Skal have killinger, gæt evt med??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.802 visninger
35 svar
29 synes godt om
5. oktober 2014

Muffinmus

Ja..min lille mis skal have killinger. Fornemmede for nogle uger siden at der var noget i gære og stoppede med p pillerne. Dette fordi jeg før har prøvet en gravid kat der fik vanskabte dødfødte killinger da jeg simpelthen ikke kunne se det.

Men den var også god nok for hold op nogle buler derinde nu. ��

Planen har været et kuld og så slut. Havde bare ikke tænkt det skulle være nu...men massemord og byens herrere var ikke enige åbenbart.

Så, i stedet for at synes det er røvtur så har jeg accepteret det og ser frem til de små mislinger .��

Dog aner jeg intet om hvornår de kommer.

Har fundet stor fin kasse med gammelt håndklæde i. Skal købe ekstra godt killingefoder nu her da hun normalt er meget slank så hun får brug for det.

Tænker det ikke kan vare så længe eftersom jeg kan mærke de har en god str..men om vi snakker dage eller uger ved jeg ikke. Har ikke haft killinger i 8 år. Missemor er 1,6 år nu.

Vil i gætte med, jer der evt har prøvet at have killinger for nyligt eller bare synes det er hyggeligt  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2014

birthee

Uh, det er svært at give et gæt på hvornår det skal være... Nu er hun jo langhåret, kan jeg se, og med vores langhårede, hun var ca. samme alder som din, vidste vi faktisk ikke hun skulle have killinger, før vi kom hjem efter en weekend, og hun lå i hulen i klatretræet med 5 fine killinger... Så, kender du ikke nogle der er katte-mennesker til fingerspidserne, og måske vil mærke forsigtigt på hende, og give et bud??? Ellers, så hold øje med hendes patter, om de begynder at hæve... Og hold hende inde, så hun får killingerne hvor du kan holde øje med hende.... Og, til sidst, det er jo ikke sikkert hun vil bruge den kasse du har lavet til hende, så hvis du har en sofa i stuen du er sart over, eller andre møbler, så evt. luk til de rum, når du ikke er hjemme, så det ikke bliver svinet til...

Pøj pøj 

Anmeld

5. oktober 2014

thedreamer

Hvor spændende!  

Min mis fik killinger den 23 Juli, så ved at være lidt tid siden

Anmeld

5. oktober 2014

Muffinmus

Kassen er også bare fordi muligheden skal være der min sidste Missemor tog sofaen.. Så lidt akut hentede jeg håndklæde. 

Men flyttede derefter killingerne i kassen og det accepterede hun i 3 uger...

Ja hun er noget skovkat plus? Vist nok rød langhåret fyr

Bedste bud på disse killinger far er en stor gråstribet eller grå med hvide aftegninger. De to katte har begge været inde i huset flere gange og slås med vores MC kat samt spise deres mad. vi har kattelem nemlig. Låser den i ny og næ mår vi er ude men med killinger i huset må den jo være åben fremover . Efter hun blev gravid har de heller ikke været så ofte i haven.

Anmeld

5. oktober 2014

Muffinmus

thedreamer skriver:

Hvor spændende!  

Min mis fik killinger den 23 Juli, så ved at være lidt tid siden

Hvor mange cm vil du skyde på de var ved fødslen? 

Anmeld

5. oktober 2014

thedreamer

MariaE skriver:

Hvor mange cm vil du skyde på de var ved fødslen? 

Pas!  Men vores vejede alle mellem 80-100 g. Vi fik 7! Og de kunne alle ligge i håndfladen :-)

Anmeld

5. oktober 2014

Muffinmus

Hun har hvad der føles som " plukveer" maven bliver helt hård og killingerne kan nemt føles.. Svært at definere str..men mellem 6-7 cm måske??  Skud i tågen men relativt store..har mærket tre nu her. En på langs for oven og to nærmest ved siden af hinanden... Ved ikke om der gemmer sig flere

Anmeld

5. oktober 2014

migxher

Jeg tror ikke der er længe igen så hold hende hellere inde, hun skulle høre nødigt føde dem udenfor. Og så få hende please neutralisere bag efter, der er så mange killinger rundt omkring på internaterne fordi folk får killinger de ikke kan komme af med. og ja endelig killinger foder til hende, godt fed foder. Få hende evt tjekket ved dyrlægen de kan måske vurdere hvor længe der er igen og hbor mange der er.

Anmeld

5. oktober 2014

Muffinmus

migxher skriver:

Jeg tror ikke der er længe igen så hold hende hellere inde, hun skulle høre nødigt føde dem udenfor. Og så få hende please neutralisere bag efter, der er så mange killinger rundt omkring på internaterne fordi folk får killinger de ikke kan komme af med. og ja endelig killinger foder til hende, godt fed foder. Få hende evt tjekket ved dyrlægen de kan måske vurdere hvor længe der er igen og hbor mange der er.

Som jeg skrev er det et kuld og så slut

alle vores katte bliver neutraliseret, vores hankat er også. Men synes vi gerne ville have et enkelt kuld med hende, inden det definitivt er slut, hun skal ikke være alvskat eller lign

havde bare ikke loge tænkt nu, mere næste sommer..men ja, hun har nok kastet en pille op eller lign. I hvert fald er der ikke tvivl om livet i mavsen længere. Spændende, og hvis der er to hankatte i mellem er de måske afsat til svigerindens..men lad os se, de skal også synes det er de rigtige katte for dem jo

har aldrig haft problemer med at finde gode hjem til killinger, men igen, har kun haft killinger 3 gange de sidste 12 år, men ser da frem til at nusse og se dem lave sjove kluntede ting

føler heller ikke der er længe til...men det kan jo snyde. Hun er ikke rastløs, bare sovende og spisende

og social har hun altid været. Når ungerne er gået i seng er det hendes tur, så ligger hun gerne hos mig til jeg går i seng..så kunne godt forestille mig hun ville opsøge mig når det er tid. Håber ikke det er midt om natten, for vi har katte forbud på 1 sal. De bo kun i underetagen da jeg gerne vil holde sovesalen fri for kattehår og div. Min søn har ikke kattealergi, men andre slags, så vi holder der dyrefrit deroppe og døren til førstesalen er lukket alle dage og nætter. Men vågner nemt, så skulle hun stå og miave kan jeg godt høre hende tænker jeg...

Nu må vi se, poster lidt billeder år de er født, hvem elsker ikke små mislinger

Anmeld

5. oktober 2014

mpr

En kat er normalt drægtig i 2 måneder +/-, og hvis du begynder at kunne mærke det på hende er hun nok i hvert fald halvvejs Det er i hvert fald mit gæt, i hvert fald hvis du kan mærke noget på hendes mave

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.