Hvornår fortalte i familien det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2014

lineog4

Første gang vidste min mor det næsten før kæresten fordi det var hende det sagde jeg jo kunne være gravid (hun blev lavet på p-piller), men resten af verden fik det først at vide efter scanning (den gang blev man kune scannet en gang i uge 18).

2. Gang fik alle det at vide efter NF

3. Gang fik alle de der havde været omkring os da vores datter døde det at vide med det samme jeg vidste det for det virkede forkert at de ikke kendte det når de nu var der for os. Min store datter fik det først at vide efter md og det samme med de mennesker i periferien.

4. Gang blev det først sagt efter første store hjertescanning i uge 16

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2014

mulleh

Vi fortalte kærestens og min familie det et par dage før NF og vi skrev det på facebook den dag vi havde været til NF. Havde 2 veninder som vidste det lige fra jeg var gravid. 

Anmeld

3. oktober 2014

Frk_Louise

Anonym skriver:

Hej, hvornår fortalte i familien at i var gravide? Både din egen familie og kærestens familie?. Jeg synes simpelhen det er så svært ikke at sige noget..jeg har lyst til at råbe til hele verden at jeg er gravid!

jeg har dog sagt det til de fleste i min familie, men jeg vil vildt gerne fortælle det til hans familie (svigerforældre) osv, årh ha jeg synes den er svær! Er 5+0 i morgen

Cirka en halv time efter testen viste positiv 

Var omkring uge 8 eller 9..

Anmeld

3. oktober 2014

Hkj84

Jeg er helt vildt i tvivl og i mega dilemma. Min mor er så irriterende (på den sød måde) at hun kan se på mig hvis der er noget jeg ikke fortæller hende. Jeg synes mine forældre skal overraskede med en lille gave og den glædeligt nyhed i stedet for at jeg risikere at min mor gætter det bare af at kigge på mig. Min kæreste er ikke helt enig, ham synes det er alt for tidligt men det er også fordi han har børn i forvejen og de skal ikke vide noget før det kan ses (det er vi enige om). Og jo det er tidligt hvis de får det afvide allerede næste fredag (hvor jeg vil være 6+1) men jeg vil hellere overraske end at det bliver gættet. Jeg har et rigtig godt forhold til mine forældre og jeg fortæller dem stort set alt og fordi mine forældre ved det vil bare give mig mere ro. Der er ikke andre end dem der skal vide det, så tidligt.

Min plan er lidt at jeg vil trække den længst muligt med at side det til mine forældre men da jeg ved jeg skal se dem til noget fødselsdag i næste weekend så har jeg besluttet at jeg på fredag lægger vejen forbi dem alene (hvilket er meget almindeligt jeg gør når jeg har været til frisøren) og så har jeg pakket nogle hyggelige baby ting ind til dem de får. Har altid gerne ville se mine forældres reaktion den dag jeg ville kunne overbringe dem nyheden og ja den reaktion ville ikke være den samme hvis det blev gættet.

Forstår i mig eller har min kæreste ret i jeg "bare" skal prøve alt hvad jeg kan ikke at fortælle dem det?.  

Anmeld

3. oktober 2014

mrhl

Jeg havde en enkelt veninde der fik det af vide da jeg var ca 6-7 uger henne. Svigerfamilien gættede det også deromkring.....

Min mor fortalte jeg det til efter NF og resten fik det først at vide da jeg var omkring 20 uger henne...

Anmeld

3. oktober 2014

Stimap

Vi fortalte det til den tætteste familie og venner da jeg var 7+ ... Men jeg havde brug for at de vidste det, også selvom graviditeten kunne gå den forkerte vej... 

Resten af familien + Facebook osv fik det afvide, da jeg var 12+ og vi havde været til nf scanning 

Anmeld

3. oktober 2014

Hkj84

Hkj84 skriver:

Jeg er helt vildt i tvivl og i mega dilemma. Min mor er så irriterende (på den sød måde) at hun kan se på mig hvis der er noget jeg ikke fortæller hende. Jeg synes mine forældre skal overraskede med en lille gave og den glædeligt nyhed i stedet for at jeg risikere at min mor gætter det bare af at kigge på mig. Min kæreste er ikke helt enig, ham synes det er alt for tidligt men det er også fordi han har børn i forvejen og de skal ikke vide noget før det kan ses (det er vi enige om). Og jo det er tidligt hvis de får det afvide allerede næste fredag (hvor jeg vil være 6+1) men jeg vil hellere overraske end at det bliver gættet. Jeg har et rigtig godt forhold til mine forældre og jeg fortæller dem stort set alt og fordi mine forældre ved det vil bare give mig mere ro. Der er ikke andre end dem der skal vide det, så tidligt.

Min plan er lidt at jeg vil trække den længst muligt med at side det til mine forældre men da jeg ved jeg skal se dem til noget fødselsdag i næste weekend så har jeg besluttet at jeg på fredag lægger vejen forbi dem alene (hvilket er meget almindeligt jeg gør når jeg har været til frisøren) og så har jeg pakket nogle hyggelige baby ting ind til dem de får. Har altid gerne ville se mine forældres reaktion den dag jeg ville kunne overbringe dem nyheden og ja den reaktion ville ikke være den samme hvis det blev gættet.

Forstår i mig eller har min kæreste ret i jeg "bare" skal prøve alt hvad jeg kan ikke at fortælle dem det?.  

Det her er hvad jeg har tænkt mig mine forældre skal have næste fredag. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

3. oktober 2014

Clisolka

Anonym skriver:

Hej, hvornår fortalte i familien at i var gravide? Både din egen familie og kærestens familie?. Jeg synes simpelhen det er så svært ikke at sige noget..jeg har lyst til at råbe til hele verden at jeg er gravid!

jeg har dog sagt det til de fleste i min familie, men jeg vil vildt gerne fortælle det til hans familie (svigerforældre) osv, årh ha jeg synes den er svær! Er 5+0 i morgen

Begge gange har min mor og søster fulgt med fra jeg testede positivt 

Mine tætteste kollegaer og nærmeste chef fik dog besked her 2. gang allerede da jeg var 6 uger henne - hvis nu jeg skulle blive dårlig, det er ikke alle der ved hvordan man skal behandle en diabetiker 

Anmeld

3. oktober 2014

Anonym trådstarter

Hej alle tusind tak for jeres svar!  Vi har været ved svigerforældrene og fortælle dem det. Jeg pakkede 2 "bodystocker" ind og gav dem det..de blev simpelhen så over mega lykkelige! Så dejlig og lettet og få det sagt! Fedt med sådan en rektion !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.