Har i nogle gode råd? :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.128 visninger
27 svar
8 synes godt om
7. oktober 2014

LilleSpir

Hej allesammen! 

Det er lidt angstprovokerende, at sidde herinde og skrive. Herhjemme har vi snakket om dét der med, at starte vores egen lille familie.. Vi har også snakket en del om dét der med, hvis der nu går rigtig lang tid før det lykkes.. Hvilket egentlig er min største skræk.

Så derfor, ville jeg søge råd hos jer:

Hvilke gode råd kan i give, hvis man forsøger at blive gravid? 
Er der noget man bør tænke over? 
Noget man evt skal skære væk i sin kost? 

Alle råd er velkomne! Jeg har ingen børn i forvejen, så alt dette er helt fuldstændig nyt for mig 

Mvh,

LilleSpir

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2014

CH2012

Mit bedste råd er, at slap af... Det er det sværeste at gøre for mange, men ikk desto mindre er det det allerbedste du kan gøre.... Jo mere man slapper af omkring det, jo mere slapper kroppen også af.

Træk vejret og forsøg at finde andre projekter at gå op i - kontra "babyprojekt".

Og så ellers lev livet og nyd processen.

En god ting er at undgå alkohol så vidt muligt, få taget multivitaminpille med 400mg folsyre, og så sørg for at spis sundt og varieret. Ikk en masse sukker eller lightprodukter

Det er vist det jeg kan give af råd for nu

Anmeld

7. oktober 2014

Rockertand

Sex er det, der virker bedst 

Husk folinsyre, optimalt bør det tages 3 måneder før planlagt graviditet.

Anmeld

7. oktober 2014

Rockertand

Dobbelt

Anmeld

7. oktober 2014

LilleSpir

CH2012 skriver:

Mit bedste råd er, at slap af... Det er det sværeste at gøre for mange, men ikk desto mindre er det det allerbedste du kan gøre.... Jo mere man slapper af omkring det, jo mere slapper kroppen også af.

Træk vejret og forsøg at finde andre projekter at gå op i - kontra "babyprojekt".

Og så ellers lev livet og nyd processen.

En god ting er at undgå alkohol så vidt muligt, få taget multivitaminpille med 400mg folsyre, og så sørg for at spis sundt og varieret. Ikk en masse sukker eller lightprodukter

Det er vist det jeg kan give af råd for nu

Vi er heller ikke vildt besat af det, overhovedet. For vi har slet slet ikke travlt, men det gir' da lidt kriller i maven. Dog er jeg forvirret over nogle af de debatter herinde, der går på, at man har en fast "testdag" osv.. Er det virkelig nødvendigt?

Jeg lever relativ sundt, da min krop har det bedst sådan. Jeg drikker slet ikke, så dét tænker jeg i hvert fald ikke er noget problem. 

Det her folsyre er dét det samme som er i dette her "Gravitamin"? Dét er jeg nemlig blevet anbefalet af en veninde.. 

Og tak!

Anmeld

7. oktober 2014

LilleSpir

Rockertand skriver:

Sex er det, der virker bedst 

Husk folinsyre, optimalt bør det tages 3 måneder før planlagt graviditet.

Haha, dén havde jeg godt opfanget ;-) Det er heller intet problem, det går over stok og sten! 

Er det skidt hvis man ikke tager dette Folinsyre?

Anmeld

7. oktober 2014

Rockertand

LilleSpir skriver:

Haha, dén havde jeg godt opfanget ;-) Det er heller intet problem, det går over stok og sten! 

Er det skidt hvis man ikke tager dette Folinsyre?

Folinsyre forebygger rygmarvsbrok hos fosteret, så man bør bestemt gå i gang med at tage det i god tid, så alle depoter er fyldt op, de fleste danske kvinder er nemlig i underskud.

Anmeld

7. oktober 2014

LilleSpir

Rockertand skriver:

Folinsyre forebygger rygmarvsbrok hos fosteret, så man bør bestemt gå i gang med at tage det i god tid, så alle depoter er fyldt op, de fleste danske kvinder er nemlig i underskud.

Tusind tak for svar! :-) 

Dét anede jeg slet slet ikke.. Men, jeg er blevet anbefalet "Gravitam" af min gravide veninde.. Dækker det de behov ind? :-)

Anmeld

7. oktober 2014

Rockertand

LilleSpir skriver:

Tusind tak for svar! :-) 

Dét anede jeg slet slet ikke.. Men, jeg er blevet anbefalet "Gravitam" af min gravide veninde.. Dækker det de behov ind? :-)

Ja, det gør de.

Anmeld

7. oktober 2014

CH2012

LilleSpir skriver:

Vi er heller ikke vildt besat af det, overhovedet. For vi har slet slet ikke travlt, men det gir' da lidt kriller i maven. Dog er jeg forvirret over nogle af de debatter herinde, der går på, at man har en fast "testdag" osv.. Er det virkelig nødvendigt?

Jeg lever relativ sundt, da min krop har det bedst sådan. Jeg drikker slet ikke, så dét tænker jeg i hvert fald ikke er noget problem. 

Det her folsyre er dét det samme som er i dette her "Gravitamin"? Dét er jeg nemlig blevet anbefalet af en veninde.. 

Og tak!

Det er også fint med kriller i maven - det må jo gerne være spændende

Der er nogle som gerne tester med æl-teste, inkl. mig selv. Jeg er lige begyndt. Dette hænger sammen med for mit vedkommende, at vi har prøvet længe, og jeg har ikk helt styr på hvornår jeg egentlig har ægløsning. For min cyklus variere meget i længden... Og når man har haft sin ægløsning går der gerne en 14 dage ca. førend man enten får sin menstruation eller kan teste positiv. Nogle før, nogle senere...

Der er folsyre i mange multivitaminer. Den er også i Gravitamin. Det er der også i Livols alm. multivitamin, som er billigere i længden. Gravitamin fra Livol skal man have 2 piller af, for at få samme dosis som en enkelt alm. multivitamin fra Livol....

Og ellers lyder resten fint

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.