Hej med dig.
Det er så nemt for sådan en som mig at sidde her og fortælle dig hvad jeg synes, du skal gøre. Det er altid nemmere at se på andres liv udefra og så komme med en masse gode råd. Meget sværere er det, når man står i det og ikke aner hvad man skal stille op. Derfor vil jeg råde dig til at tage det, jeg nu vil skrive, med et gran salt. Brug hvad du kan og smid resten væk
.
Jeg synes, du skal tage ansvar for dit liv. Du, og du alene, kan mærke om du stadig elsker din mand. Hvis du elsker ham og ikke kan undvære ham, skal I selvfølgelig blive sammen. Nogle gange kan kærligheden drive lidt i baggrunden i et forhold, når der - om jeg så må sige - går hverdag i lortet. Prøv at forestille dig et liv uden ham. Sæt dig ned og mærk efter om det vil føles som en lettelse eller det vil gøre alt for ondt til at leve med. Der har du dit svar.
Det er i mine øjne IKKE en gyldig grund at blive sammen med nogen for tryghedens skyld. Du kan sgu´ godt klare dig selv! Hvis du vil gå fra ham og blive dig selv, må du vænne dig til tanken om at bo mindre, undvære bil og ikke have trygheden ved at have en mand. Hvem ved, måske det hele bliver en lettelse? Jeg synes mest af alt, du virker bange for at være alene - og angst binder ikke folk sammen. Det vil splitte jer ad alligevel på et tidspunkt.
MEN. Du kan ikke forvente af din mand, han bare skal acceptere at gå fra at være fuldtidsfar til kun at se sit barn hver anden weekend. Det er simpelthen ikke okay! Hvorfor skulle I ikke have delt forældremyndighed?
Håber du finder ud af noget, der kommer til at fungere 
Anmeld