Legekammerater Roskilde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.357 visninger
11 svar
5 synes godt om
3. oktober 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Hej.

Vi søger legekammerater til vores søn på 3 år.

Gerne noget med faste aftaler en gang om ugen som minimum, vi tænkte en time eller to pr gang.

Her er lidt info om os som familie:

Vi bor i Roskilde, ca. 15 minutters gang fra bymidten, vi voksne er hjemme da jeg er ledig (på 5. år) og min kæreste sygemeldt.

Vores søn går i vuggestuen(VS) Spirrevippen der ligger lige i nærheden af hvor vi bor, han er afsted i VS mandag, tirsdag, torsdag og fredag fra ca. 8.30-16.30. Han holder fri hver onsdag lige nu. Men det er ikke sikkert vi fortsætter med det.

Han kan sagtens lege alle ugens dage og så måske have tidligere fri fra VS eller at vi aftaler noget med aftensmad, hvor man tager lidt med hver især.

Det skal gerne ende med et lige antal børn da Erik ellers er rigtig god til at trække sig til side og se på

Så kom frisk hvis I har børn i alderen 2-5 år og har en dag i ugen hvor I kunne synes det var hyggeligt med selskab til Jer og børnene

Det kan enten være herhjemme, i en af de store flotte grønne områder der er her i Roskilde, eller noget helt tredje.

Dog er der begrænset plads i lejligheden førend det vil føles trangt, men så finder vi en løsning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2014

lineog4

Ville gerne, men har et stramt program desværre.... Håber du finder nogen.

Anmeld

3. oktober 2014

Wampires

lineog4 skriver:

Ville gerne, men har et stramt program desværre.... Håber du finder nogen.

Tak for svar

Håber at finde nogen med overskud og tid

Anmeld

3. oktober 2014

Wampires

Vores søn har brug for et socialt netværk udenfor vuggestuen da der ikke er nogen dernede der har vist tegn på at ville snakke udenfor det lige at hilse godmorgen og farvel...

Vores sundhedsplejersker er igang med at hjælpe os med hvilke aktiviteter han kan gå til i løbet af ugen/weekenden der ikke ligger for sent på dagen...

Hvis I kender noget til aktiviteter i Roskilde for børn hvor de har et fællesskab uden det er alt for meget pres på at være tætte hele tiden så må I også meget gerne give et praj...

Anmeld

3. oktober 2014

lineog4

Vil sige vuggestue også er tidligt i forhold til at skulle have legeaftaler. 

Kan ikke huske er spirrevippen en integreret institution eller kun vuggestue?

Min søn går i Reden jo næsten lige ved siden af, så kunne godt mødes på en legeplads fx ved fakta en dag hjem fra børnehave, men har bare ikke så tidligt fri.

Men af ting jeg lige tænker på så er der mor/barn gymnastik ude på tjørnegårdskolen - det er jo ikke så langt væk - mener det er hver onsdag. Gymnastik foreningen hedder SIF og kommer frem hvis du googler.

Hver søndag er der arrangementer for forældre og børn på Gimle, men det er mere til oplevelser - kan ikke huske hvad det er på søndag, men igen det kan googles: gimle for børn.

Så har roskilde musikskole børnerytmik for de små sammen med forældre - der er måske ikke plads, men måske SP kan gøre noget.

Så ved jeg ikke hvor aktiv mødrehjælpen er med arrangementer, men den er her jo også.

Anmeld

3. oktober 2014

Wampires

lineog4 skriver:

Vil sige vuggestue også er tidligt i forhold til at skulle have legeaftaler. 

Kan ikke huske er spirrevippen en integreret institution eller kun vuggestue?

Min søn går i Reden jo næsten lige ved siden af, så kunne godt mødes på en legeplads fx ved fakta en dag hjem fra børnehave, men har bare ikke så tidligt fri.

Men af ting jeg lige tænker på så er der mor/barn gymnastik ude på tjørnegårdskolen - det er jo ikke så langt væk - mener det er hver onsdag. Gymnastik foreningen hedder SIF og kommer frem hvis du googler.

Hver søndag er der arrangementer for forældre og børn på Gimle, men det er mere til oplevelser - kan ikke huske hvad det er på søndag, men igen det kan googles: gimle for børn.

Så har roskilde musikskole børnerytmik for de små sammen med forældre - der er måske ikke plads, men måske SP kan gøre noget.

Så ved jeg ikke hvor aktiv mødrehjælpen er med arrangementer, men den er her jo også.

Han er 3 år og bliver holdt i VS da de ikke mener han er klar til Børnehaven endnu

det er integreret med børnehave på samme grund

tusind tak for forslagene

Jeg vil google dem og læse op på dem i løbet af weekenden eller næste uge...

Lige nu kæmper jeg for at holde øjnene åbne så jeg smutter i seng for idag...

I må endelig gerne skrive flere ting på hvis I kender noget der ikke koster en bondegård og som er i nærheden af Roskilde

Anmeld

4. oktober 2014

Wampires

Wampires skriver:

Hej.

Vi søger legekammerater til vores søn på 3 år.

Gerne noget med faste aftaler en gang om ugen som minimum, vi tænkte en time eller to pr gang.

Her er lidt info om os som familie:

Vi bor i Roskilde, ca. 15 minutters gang fra bymidten, vi voksne er hjemme da jeg er ledig (på 5. år) og min kæreste sygemeldt.

Vores søn går i vuggestuen(VS) Spirrevippen der ligger lige i nærheden af hvor vi bor, han er afsted i VS mandag, tirsdag, torsdag og fredag fra ca. 8.30-16.30. Han holder fri hver onsdag lige nu. Men det er ikke sikkert vi fortsætter med det.

Han kan sagtens lege alle ugens dage og så måske have tidligere fri fra VS eller at vi aftaler noget med aftensmad, hvor man tager lidt med hver især.

Det skal gerne ende med et lige antal børn da Erik ellers er rigtig god til at trække sig til side og se på

Så kom frisk hvis I har børn i alderen 2-5 år og har en dag i ugen hvor I kunne synes det var hyggeligt med selskab til Jer og børnene

Det kan enten være herhjemme, i en af de store flotte grønne områder der er her i Roskilde, eller noget helt tredje.

Dog er der begrænset plads i lejligheden førend det vil føles trangt, men så finder vi en løsning

kan godt se jeg har været lidt for kritisk åbenbart

Hvis der er nogen med børn omkring Eriks alder og som gerne vil finde en legekammerat så skriv

Vi bor i en stor 3-værelses

Der er legeplads lige nedenfor bygningen og der er andre legepladser i nærheden.

Herhjemme har vi nok nærmest alt hvad man kunne forestille sig børn i den alder ville lege med

Hvis I har noget I synes der ville være vigtigt at vide så spørg

Vi er altså søde og rare og rolige alle 3

Anmeld

4. oktober 2014

2721

Wampires skriver:

kan godt se jeg har været lidt for kritisk åbenbart

Hvis der er nogen med børn omkring Eriks alder og som gerne vil finde en legekammerat så skriv

Vi bor i en stor 3-værelses

Der er legeplads lige nedenfor bygningen og der er andre legepladser i nærheden.

Herhjemme har vi nok nærmest alt hvad man kunne forestille sig børn i den alder ville lege med

Hvis I har noget I synes der ville være vigtigt at vide så spørg

Vi er altså søde og rare og rolige alle 3

Hej

jeg har læst lidt med og ved ikke om det ville have interesse, men hvad med en legestue?

Min søn er hjemmepasset og vi kommer i en hyggelig legestue hver tirsdag som jeg varmt kan anbefale. 

Hvis du vil vide mere er du velkommen til at sende en privatbesked så skal jeg nok fortælle dig lidt mere

Anmeld

4. oktober 2014

Wampires

2721 skriver:

Hej

jeg har læst lidt med og ved ikke om det ville have interesse, men hvad med en legestue?

Min søn er hjemmepasset og vi kommer i en hyggelig legestue hver tirsdag som jeg varmt kan anbefale. 

Hvis du vil vide mere er du velkommen til at sende en privatbesked så skal jeg nok fortælle dig lidt mere

Tak for svar

Kan sige at udfra informationer fra sundhedsplejerske er det desværre ikke en mulighed for os

Jeg sender lige en PB til dig

Anmeld

5. oktober 2014

Maja_4000

Jeg har en pige som bliver 4 til december og en dreng på 3 måneder. Vi bor i Roskilde,  tæt ved svømmehallen.. Vi vil fa gerne lege en dag?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.