Kvalme og svimmel når jeg lave knibeøvelser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.266 visninger
15 svar
1 synes godt om
1. oktober 2014

Anonym trådstarter

Det er snart 1½ år siden jeg fødte (normal fødsel, dog med en lille revne i bækkenet, som hurtigt helede sig selv).

Og jeg har siden fødslen forsøgt at blive god til at lave knibeøvelser. Men det duer bare ikke.

Jeg var ved lægen til 8-ugers undersøgelsen og fik at vide at jeg virkelig skulle øve mig.

Det har jeg gjort, og intet sker. For et halvt års tid siden købte jeg de der kugler som skulle hjælpe, men dem kan jeg ikke engang holde oppe.

Og det der gør mig allermest bekymret er at jeg får kvalme hver gang jeg har forsøgt bare at lave et par stykker liggende helt roligt på gulvet.

Med kuglerne får jeg kvalme og bliver svimmel så snart jeg forsøger at rejse mig op med dem i. Det er virkelig ubehageligt.

Er der andre som har prøvet det/kender det/ved noget om hvad det kan være? Og hvad søren gør man lige ved det? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2014

modesty

Anonym skriver:

Det er snart 1½ år siden jeg fødte (normal fødsel, dog med en lille revne i bækkenet, som hurtigt helede sig selv).

Og jeg har siden fødslen forsøgt at blive god til at lave knibeøvelser. Men det duer bare ikke.

Jeg var ved lægen til 8-ugers undersøgelsen og fik at vide at jeg virkelig skulle øve mig.

Det har jeg gjort, og intet sker. For et halvt års tid siden købte jeg de der kugler som skulle hjælpe, men dem kan jeg ikke engang holde oppe.

Og det der gør mig allermest bekymret er at jeg får kvalme hver gang jeg har forsøgt bare at lave et par stykker liggende helt roligt på gulvet.

Med kuglerne får jeg kvalme og bliver svimmel så snart jeg forsøger at rejse mig op med dem i. Det er virkelig ubehageligt.

Er der andre som har prøvet det/kender det/ved noget om hvad det kan være? Og hvad søren gør man lige ved det? 

Jeg synes at du skal snakke med en fagperson, det vil sige en fysioterapeut med speciale i genoptræning af bækkenbunden. Kan det passe at du har skrevet herinde før? Bor du i Københavnsområdet? Hvis ja, kan jeg varmt anbefale Birthe Bondes klinik:

http://birthebonde.dk/forside/

Anmeld

1. oktober 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg synes at du skal snakke med en fagperson, det vil sige en fysioterapeut med speciale i genoptræning af bækkenbunden. Kan det passe at du har skrevet herinde før? Bor du i Københavnsområdet? Hvis ja, kan jeg varmt anbefale Birthe Bondes klinik:

http://birthebonde.dk/forside/

Tak for dit svar!

Jeg har vist ikke haft det her oppe at vende før nu - jeg er lidt pinlig ved situationen, derfor anonymiteten.

Desværre er klinikken ikke lige i mit nærområde, men jeg vil da forsøge at finde en fagperson her i nærheden.

Håber det er "ingenting", men det gør mig sgu lidt bekymret... 

Anmeld

1. oktober 2014

Newsence

Jeg har skrevet om det samme herinde. Så det er nok mig der tænkes på.. Jeg har netop som ts de samme problemer... Desværre har jeg ikke fået svar da der er vente tid hvor jeg bor , men skriv endelig hvis du finder et svar..

Anmeld

1. oktober 2014

Anonym trådstarter

newsence skriver:

Jeg har skrevet om det samme herinde. Så det er nok mig der tænkes på.. Jeg har netop som ts de samme problemer... Desværre har jeg ikke fået svar da der er vente tid hvor jeg bor , men skriv endelig hvis du finder et svar..

Årh så er jeg ikke alene!!

Jeg vil prøve at finde en professionel her i området.

Hvad venter du på tid til? Fys eller?

Og hvis jeg finder ud af noget, skal jeg nok dele min viden 

Anmeld

10. oktober 2014

Anonym trådstarter

Update:

Var en tur ved lægen som ikke havde nogen idé om hvordan det kunne hænge sammen.

Lægen tjekkede mit bækken og min livmoder, og konstaterede at jeg havde ret i at jeg slet slet ikke kan knibe overhovedet - til trods for lang tids øven 

Nu er jeg henvist til gynækologisk ambulatorium, og må afvente at høre fra dem om de vil se mig eller hvad!

Anmeld

10. oktober 2014

Kløver

Anonym skriver:

Har du prøvet nr 1 i kuglerne som kun er 1 kugle som er meget let, det sæt jeg har skulle stort set alle kunne holde den inde de hedder ami og er fra je jeau  

sid på en stol og så skal knibet være ligesom når du vil klemme tissestrålen over. Har selv ret skidt bækkenbund. 

Virker det ikke ville jeg få henvisning til fys. De kan henvise til øvelser man kan lave som automatisk træner bækkenbunden

Anmeld

10. oktober 2014

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Har du prøvet nr 1 i kuglerne som kun er 1 kugle som er meget let, det sæt jeg har skulle stort set alle kunne holde den inde de hedder ami og er fra je jeau  

sid på en stol og så skal knibet være ligesom når du vil klemme tissestrålen over. Har selv ret skidt bækkenbund. 

Virker det ikke ville jeg få henvisning til fys. De kan henvise til øvelser man kan lave som automatisk træner bækkenbunden

Tak for dit svar 

Jeg bliver dårlig af at lave de øvelser og kugler, så jeg er holdt op med at prøve.

Jeg har ingen problemer med vandladningen, og kan sagtens stoppe strålen osv.

Jeg har været ved fys og fået øvelser tidligere, men som skrevet så har mine anstrengelser ikke givet pote overhovedet 

Anmeld

10. oktober 2014

modesty

Maja84 skriver:

Hvem har fortalt dig at knibet skal være som at knibe en tissestråle over?

Hvis du skal træne hele bækkenbunden, skal knibet være som hvis du holder en prut inde. Du skal knibe bagtil. Kun på den måde får du hele bækkenbunden med - og der er ret stor forskel ift at knibe fortil.

Anmeld

10. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
modesty skriver:

Hvem har fortalt dig at knibet skal være som at knibe en tissestråle over?

Hvis du skal træne hele bækkenbunden, skal knibet være som hvis du holder en prut inde. Du skal knibe bagtil. Kun på den måde får du hele bækkenbunden med - og der er ret stor forskel ift at knibe fortil.

Hvor lang tid skal man kunne holde den? 

Jeg må indrømme jeg aldrig har lavet de øvelser - men det burde jeg måske starte på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.