Har i nogle gode råd? :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2014

betski

Rockertand skriver:

Sex er det, der virker bedst 

Husk folinsyre, optimalt bør det tages 3 måneder før planlagt graviditet.

Er det ikke bare fra start og til 3 mdr inde i graviditeten, at man skal tage folinsyre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2014

Krydserfingre

betski skriver:

Er det ikke bare fra start og til 3 mdr inde i graviditeten, at man skal tage folinsyre?

Man anbefaler at starte på folinsyre 3 mdr inden graviditet og 3 mdr i graviditeten Men stress ikke, hvis man kun når at tage dem 2 mdr er det bedre end slet ikke  

Anmeld

8. oktober 2014

LilleSpir

Pigeeeeen skriver:

Man anbefaler at starte på folinsyre 3 mdr inden graviditet og 3 mdr i graviditeten Men stress ikke, hvis man kun når at tage dem 2 mdr er det bedre end slet ikke  

Nu har jeg jagtet dette her folinsyre hele min by rundt.. Og det eneste sted jeg kunne finde det i, var på dette glas fra Livol. Der står godt nok "gravid" ude på.. Men bag på står der "Til dig der ønsker at blive gravid...."

Så jeg antager at den er vel god nok? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

8. oktober 2014

Krydserfingre

LilleSpir skriver:

Nu har jeg jagtet dette her folinsyre hele min by rundt.. Og det eneste sted jeg kunne finde det i, var på dette glas fra Livol. Der står godt nok "gravid" ude på.. Men bag på står der "Til dig der ønsker at blive gravid...."

Uha skal jeg ikke kunne udtale mig om. Men har i ikke et apotek?

jeg har rene folinsyre tabelletter på 400mg (som er den anbefalede dosis) også har jeg gravitamin ved siden af. Begge fra apoteket. kan ikke rigtig udtale mig om dem du har, de ser fine ud men kender dem ikke  

ellers så bestil folinsyre på net apoteket  

Anmeld

8. oktober 2014

CH2012

LilleSpir skriver:

Den er ganske fin... Den har den mængde folinsyre/folsyre man skal have...

Anmeld

8. oktober 2014

LilleSpir

CH2012 skriver:

Den er ganske fin... Den har den mængde folinsyre/folsyre man skal have...

Tusind tak for din hjælpsomhed! 

Anmeld

8. oktober 2014

Rockertand

LilleSpir skriver:

Lige en anden ting.. 

Hvis man nu har sex én dag og tager en test dagen efter - kan det så godt være muligt, at den ikke tester positiv i første forsøg? Men, at der skal gå nogle dage? 

Jeg føler mig lidt dum når jeg spørger om dette.. Men, har lige brug for at få nogle ting udpenslet på børnehave niveau 

Hold nu op, hvor er du kær, hvor er det forfriskende med en bruger, der stadig har sin "babyprojekt-mødom" intakt, den kan tids nok blive taget. Håber det bliver et nemt forløb for jer

Anmeld

8. oktober 2014

LilleSpir

Rockertand skriver:

Hold nu op, hvor er du kær, hvor er det forfriskende med en bruger, der stadig har sin "babyprojekt-mødom" intakt, den kan tids nok blive taget. Håber det bliver et nemt forløb for jer

haha, tak, hvor er du sød! Jamen, det er jo en helt ny verden.. Jeg har jo altid tænkt sådan, at når dén tid kommer, så drejer det sig blot om at være ubeskyttet og dyrke en masse dejlig sex - SÅ kom jeg til at kigge debatterne herinde, og pludselig blev det hele lidt mere gråhåret 

Jeg har bare brug for at holde det så casual som muligt. Hele min verden skal ikke dreje sig om det, ikke før der er en test der er positiv. Det må gerne komme stille og roligt, for sådan er jeg som person. Mine ben er plantet solidt i jorden 

At jeg så er overvægtig og at det derfor muligvis kan være lidt besværligt, er jeg også forberedt på. For sker det ikke lige nu, jamen så håber jeg at jeg kan nå at søge hjælpen til, at det vil ske i løbet af et par år 

JEG har bare brug for, at jeg kan forbygge så meget som muligt, så jeg i hvert fald har gjort mit. Det er nu blevet til, at jeg har købt dette glas piller, at jeg har skruet lidt mere op for min træning og sunde kost - det er da lidt mere motiverende. 

Jeg VED, at jeg er god til børn, så det er bare vejen derhen der skal findes 

Også er jeg nødt til at sige tak til jer, som har kommenteret på mit indlæg. Det er befriende, at jeg har kunne stille "dumme" spørgsmål, uden at blive banket i hovedet. 

Tak!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.