Kender du det?
For kort tid siden udførte din bedste veninde et af de største mirakler i livet. Hun fødte den lille baby hun har ventet på i næsten ti måneder. Mange gange har I snakket om, hvornår babyen endelig ville beslutte sig for at se sin mor i øjene og komme frem i dagens lys.
Dette særlige øjeblik ligger få timer tilbage og du skal snarest muligt hilse på den nye, perfekte baby.
Selvfølgelig vil du forære en lige så særlig og unik gave - men din kreative højre hjernedel virker som om den aldrig nogen sinde har hørt om ordet: ”gaveidéer til babyer”
Gaveidéer i gulv, sølv, eller… ?
Jeg har selv givet nogle fine gaver (hvis jeg selv skal sige det) til mine bedste veninder og deres nyfødte babyer. Legetøj, sutter med navn, rangler, natdragter osv. Min farvoritgave er smykkestykker af guld eller sølv. Armbånd graveret med navn og fødselsdato på.
Men det kan hurtig være lidt kedeligt at være kendt som ’armbåndsgiveren’.
Og hvis nu jeg var ligeglade med at få øgenavnet ’armbandsgiveren’, har jeg så overhovedet tænkt på, om min gave reelt kan bruges?
I virkeligheden kan den lille ny baby jo ikke rigtig bruge det graverede dyre sølv armband med cirkoniasten til noget nyttigt andet end måske til barnedåben. Han eller hun er sikkert også ligeglad.
Barnedåben er stort set det eneste højpunkt, hvor babyen her det på. Den lille guldklump har nemlig ikke brug for alt, hvad der gives som gave, selvom det sikkert er givet med de bedste henseender.
Den elsker ikke andet end sin mor – og så en ren blé. Så simpelt er det bare.
”Den lille baby har kun brug for sin mor og en ren ble.”
Det var en tanke som først rigtig gik op for mig ved mit eget baby shower, som mine veninder holdt for mig. Jeg fik - ved siden af alle de andre ‚almindelige’ og dejlige gaver - en Diaper Cake fra min søde veninde Alexandra.
Diaper Cakes – særlige gaveidéer til drenge og pige
Da Alexandra satte den store farverige gave på gavebordet, var det som om ingen af os andre piger trak vejret, og alles øjne fulgte hendes bevægelser. Alle var spændt på hvad det nu var for en gave.
Det var simpelthen spændende og sjovt at opdage alle de nyttige ting som gemte sig i den Diaper Cake. Sutter, sutteklud, rangle, baby creme og selvfølgelig en masse bleer. Alt sammen noget som vi (baby og jeg) kunne bruge med det samme efter fødslen.
Den var så flot lavet at den stod på gavebordet som smykke mange dage efter mit baby shower. Og lige præcis der, var det at jeg blev forelsket i Diaper Cakes.
Derfor besluttede jeg mig for at åbne www.purpleandpink.dk, hvor jeg sælger Diaper Cakes i mange forskellige modeller. Så kan andre også få glæde af de nyttige og festlige barselsgaver og gaver til baby shower.
Hvad husker du som den bedste gave til dit baby shower eller som barselsgave?