Baby halsbetændelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.054 visninger
23 svar
4 synes godt om
7. oktober 2014

AnnaK89

Kan de godt få det? Eller selvfølgelig kan de vel få det?

Vores lille Karla på 1 måned lyder som en forkølet ugle, er vildt hæs, snotter, nyser og hoster. Hun er meget utilpas, urolig i sin søvn og meget ked af det. Tror ikke umiddelbart hun har feber. 

Ville i ringe til lægen? 

Jeg ligger selv med feber, stoppet i hele hovedet og trommehinder der føles noget så spændte. Jeg burde nok måske selv have været ved lægen også 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2014

L-Mortil3

De kan sagtens få halsbetændelse, ammer du? De kloge siger jo vi ikke må amme når vi er syge ;-)

hvis hun er mat, madlede og feber, så ville jeg ringe til lægen, ellers ville jeg se tiden an :-)  men værd OB's, hun er jo ikke så gammel :-)

Anmeld

7. oktober 2014

AnnaK89

L-Mortil2 skriver:

De kan sagtens få halsbetændelse, ammer du? De kloge siger jo vi ikke må amme når vi er syge ;-)

hvis hun er mat, madlede og feber, så ville jeg ringe til lægen, ellers ville jeg se tiden an :-)  men værd OB's, hun er jo ikke så gammel :-)

Må man ikke? Ja jeg amme selvfølgelig og har selv lagt syg siden lørdag 

Hun spiser ikke meget af gangen og bliver ofte ked af det midt i amningen, lidt som om det er trælst for hende. Men selvfølgelig hvis hun har ondt i halsen, så er det jo heller ikke rart at spise. 

Anmeld

7. oktober 2014

Christine

L-Mortil2 skriver:

Har aldrig hørt at man ikke må amme når man er syg. Tværtimod burde det hjælpe baby fordi hun får mors antistoffer mod sygdommen.

Anmeld

7. oktober 2014

L-Mortil3

Man må gerne det anbefales bare ikke, det er lidt forskelligt alt efter hvilken ekspert man spørger, forkølelse , snot, diarré , de alm gængse gør vist ikke så meget immun mæssigt, men mælken kan smage anderledes grimt, og baby drikker derfor mindre og bliver selv mere modtagelig, halsbetændelser osv der frarådes det.

jeg er lidt farvet af mit fag her, så du må ikke tage det alt for bogstaveligt :-) men det kan være derfor i begge er syge i en nu lidt længere periode :-)

Anmeld

7. oktober 2014

L-Mortil3

Christine skriver:

Har aldrig hørt at man ikke må amme når man er syg. Tværtimod burde det hjælpe baby fordi hun får mors antistoffer mod sygdommen.

Se evt mit svar nedenunder :-)

Anmeld

7. oktober 2014

L-Mortil3

Igen som jeg skriver, det kommer meget an på hvem man spørger, da der også er en teori der hedder at er mor syg, danner hun antistoffer i mod sygdommen og disse overføres til baby via mælken...

Anmeld

7. oktober 2014

Christine

L-Mortil2 skriver:

Se evt mit svar nedenunder :-)

Altså mener du at det kommer an på om det er virus eller bakterieinfektion?

Anmeld

7. oktober 2014

L-Mortil3

Christine skriver:

Altså mener du at det kommer an på om det er virus eller bakterieinfektion?

Det er lige det jeg mener 

Anmeld

7. oktober 2014

Christine

L-Mortil2 skriver:

Det er lige det jeg mener 

Ja OK det lyder da plausibelt. Har aldrig tænkt over det, det er heldigvis ikke så tit vi bliver ramt af andet end de gængse forkølelses- og mavevira herhjemme 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.