15 måneders vaccine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.780 visninger
15 svar
14 synes godt om
30. september 2014

Snoopy77

Hej piger. 

Hvad har I af erfaringer med eftervirkninger af 15 måneders vaccinen? Min datter har efter ca. 10 dage fået feber og har nu udslet over hele kroppen og er pylret. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2014

Jupiter

Vi har ingen reaktion haft herhjemme, men jeg hører stort set alle mødre i mine mødregrupper og terminsgrupper sige at deres børn bliver sløje eller syge af den vaccination efter nogle dage 

Anmeld

30. september 2014

Karina84

De siger jo at der godt kan gå et par uger før de reagere på den vaccine og at det ikke, som normalt, kommer samme eller de første par dage efter.

Så det lyder som om at det kan være det, har nu aldrig oplevet at de får udslæt af det?

Anmeld

30. september 2014

Snoopy77

Karina84 skriver:

De siger jo at der godt kan gå et par uger før de reagere på den vaccine og at det ikke, som normalt, kommer samme eller de første par dage efter.

Så det lyder som om at det kan være det, har nu aldrig oplevet at de får udslæt af det?

Hun får altid udslet efter en virus, og det er dette jo ikke. 

Anmeld

30. september 2014

Røverdatter

Først og fremmest ville jeg ikke bruge febernedsættende medicin da det i det lange løb bestemt ikke er godt for barnet. Hører desværre om mange tilfælde af milde og hårde bivirkninger efter vacciner.

Jeg vaccinerer ikke min søn. Nu ønsker jeg bestemt ikke at lægge op til debat. Jeg har undersøgt rigtig meget om det at vaccinere og har taget et bevidst valg. Mange vælger vaccinen for at følge normen og fordi at "det gør man da" men hvis man selv tør dykke ind i det findes der mange rigtig gode og saglige grunde til ikke at vaccinere.

Jeg vil anbefale dig at skrive/ringe og spørge til bivirkninger og til hvad du kan gøre hos vaccinationsforum.dk din læge/sygehuset vil højst sandsynligt ikke tro på at det er vaccinen der er skyld i bivirkningerne. Desværre. Og hvis de gør så skår de det gerne hen som helt normalt...

Anmeld

30. september 2014

Christine

Snoopy77 skriver:

Hun får altid udslet efter en virus, og det er dette jo ikke. 

Jeg tror godt de kan få udslæt og feber efter MFR-vaccine, også efter 10 dage.

http://www.ssi.dk/Vaccination/Boernevaccination/Sporgsmal%20og%20svar/Om%20MFR-vaccination.aspx

Anmeld

30. september 2014

MHB

Snoopy77 skriver:

Hej piger. 

Hvad har I af erfaringer med eftervirkninger af 15 måneders vaccinen? Min datter har efter ca. 10 dage fået feber og har nu udslet over hele kroppen og er pylret. 

Da min søn fik 15 mdrs vaccinen var det præcis de reaktioner di beskriver min læge "advarede" i mod kunne forekomme 10-14 dage efter vaccinen Min søn fik kun feber der varede er par dage  

Anmeld

30. september 2014

MHB

Røverdatter skriver:

Først og fremmest ville jeg ikke bruge febernedsættende medicin da det i det lange løb bestemt ikke er godt for barnet. Hører desværre om mange tilfælde af milde og hårde bivirkninger efter vacciner.

Jeg vaccinerer ikke min søn. Nu ønsker jeg bestemt ikke at lægge op til debat. Jeg har undersøgt rigtig meget om det at vaccinere og har taget et bevidst valg. Mange vælger vaccinen for at følge normen og fordi at "det gør man da" men hvis man selv tør dykke ind i det findes der mange rigtig gode og saglige grunde til ikke at vaccinere.

Jeg vil anbefale dig at skrive/ringe og spørge til bivirkninger og til hvad du kan gøre hos vaccinationsforum.dk din læge/sygehuset vil højst sandsynligt ikke tro på at det er vaccinen der er skyld i bivirkningerne. Desværre. Og hvis de gør så skår de det gerne hen som helt normalt...

Hvor vidt du vil lade dit barn vaccinere eller ej må være dit valg, det vil jeg ikke sige noget til!

Jeg bliver dog nød til at sige at jeg synes din kommentar om at lægen ikke vil tro på at det er vaccinen eller slå det hen som værende normalt! Da min søn fik 15 mdrs vaccinen var det præcis de bivirkninger de fortalte kunne forekomme så jeg tror ikke lægen vil benægte det kan være vaccinen skyld, og selvfølgelig vil de sige det er en almindelig bivirkning - for det er det jo?! Hvad skal lægen ellers sige?

Jeg synes måske lidt dit indlæg for disse almindelige bivirkninger til at virke meget mere skræmmende end de i virkeligheden er! 

Anmeld

30. september 2014

Røverdatter

MHB skriver:

Hvor vidt du vil lade dit barn vaccinere eller ej må være dit valg, det vil jeg ikke sige noget til!

Jeg bliver dog nød til at sige at jeg synes din kommentar om at lægen ikke vil tro på at det er vaccinen eller slå det hen som værende normalt! Da min søn fik 15 mdrs vaccinen var det præcis de bivirkninger de fortalte kunne forekomme så jeg tror ikke lægen vil benægte det kan være vaccinen skyld, og selvfølgelig vil de sige det er en almindelig bivirkning - for det er det jo?! Hvad skal lægen ellers sige?

Jeg synes måske lidt dit indlæg for disse almindelige bivirkninger til at virke meget mere skræmmende end de i virkeligheden er! 

Okay. Ofte bliver folk også hurtigt overrasket når jeg siger at jeg ikke vaccinerer og derefter kommer med min holdning til hvorfor.

Problemet med at læger muligvis vil slå det hen er fordi der faktisk er nogen der oplever enorme bivirkninger såsom pludselig autisme, tab af sprog, generel virus i kroppen i flere måneder/år efter. Det vil læger overhovedet ikke være ved. Jeg kender privat til et par stykker der er gået gennem sådan et forløb Det er faktisk foruroligende. 

Om de (lægerne) vil være ved de "almindelige" (jeg synes jo personligt ikke at det er i orden at gøre en sygdom til almindelig bare fordi det er en vaccine der står forud for den) bivirkninger er meget forskelligt,  alt efter hvem ens læge er.

Mæslinger er ikke farlige, overhovedet. Det er hjernebetændelsen som er det. Hjernebetændelsen er en enorm sjælden bivirkning ved mæslinger. Der er virkelig få der vil få den. Og især nu når vores viden om sygdom er meget bedre end tidligere, kan mæslinger hurtigt komme igennem systemet, hvis man ved hvordan man skal gribe det an nu kom jeg alligevel til at snakke om vaccination, som sådan. Men synes der er så ærgerligt når folk ikke ved nok om det de vaccinerer imod.

Anmeld

30. september 2014

female

Snoopy77 skriver:

Hej piger. 

Det lyder som min datters reaktion. Hun fik dog også feberkrampe, som tilsyneladende er en nogenlunde almindelig bivirkning ved vaccinen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.