at sætte fødslen igang selv??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2014

Bak

Nørreslet skriver:

Altså jeg har hørt sex skulle kunne sætte gang i tingene, ved ikk om det er rigtigt 

Det havde jeg i hvert fald god erfaring med Det satte gang i regelmæssige plukveer, som så gik over i rigtige veer nogle timer senere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2014

Stumpen

Kay skriver:

for snart 2 uger siden havde jeg 2 cm livmorhals og 2 cm åben  

og håber virkelig ikke at skulle sættes igang  

Vil dog sige at jeg ikke har negative minder forbundet med igangsætning, men har jo heller prøvet at min krop mente jeg var klar 

Anmeld

6. oktober 2014

Kay

Stumpen skriver:

Vil dog sige at jeg ikke har negative minder forbundet med igangsætning, men har jo heller prøvet at min krop mente jeg var klar 

naaa... men har et eller andet med medisinsk indgriben over for "naturen" selv med slem bækkenløsning har jeg heller ikke taget nogne former for smertestillende... men ja hvis det bliver nødvendigt er der jo ingen vej uden om  

Anmeld

6. oktober 2014

Happiness

Vi forsøgte herhjemme, da vi jo vidste at jeg skulle sættes igang til termin. Så prøvede både de punkter der, og jeg var også til zoneterapi. Vi gik all-inn herhjemme weekenden op til Både vekage, ananas og sex.

Det gav kun nogle slemme ubehagelige plukveer  

Ved så ikke om det var med til at gøre fødslen så hurtig. Blev sat igang kl 10, og fik småveer. Kl 14, fik jeg 2 mere piller. Hun er født 21.38 samme dag UDEN smertestillende, da de ikke troede på jeg havde så ondt  Jo jeg fik 2 panodiler, 30 minutter før jeg fødte! (Var stadig på svangergangen, skal lige nævnes!)

Så hvis det var det der gjorde at det gik som det gjorde, havde jeg aldrig gjort det. Jeg fik veer der først gav udvidelse efter 5 timers vestorm, og der udvidede jeg mig så 7 cm på 10 min! Er du sunshine et smertehelvede! 

Anmeld

6. oktober 2014

Kay

Happiness skriver:

Vi forsøgte herhjemme, da vi jo vidste at jeg skulle sættes igang til termin. Så prøvede både de punkter der, og jeg var også til zoneterapi. Vi gik all-inn herhjemme weekenden op til Både vekage, ananas og sex.

Det gav kun nogle slemme ubehagelige plukveer  

Ved så ikke om det var med til at gøre fødslen så hurtig. Blev sat igang kl 10, og fik småveer. Kl 14, fik jeg 2 mere piller. Hun er født 21.38 samme dag UDEN smertestillende, da de ikke troede på jeg havde så ondt  Jo jeg fik 2 panodiler, 30 minutter før jeg fødte! (Var stadig på svangergangen, skal lige nævnes!)

Så hvis det var det der gjorde at det gik som det gjorde, havde jeg aldrig gjort det. Jeg fik veer der først gav udvidelse efter 5 timers vestorm, og der udvidede jeg mig så 7 cm på 10 min! Er du sunshine et smertehelvede! 

men på den anden side... hvis du ikke havde haft ve storm havde det måske taget 36 timer?? 

nej man kan jo heller ikke sætte noget igang der ikke vil igang... uden medicin selvfølgelig... kan man mon egentlig nægte igangsættelse? 

Anmeld

6. oktober 2014

Happiness

Kay skriver:

men på den anden side... hvis du ikke havde haft ve storm havde det måske taget 36 timer?? 

nej man kan jo heller ikke sætte noget igang der ikke vil igang... uden medicin selvfølgelig... kan man mon egentlig nægte igangsættelse? 

Du kan sagens nægte igangsættelse. De må kun "tvinge" dig til det, hvis du eller barnet er i livsfare. Men de må kraftigt råde dig til det, hvis nu den bliver helt gal med dit bækken.

Anmeld

6. oktober 2014

Kay

Happiness skriver:

Du kan sagens nægte igangsættelse. De må kun "tvinge" dig til det, hvis du eller barnet er i livsfare. Men de må kraftigt råde dig til det, hvis nu den bliver helt gal med dit bækken.

Nej det tænkte jeg nok det virker bare som en selvfølge at man da skal sættes igang når man er over tid, i altfald når man snakker med jordemødre

Anmeld

6. oktober 2014

PB2013

Som der bliver sagt kan man jo altid sige nej, men grunden til man bliver rådet til at blive sat igang er jo at undersøgelser har vist at børn født efter 42+0, har en højere risiko for en række forskellige trælse ting, hvor af det mest trælse er foster død.. Så vil da anbefale at tage imod det.. Men forhåbentlig så er du selv gået igang..

Anmeld

6. oktober 2014

EKAB

Profilbillede for EKAB

Min mand lavede akupressur på mig med hjælp fra den video. Det gjorde han i fredags. Jeg er stadig gravid i dag  

Jeg har fået hindeløsning af JM i dag, og der er ikke nogen effekt indtil videre, på trods af jeg ikke havde nogen livmoderhals tilbage og var 2 cm. Åben.

Onsdag skal jeg til zoneterapi hos en zoneterapeut som har erfaring med igangsætning og modning.

38+5 i dag.

Anmeld

6. oktober 2014

EKAB

Profilbillede for EKAB

Sex har heller ikke hjulpet en skid.. 

Ikke engang en skide plukve fik jeg ud af det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.