Hvem skal med?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.513 visninger
16 svar
1 synes godt om
2. oktober 2014

Julie0802

Hejsa baby.dk

Den anden dag jeg gik forbi kirken, slog det mig pludselig, hvem skal vi dog invitere med til barnedåben?

Udover vores forældre og søskende, hvem har i så inviteret med? Hvor langt ud skal indbydelserne?

De bedste hilsner

Julie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2014

Julemusen

Her invitere vil det nærmeste familie, som består af bedsteforældre med deres kærester. Vores søskende med kærester og børn. Oldeforældrene, som der stadig er 5 af. En tipoldemor. Og så min faster og hendes mand da de ikke selv har børn og er en tættere del af vores familie end min mands 8 fastre.

Vi invitere ikke venner med da vi alligevel ender med knap 30 gæster, og vi vil egentlig bare hygge med familien sådan en dag.

Anmeld

2. oktober 2014

MariaKyedDK

Hej  

Til min søns barnedåb i 2007 inviterede vi begge vores familer + kusiner osv. og alle vores venner

vi blev 60 ca.  

den gang lånte vi penge i banken til den helt store fest med 3 retters menu osv.  

Til min datters barnedåb sidste år, vil vi ikke låne penge, og det blev stille og roligt med pålægsbord og dåbskage.  ( kun med det nærmeste familie, tror vi var 47) Min mands familie er rigtig stor med mange brødre og børn osv. 

så det kommer helt an på hvad man har lyst til og kan økonomisk  

og man bestemmer selv, der er mange menninger om at man kun invitere de aller nærmeste. 

men hos os er vores venner lige så meget de aller nærmeste som vores familie. 

Anmeld

2. oktober 2014

Nystart

Her bliver vi en del...

jeg skal kun ha min søster med, hendes kæreste og 2 børn.

hele min kærestes familie skal med, fætre kusiner mm, samt nOgle soldater kammerater og hans familie/venner fra canada

Anmeld

2. oktober 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

vi har ik så store familier.

vi var 2 hold bedsteforældre, mandens bedstemor, og hans søster +mand, min farmor og mine to søskende.

til den yngste bar vi os et hold venner og deres to børn

Anmeld

3. oktober 2014

Julie0802

hannetheis skriver:

vi har ik så store familier.

vi var 2 hold bedsteforældre, mandens bedstemor, og hans søster +mand, min farmor og mine to søskende.

til den yngste bar vi os et hold venner og deres to børn

Vi har nemlig heller ikke særlig meget familie, derfor jeg ikke kan finde ud af, hvor langt ude vi skal invitere med og om vi evt. Skal invitere de tætteste vennepar med  

vi er kun min kærestes far, søster + tre børn. Mine forældre, bror + kæreste, mormor, faster + 2 børn.  

Vi overvejer at tage 6 venner med, nogle vi ofte ser til par-middag, hyggeturer osv lyder det dumt - og vil familien mon bryde sig om at de "næsten" er på ligefod med vennerne? 

Anmeld

3. oktober 2014

FrkGranger

Vi holdte i september i år..

Fer havde vi inviteret fætre, kusiner + børn og kærester mine 3 onkle, kærestens og min bedstemor vi inviterede 42 og blev 25

Anmeld

3. oktober 2014

Nystart

FrkGranger skriver:

Vi holdte i september i år..

Fer havde vi inviteret fætre, kusiner + børn og kærester mine 3 onkle, kærestens og min bedstemor vi inviterede 42 og blev 25

det var godt nok noget af et frafald....

hvo lang tid før invitere man egentlig til dåb?

Anmeld

3. oktober 2014

Kay

vi har ikke skelnet i led af familie.. 

vi har skelnet i dem der "siger os noget" dem vi ønsker at se, og bruge dagen med...

så min moster og hendes mand er inviteret, men ingen af mine morbrødre... 

min mands faster og hendes mand er inviteret, det er deres søn og hans familie også.. men min mands mostre's børn er ikke inviteret... 

vi er meget mere opmærksomme på det denne gang... da vi virkelig har fundet ud af hvem der er der, og hvem der ønsker at være en del af vores datters liv... og hvem der faktisk bare er ligeglade... 

og det har mest at sige for os... så vi mærker efter med mavefornemmelse og hjertet når vi invitere 

Anmeld

3. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Ligesom kay vi inviterer dem der rent faktisk viser interesse i vores børn og har en relation til dem, det er jo dåbsbarnet det handler om. så her er det også noget med min kærestes moster og børn men ikke hans morbrødre og deres børn. Vi har heller ikke styrtende med penge, så det gør mig intet at det bliver en lille intim fest for dem der faktisk betyder noget ved sønnen blev vi 20, og det bliver nok i samme slag ved lillesøster

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.