Der er helt sikkert enten tale om en regnefejl eller misforståelse fra din side.

2+3 er du slet ikke gravid endnu, det bliver du først omkring 3+0, hvorfor er du nået frem til den konklusion?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.