Kvalme og svimmel når jeg lave knibeøvelser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2014

Kløver

modesty skriver:

Hvem har fortalt dig at knibet skal være som at knibe en tissestråle over?

Hvis du skal træne hele bækkenbunden, skal knibet være som hvis du holder en prut inde. Du skal knibe bagtil. Kun på den måde får du hele bækkenbunden med - og der er ret stor forskel ift at knibe fortil.

Min sundhedsplejerske, for at man får fat i både den bagtil og den fortil, så man skal have gr i dem begge  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2014

Kløver

Anonym skriver:

Tak for dit svar 

Jeg bliver dårlig af at lave de øvelser og kugler, så jeg er holdt op med at prøve.

Jeg har ingen problemer med vandladningen, og kan sagtens stoppe strålen osv.

Jeg har været ved fys og fået øvelser tidligere, men som skrevet så har mine anstrengelser ikke givet pote overhovedet 

Så ville jeg nok få henvisning til gynækolog så du kan blive tjekket dernede

Anmeld

11. oktober 2014

modesty

Maja84 skriver:

Min sundhedsplejerske, for at man får fat i både den bagtil og den fortil, så man skal have gr i dem begge  

Jeg fik en 3. grads bristning da jeg fødte og har efterfølgende været i kontakt med både Rigets dertil-ansatte fysioterapeuter, og med den førende fysioterapeut på området, Birthe Bonde. Begge steder har jeg fået at vide meget specifikt at jeg KUN skal knibe bagtil. Det står ovenikøbet i den folder som Riget har trykt. Det er ikke korrekt at knibe både foran og bagtil. Hvis ikke du stoler på mig, så synes jeg at du skal få en ekspertvurdering, for hvis du har problemer med bækkenbunden er det jo vigtigt at du kniber korrekt.

Anmeld

11. oktober 2014

Kløver

modesty skriver:

Jeg fik en 3. grads bristning da jeg fødte og har efterfølgende været i kontakt med både Rigets dertil-ansatte fysioterapeuter, og med den førende fysioterapeut på området, Birthe Bonde. Begge steder har jeg fået at vide meget specifikt at jeg KUN skal knibe bagtil. Det står ovenikøbet i den folder som Riget har trykt. Det er ikke korrekt at knibe både foran og bagtil. Hvis ikke du stoler på mig, så synes jeg at du skal få en ekspertvurdering, for hvis du har problemer med bækkenbunden er det jo vigtigt at du kniber korrekt.

Tak det vil jeg prøve, ved dog ikke hvor jeg skal henvende mig da fys i området, ikke kan hjælpe og hverken sp eller læge kan give yderligere hjælp. Samtidig har jeg haft problemer med at bækkenbundskuglen (nr 1) ikke er ret nem at få ud igen, da jeg har svært ved at kontrollere at slappe af, og nr 2 er jeg ikke stærk nok til endnu 

Anmeld

12. oktober 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Hvem har fortalt dig at knibet skal være som at knibe en tissestråle over?

Hvis du skal træne hele bækkenbunden, skal knibet være som hvis du holder en prut inde. Du skal knibe bagtil. Kun på den måde får du hele bækkenbunden med - og der er ret stor forskel ift at knibe fortil.

Fys'en sagde at for at aktivere de rigtige muskler - altså for at lære øvelsen i det hele taget - var det med tissestrålen et sted at starte.

For når man ikke kan finde ud af det, er det svært at knibe bagtil uden at spænde i baller osv. samtidig.

Anmeld

12. oktober 2014

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Så ville jeg nok få henvisning til gynækolog så du kan blive tjekket dernede

Se mit update indlæg 

Der står at jeg er henvist til gynækologisk ambulatorium.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.