Iha damer. I kan tro det hjælper at høre at det altså kan gå godt! Men som jeg læser det, skal vi stadig forvente at det bliver en prøve, og det må det gerne være! Det er vigtigt at man ved det ikke bare er et glansbillede, og vi skal arbejde med vores forhold mere end nogensinde. Jeg æder alle råd til mig fra jer erfarne, så vil gerne have flere 
Det skal nok gå fint, hvis i begge har den indstilling "at der her bliver hårdt! Men vi skal klare det sammen".
jeg oplever oftest at de par der støder ind i lidt større vanskeligheder i parforholdet, er dem der ikke har fået afstemt forventninger til hinanden. Fx hvis manden tror at mor der går hjemme på barsel, da sagtens kan klare ALT husligt samtidig. For hun er jo bare hjemme.. Det er en kæmpe fejl at tro det er sådan det fungere! For rigtig mange (jeg vover at sige de fleste) er dét at passe barn 24/7, ligeså hårdt hvis ikke mere, som et 37timers job. Svært at forestille sig, men man er PÅ konstant og hele tiden og det er virkelig drænende.
Det kan også være at fordelingen i forvejen er skæv, men det fungerer fint når man bare er to.. Og når baby så kommer, så vælter læsset for mor og hun skælder og smælder over at far aldrig tager initiativ til det praktiske med huset, mad, baby osv. Men, når livet så sådan ud FØR barn, så er det ikkr altid en selfølge for de der mænd, at ændre på det så snart der er en baby.. Så, dét skal være på plads INDEN baby ankommer. Det hjælper ikke at lave aftaler om at "når baby er født, skal jeg nok gøre ditten og datten" niksen, når først baby er der bliver det kun sværere at trække sig selv op til det praktiske da man er drænet på søvn osv i forvejen. Det skal op og køre inden 
ja, som du kan læse er vi herhjemme 50/50 om det praktiske, sådan ca, for ja min kæreste er sgu ikke god til at tage initiativ til de trælse ting, men der er ikke brok når jeg beder ham hjælpe eller lige gøre noget.
så det er okay. Så længe det ikke skal diskuteres
til gengæld har han fra dag 1 været ligeså meget på baby som jeg, og det har givet mig rigtig meget at jeg ikke hele tiden "var den", mens alt var nyt og der skulle trøstes en del osv. Jeg synes det er en gave, både for mor, baby og far, at give slip og lade far gøre babytingene på sin egen måde og lade dem få et ligeså tæt bånd som mor og baby.
mange kvinder har simpelthen SÅ svært ved at kigge den anden vej når far ikke lige sætter bleen ligesom HUN ville, ikke lige sidder med baby ligesom HUN plejer at gøre osv, og det får mændene til at trække sig. Og det får så mødrene til at brokke over at de ikke får hjælp nok med den lille i hjemmet, at far ikke viser nok interesse og hvad det ellers kan være. Men ja, det er desværre nogen gange selvforskyldt, og dét synes jeg er meget værd at være obs på! Både mor og far. Mor skal kunne se det selv, og far skal turde at sige fra når mor blander sig for meget 
jesus det blev langt! Sorry