Jeg er så nervøs!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

888 visninger
14 svar
6 synes godt om
7. oktober 2014

Christine

Nu skal jeg snart til jordemoder og fortælle hende at jeg ikke kan acceptere den dato jeg har fået for planlagt kejsersnit.

Risikoen for at min baby vil få vejrtrækningsproblemer eller have behov for sonde eller anden fodring der kan ødelægge amningen er simpelthen for stor.

Jeg har det møg elendigt med det, for jeg hader egentlig at modsætte mig noget. Men jeg kan ikke gå med til en tæt på for tidlig fødsel uden nogen grund. Jeg er min babys mor og jeg synes jeg er forpligtet til at sætte spørgsmålstegn ved om Skejbys bookingkalender er vigtigere end at mit barn får en god start på livet.

Og de kan jo ikke tvinge mig til at dukke op, jeg kan jo bare lade være. Men hvad sker der så? Får jeg en ny tid? Eller skal jeg klare mig selv? Og til hvornår får jeg evt en ny tid?

Og er jeg urimelig? Har ikke kunnet finde et eneste eksempel på planlagt kejsersnit før uge 38 medmindre mor eller barns helbred krævede det. Så jeg synes egentlig jeg er i min gode ret til at være skeptisk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2014

anonym58

Skejby hospital er bare sur røv.. Skal også føde der desværre ...

Anmeld

7. oktober 2014

StudPsyk

anonym58 skriver:

Hvorfor mener du de er sur røv? Jeg har gået der gennem 2 graviditeter og har født der 2 gange, og begge forløb har været fantastiske.

TS: Kan sagtens forstå, og jeg ville også modsætte mig, med mindre de havde et godt argument for hvorfor det skulle ske så tidligt (andet end tidsplanen for afdelingen) 

Anmeld

7. oktober 2014

StudPsyk

Jeg havde egentlig svaret, men nu har jeg læst op på din tidligere tråd Og med den i tankerne tænker jeg, at jeg måske alligevel godt kan forstå at du har fået tid 37+5. Tror du ikke også det er med inde over, at du sidste gang havde moderkageløsning netop i uge 38? Og troede også det var sådan noget ala 37+0 eller noget du havde fået tid. Når det trods alt er så tæt på 38+ og der er de risikofaktorer inde over, hvordan kan det så være, at du ikke vil have kejsersnit der? Jeg ved godt du skriver en masse om risici i forhold til baby, men jeg tænker, at risikoen ved ikke at få kejsersnit der måske er værre? 

Under alle omstændigheder så stort kram! 

Anmeld

7. oktober 2014

Christine

Janne T. skriver:

Jeg havde egentlig svaret, men nu har jeg læst op på din tidligere tråd Og med den i tankerne tænker jeg, at jeg måske alligevel godt kan forstå at du har fået tid 37+5. Tror du ikke også det er med inde over, at du sidste gang havde moderkageløsning netop i uge 38? Og troede også det var sådan noget ala 37+0 eller noget du havde fået tid. Når det trods alt er så tæt på 38+ og der er de risikofaktorer inde over, hvordan kan det så være, at du ikke vil have kejsersnit der? Jeg ved godt du skriver en masse om risici i forhold til baby, men jeg tænker, at risikoen ved ikke at få kejsersnit der måske er værre? 

Under alle omstændigheder så stort kram! 

Tak for kram 

Tiden er 37+4 - har ingen idé om hvorfor de sagde +5 til mig, men kan se det er +4. Det var sygeplejersken der bookede tiden og lægen spurgte om det var i uge 38, for det skulle det være. Da jeg sagde at så er det da tidligt, svarede sygeplejersken at det er den tid der er?! 

Det skal lige siges at med mit andet barn var der intet galt med moderkagen og derfor fik jeg i starten af denne graviditet at vide af en anden - mere erfaren - læge, at jeg ikke nødvendigvis behøver være bange for at gå til termin. Så derfor er jeg ret skeptisk overfor om der er en grund til den tidlige tid udover en mavesur sygeplejerskes dårlige dag 

Vil selvfølgelig gerne at min baby bliver så klar som muligt og de andre blev født 38+2.

Anmeld

7. oktober 2014

Christine

anonym58 skriver:

Øv hvad har de gjort ved dig?

Jeg var egentlig glad for det da jeg skulle have mit andet barn. Første gang havde jeg ikke meget med dem at gøre, men havde verdens dårligste jordemoder i forbindelse med akut kejsersnit.

Og her tredje gang må jeg bare sige at jeg glæder mig til at slippe for det sted..

Anmeld

7. oktober 2014

LouiseEm

Christine skriver:

Nu skal jeg snart til jordemoder og fortælle hende at jeg ikke kan acceptere den dato jeg har fået for planlagt kejsersnit.

Risikoen for at min baby vil få vejrtrækningsproblemer eller have behov for sonde eller anden fodring der kan ødelægge amningen er simpelthen for stor.

Jeg har det møg elendigt med det, for jeg hader egentlig at modsætte mig noget. Men jeg kan ikke gå med til en tæt på for tidlig fødsel uden nogen grund. Jeg er min babys mor og jeg synes jeg er forpligtet til at sætte spørgsmålstegn ved om Skejbys bookingkalender er vigtigere end at mit barn får en god start på livet.

Og de kan jo ikke tvinge mig til at dukke op, jeg kan jo bare lade være. Men hvad sker der så? Får jeg en ny tid? Eller skal jeg klare mig selv? Og til hvornår får jeg evt en ny tid?

Og er jeg urimelig? Har ikke kunnet finde et eneste eksempel på planlagt kejsersnit før uge 38 medmindre mor eller barns helbred krævede det. Så jeg synes egentlig jeg er i min gode ret til at være skeptisk.

Du bliver efterlyst af politiet hvis du ikke dukker op til et planlagt kejsersnit - også selvom du siger hvorfor du vælger ikke at komme.

Kan huske en sag i foråret med en kvinde der var blevet væk. De gik ud i medierne med navn og efterlysning. Hun havde så bare glemt det, men det er da ubehageligt at blive fremstillet sådan.

Hvor tidligt vil de lave kejsersnittet og på hvilket grundlag??? 

Anmeld

7. oktober 2014

LouiseEm

Hov, så ikke du havde skrevet 37+4 længere oppe. Jeg skal ind 38+5, så der er jo kun 8 dages forskel. Jeg tror ikke det gør så meget. 37+4 er jo inden for termin, så er sikker på at din baby nok skal klare det super fint - men kan da godt se det fra din side af også, men jeg ville vælge at stole på sygehuset. 

Anmeld

7. oktober 2014

anonym58

Christine skriver:

Øv hvad har de gjort ved dig?

Jeg var egentlig glad for det da jeg skulle have mit andet barn. Første gang havde jeg ikke meget med dem at gøre, men havde verdens dårligste jordemoder i forbindelse med akut kejsersnit.

Og her tredje gang må jeg bare sige at jeg glæder mig til at slippe for det sted..

Det er bare generelt når man hører folks oplevelser at man selv bliver bange.. Min mands kusine havde f.eks. Højt stofskifte og hun havde svangerskabsforgiftning.. HUN burde virkelig at have en kejsersnit, men hun fik så en normal fødsel og mistede meget blod... Nogen af dem ved virkelig intet... Og det samme med min søster, hun havde gallesten i nyren og fik morfin indsprøjtning 3-4 gange om dagen.. Det er jo ikke smaddersjovt og have sådan nogle smerter når man er højgravid.. Men ja det påvirkede babyen rigtig meget og var afhængig af det efter fødslen.. Hvorfor kunne de ikke bare tage babyen med kejsersnit i stedet for at hun sku ligge på hospitalet og lide af gallestens smerterne, da hun var  34 uger...

Anmeld

7. oktober 2014

Røverdatter

Jeg synes det er stort af dig at fortælle hvordan du har det til din jordemoder. At gøre hvad du føler er din pligt som mor. Tager jeg hatten af for ønsker dig held og lykke med det hele og håber det vil blive udskudt  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.