Hvad mener I om plakaten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2014

TNBC

lineog4 skriver:

Men det gør de jo ikke, de skriger som drenge eller rettere de skriger som dem selv.

Jeg er ikke til hen, eller at der ikke er forskel på kønnene. Men jeg er så sindsyg træt af stereotyperne.

Har selv en dreng som er blevet mødt skævt hele tiden fordi han ikke lige passede ind i kassen. En dreng der møder små børn på 3 år der siger han er en pige fordi hans hår er længere end gennemsnittet.

En pige der skal definere sig selv som anderledes fordi hun er til slåskamp i live rollespil osv osv osv.

Piger skriger ikke højere a priori, er ikke mere bange a priori og hvis vi kunne ryste stereotyperne ville jeg smile stort. Og sådan en plakat fastfryser stereotyper.

Jeg er ikke 100% social konstruktivist, men jeg er dog nok til at vi i høj grad selv skaber en del af virkeligheden og er da glad for nogen gider prøøve at ændre og sætte fokus på hvad vi sprogligt skaber fx med henblik på køn

Folk tror 90% af tiden at jeg er en dreng pga af mit tøj, mit korte hår og hvad jeg kan li at lave.. Jeg har mødt mange fordomme, lagt øre til mange dumme udtagelser.. så jeg ved.. og jeg er ligeglad, jeg er som jeg er.

Men jeg siger stadigvæk, at det lyder som om de skriger som piger, fordi det er sjovt. og jeg synes det lyder sådan. og jeg synes ikke det er forkert.

Og jeg synes det er voldsomt at flyve så højt op, pga ordet tøs.

for 10år siden, havde ingen sagt noget til det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2014

lineog4

Yurie skriver:

Folk tror 90% af tiden at jeg er en dreng pga af mit tøj, mit korte hår og hvad jeg kan li at lave.. Jeg har mødt mange fordomme, lagt øre til mange dumme udtagelser.. så jeg ved.. og jeg er ligeglad, jeg er som jeg er.

Men jeg siger stadigvæk, at det lyder som om de skriger som piger, fordi det er sjovt. og jeg synes det lyder sådan. og jeg synes ikke det er forkert.

Og jeg synes det er voldsomt at flyve så højt op, pga ordet tøs.

for 10år siden, havde ingen sagt noget til det. 

Måske vi bare er mere opmærksomme på det nu - opmærksomme på der er gang i noget fx at drengene har større frafald en piger i forhold til uddannelse, piger har mere depression osv. Fordi ting var anderledes for 10 år siden betyder det ikke de er dårlige nu. 

Jeg synes det er fint med debat,  fint med undren for tænk om vi fik det endnu bedre og blev mere rummelige også over for dem der falder lidt ud for normen....

Og min dreng kan skrige så højt så jeg næsten for tinitus men jeg vil aldrig sige han skriger som en pige  for så stopper han da med det og hvorfor skulle han det? Han skriger som Liam

Anmeld

3. oktober 2014

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg syntes plakaten er unødvendigt og plat!

Og jeg syntes ogsåbat tøs er et negativt ladet ord, og hvis nogle sagde at mine drenge (eller min pige) skreg som et tøs ville jeg påtale det, og hvis fet var en voksen ville jeg bede om en ordentlig tone omkring mine børn. 

Og så syntes jeg at fordi man som dreng eller pige skriger af frygt, dksl betegnes som at skrige som en tøs er decideret forkert.

At skrive at for 10 år siden havde ingen rynket på næsen, er for mig bare ikke et sagligt agument, der var også engang hvor kvinder blev set som mandens ejendom og ikke havde stenmeret, men blot fordi man ikke rynkede på næsen dengang betyder det jo ikke at det ville være iorden i dag (heldigvis). Så mennesker bliver da heldigvis klogere med tiden :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.